gardeshban.ir

مدیر مرکزی میراث جهانی یونسکو پس از دیدار با سفیر و نماینده دائم کشور ونزوئلا در یونسکو، تفاهمنامه جدیدی را با هدف حفظ و نگهداری جدی‌تر از بناهای تاریخی و فرهنگی ونزوئلا امضا کردند.
کد خبر: ۲۸۷۶۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹-1399 April 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
یونسکو طی چند ماه گذشته متوجه شد برخی از بناهای تاریخی و میراث ارزشمند کشور ونزوئلا دچار تعرض شده و حوادثی برای آن‌ها پیش می‌آید که هم مشکوک است و هم غیرقابل باور. از این‌رو مدیر میراث جهانی یونسکو نشستی را با نماینده رسمی این کشور برگزار کرد که نتیجه آن نشست، امضا یک تفاهمنامه جدید برای نگهداری و حفاظت ویژه از این میراث، شد.

یونسکو از دولت ونزوءلا درخواست کرده که گزارش‌های فنی مدونی را از چگونگی نگهداری از بناهای مختلف تاریخی این کشور ارائه دهد تا این سازمان بتواند بر این اساس، برنامه‌های جدیدی را تبیین کند.

در واقع بر اساس این تفاهمنامه، یونسکو مطابق رویه‌های تعیین شده توسط کنوانسیون میراث جهانی، آمادگی خود را برای پشتیبانی از دولت ونزوئلا از طریق سازوکارها و روش‌های موجود برای کمک به حفظ بناهای تاریخی این کشور و اجرا برنامه‌های فنی تاثیرگذار، اعلام کرد.

بناهای تاریخی ونزوئلا طبق این تفاهمنامه تحت پوشش بسیار جدی‌تر و رسمی‌تر مرکز میراث جهانی یونسکو قرار می‌گیرند و استراتژی‌های جدیدی برای نحوه نگهداری و حفاظت از آن‌ها ارائه داده خواهند شد.

همچنین کارگروه تخصصی برای توسعه بخش آموزش فعالان میراث فرهنگی ونزوئلا ایجاد شده است تا یونسکو از این طریق هم بتواند سطح علمی و تخصصی آن‌ها را بالا ببرد. این روش می‌تواند آگاهی فعالان این حوزه را دوچندان افزایش دهد تا بتوانند در شرایط مختلف، از بناهای تاریخی و فرهنگی این کشور به‌خوبی محافظت کنند.

البته باید یادآور شد که جلسه‌های تعیین راهکارهای اجرایی این تفاهمنامه به‌صورت مداوم میان مسئولان یونسکو و دولت ونزوئلا برگزار می‌شود تا در دوره‌های مختلف بتوانند راهکارهای به‌روز و اثربخشی را اجرا کنند.

اگر این روند نگهداری از میراث و بناهای تاریخی ونزوئلا هرچه سریعتر پیش نرود، این بناها صدمه‌های جدی می‌خورند و به‌نوعی میراث فرهنگی این کشور با خطرات جدی تهدید می‌شود.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار