gardeshban.ir

نروژ با داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می‌شود. توریست‌ها در این کشور به دنبال بهره بردن از تک‌تک لحظات خود هستند.
کد خبر: ۲۸۸۳۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹-1399 April 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
فرقی نمی‌کند در نروژ به کجا نگاه کنیم، زیبایی در همه‌جا به‌چشم می‌خورد. شما برای دیدن مناظر حیرت‌انگیز نروژ نیازی به رفتن به دوردست‌ها ندارید. از جنگل‌های بی‌انتها، آبدره‌ها و کوه‌ها گرفته تا شهرهای تماشایی و شفق‌های شمالی، نروژ جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد. این مقاله به بررسی بهترین مکان‌ها در نروژ برای کشف مناظر حیرت‌انگیز می‌پردازد.

ترول تونگا

ترول‌تونگا (Trolltunga) در زبان نروژی به معنای «زبانِ غول» است. اینجا یکی از مشهورترین و زیباترین صخره‌های نروژ با بیش از ۷۰۰ متر ارتفاع از سطح دریاچه‌ی رینگه‌دالس‌واتنِه (Ringedalsvatnet) محسوب می‌شود. مسیر کوه‌پیمایی برای رفتن به بالای این صخره حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت زمان می‌برد و از شِگِدال (Skjeggedal) آغاز شده و در میان کوه‌های مرتفع ادامه می‌یابد. بنابراین حتماً نسبت به توانایی خود برای انجام این کار مطلع شوید و آب‌وهوای منطقه را هم بررسی کنید. توصیه نمی‌شود که از اواسط اکتبر تا مارس به دیدار این صخره بروید؛ اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید، مناظر زیبای اطراف شما را شگفت‌زده خواهد کرد.



دالسنیبا

این گزینه، مناسب افرادی است که به دنبال تماشای آبدره‌ها هستند. دالسنیبا (Dalsnibba) در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا، یکی از بهترین نقاط نروژ برای تماشای اطراف است. این منطقه مشرف به شهر گایرانگر (Geiranger) و آبدره‌ی آن بوده و بالا رفتن از آن چالش‌های فراوانی به همراه دارد. با این‌حال، وقتی‌که به بالای این صخره می‌رسید، دشواری‌ها در برابر چشمان شما کوچک خواهند شد.



راه‌ آهن فلام

این خط آهن بدون دلیل لقب «زیباترین مسیر ریلی دنیا» را به خود اختصاص نداده است. قطار در خط آهن فلام (Flåm) شما را از میان برخی از تماشایی‌ترین مناظر غربی نروژ عبور می‌دهد؛ قطار از انتهای آبدره‌ی آئورلند (Aurlands) حرکت کرده و با رسیدن به بالای کوه‌ها در ایستگاه میردال (Myrdal)، شما را در مدت یک ساعت به ارتفاع ۸۶۷ متری از سطح دریا می‌رساند.



کوه گستاتوپن

شما هم قصد دارید یکی از ۳۰۰۰۰ فرد شجاعی باشید که سالانه از قله‌ی کوه گستاتوپن (Gaustatoppen) بالا می‌روند؟ رفتن به ارتفاع ۱۸۸۳ متری اصلاً کار آسانی نیست، اما شما می‌توانید در این ارتفاع تمامی مسیر جنوبی به‌سمت ساحل و شرقی به‌سمت سوئد را تماشا کنید. اساساً امکان تماشای یک‌ششم نروژ از این بالا وجود دارد. برای اینکه ثابت کنید شما هم به این کوه آمده‌اید، می‌توانید چندتکه سنگ از اطراف برداشته و آن‌ها را در اتاقک «انجمن توریست‌ها» در بالای کوه مهر کنید.




پل هامنوی

یافتن یک مکان خوب برای تماشای مناظر اطراف در جزایر لوفوتن (Lofoten) به‌مانند تلاش برای یافتن یک نانوایی خوب در پاریس است. چشمان خود را ببندید، آن‌وقت به هر طرف که بچرخید و به آن سمت اشاره کنید، مکان مناسب درجهت دست یافتن به خواسته‌ی خود را پیدا می‌کنید. در این جزایر ناهموار با زمین‌های زیبا، مکان‌های خوبی برای این کار وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل شد؛ پل هامنوی (Hamnøy) یکی از همین مکان‌ها است. برای گرفتن عکس‌های زیبا از کلبه‌های چوبی قرمزرنگ و کوه فِستِلتیندن (Festhelltinden) در هنگام صبح، به روی این پل بروید. تا هنگام تاریک شدن هوا در جای خود بمانید و شاهد درخشش شفق‌های قطبی در آسمان باشید.



پارک ملی یوتنهایمن

به خانه‌ی غول‌ها (یوتِنهایمن در زبان نروژی) خوش آمدید. پارک ملی یوتنهایمِن (Jotunheimen) یک زمین بازی بی‌انتها برای عاشقان کوه‌پیمایی است؛ باوجود بیش از ۲۵۰ کوه با ارتفاع تقریباً ۲۰۰۰ متر و ۶۰ کوه یخی، می‌توان در اینجا اسکی، کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی کرد، به صدای آبشارها گوش داد، یک شب را در یکی از کلبه‌های چوبی ماند و عکس‌های زیبا گرفت.




اسوالبارد

اِسوالبارد (Svalbard) یکی از دیگر از مکان‌هایی است که صرف‌نظر از هدف شما برای مراجعه، پر از دیدنی‌های فراوان است. فرقی نمی‌کند که به دنبال صخره‌های ناهموار، کوه‌های یخی، خرس‌های قطبی یا شفق‌های شمالی در شب باشید، تنها کافی است مطمئن شوید تلفن همراه و دوربین شما کاملاً شارژ هستند.




پریکستولن

پرِیکِستولِن (Preikestolen)، موسوم به «صخره‌ی سخنرانی» یکی از کوه‌های تخت و پربازدید در نروژ است. این صخره ۶۰۴ متر از سطح آبدره‌ی لیسه (Lyse) فاصله داشته و احتمالاً ۱۰۰۰۰ سال قبل به سبب گسترش یخ‌ها شکل گرفته است. زیاد سعی نکنید تا به لبه‌ی صخره نزدیک شوید.




آبدره ناروی فیورد

آبدره‌ی ناروی فیورد (fjordNærøy) به حدی زیباست که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. آبدره‌ی ناروی فیورد در مجاورت آبشارها و کوه‌های پوشیده از برف با دهکده‌های زیبا در کوه‌پایه‌ها قرار دارد و مناظر حیرت‌انگیزی را برای عکاسی به گردشگران هدیه می‌دهد. یک قایق تفریحی در این آبدره در تمامی طول سال به توریست‌ها خدمات‌رسانی می‌کند؛ بنابراین سوار شدن بر این قایق را در برنامه‌ی سفر خود بگنجانید.




سکوی پرش هولمن کولن

چه کسی گفته است که تنها مناطق روستایی و جنگلی نروژ مناظر خارق‌العاده‌ای دارند؟ زیپ‌لاین موجود در سکوی پرش هولمِن‌کولن (Holmenkollen) در قلب اسلو، آدرنالین را به رگ‌های شما پمپاژ می‌کند. این زیپ‌لاین ۳۶۱ متر طول داشته و ۱۰۷ متر از سطح زمین فاصله دارد. این تجربه مناظری فراموش‌نشدنی از اسلو، به‌خصوص در شب و با روشن شدن چراغ‌های شهر، را به شما هدیه می‌دهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار