gardeshban.ir

کارهای متنوع بی‌شماری برای انجام دادن در اطراف پل لندن وجود دارد که در این میان می‌توان بازدید از برج شارد، تاور بریج، برج لندن، بازار بارو، اسکای گاردن، بازی اتاق فرار و غیره را نام برد.
کد خبر: ۲۸۸۸۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹-1399 April 26
گردشبان (gardeshban.ir) :

«پل لندن» (London Bridge)، در کنار رودخانه‌ی معروف «تیمز» قرار دارد و یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری پایتخت کشور انگلیس، یعنی لندن به شمار می‎رود. منطقه‌ای که این پل در آن واقع شده، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های این شهر به حساب می‎آید و بیشتر به خاطر رستوران‌ها و غذاهای خوشمزه، ساختمان‌های مدرن و مکان‌های تاریخی‌اش به شهرت رسیده است. کارهای گوناگونی برای انجام دادن در اطراف پل لندن همچون بازدید از «تاور بریج»، «بازار بارو» و کشتی جنگی «اچ‌ام‌اس بلفاست» وجود دارد که در ادامه شما را با بعضی از مهم‌ترینِ آن‌ها آشنا می‌کنیم.

پل لندن

1. برج لندن

«برج لندن» (Tower of London)، قلعه‌ای تاریخی و باشکوه است و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شود. کاربری این قلعه در طول تاریخ و از زمان حمله‌ی نرمن‌ها به انگلستان، به یک زندان، کاخ و باغ وحش تغییر پیدا کرده و امروزه از مجموعه‌ی «جواهرات سلطنتی» (Crown Jewels) نیز نگهداری می‌کند که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را از دست ندهید.

برج لندن

2. برج شارد

شاید بتوان گفت که «برج شارد» (The Shard)، مدرن‌ترین بنای واقع در اطراف پل لندن به شمار می‎‌رود. این برج، بلندترین ساختمان شهر لندن محسوب می‌شود و بیشتر به خاطر هتل لوکس و درجه یک، رستوران‌های دارای ستاره میشلن و سکوهای دید مرتفع و هیجان‌انگیزش در میان گردشگران و مردم محلی به شهرت رسیده است. اگر می‌خواهید از از ارتفاع بالا به چشم‌انداز بی‌نظیر شهر لندن دسترسی داشته باشید، برج شارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما به حساب می‌آید. همچنین از طبقه‌ی 69 و 72، هم امکان تماشای شهر از پلتفرم داخلی وجود دارد و هم می‌توانید از تراس روباز آن استفاده کنید.

برج شارد لندن

3. تاور بریج

«تاور بریج» (Tower Bridge) یا همان «پل برج»، قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین پل این شهر به شمار می‎رود و گاهی آن را با پل لندن اشتباه می‌گیرند. تقریباً می‌توان گفت بازدید از این پل، در لیست تمام گردشگرانی قرار دارد که به این منطقه می‌آیند. تاور بریج بر روی رودخانه معلق است و اهرم‌های ویکتوریایی آن در موتورخانه قرار گرفته و هنوز هم باز و بسته کردن پل را برعهده دارند.

تاور بریج لندن

4. کشتی جنگی اچ‌ ام‌ اس بلفاست

«اچ‌ام‌اس بلفاست» (HMS Belfast)، همان کشتی جنگی افسانه‌ای است که در جنگ جهانی دوم و جنگ کُره از آن استفاده کردند. امروزه این کشتی بر روی رودخانه‌ی تیمز و نزدیک تاور بریج قرار گرفته و بازدیدکنندگان می‌توانند هم از طبقه‌ی بالا و هم پایین عرشه دیدن کنند و اطلاعات بیشتری راجع به زندگی بر روی عرشه و پیروزی‌های این کشتی در جنگ‌ها به دست بیاورند.

کشتی جنگی اچ‌ ام‌ اس بلفاست در لندن

5. اسکای گاردن

«اسکای گاردن» (Sky Garden)، مرتفع‌ترین باغچه‌ی لندن به شمار می‌رود و به خاطر نمای بیرونی منحصر به فردش، آن را با نام «بی‌سیم» (Walkie Talkie) هم صدا می‌زنند. درمحوطه‌ی فضای سبز و سکوی بازدید این مکان می‌توانید به نمای 260 درجه‌ای شهر دسترسی داشته باشید و غروب آفتاب را در حین خوردن غذایی خوشمزه تماشا کنید.

اسکای گاردن لندن

6. بازارچه هی

اگر به دنبال جایی تماشایی برای انداختن عکس‌های هنری یا پناه گرفتن در روزهای بارانی می‌گردید، «بازارچه‌ی هی» (Hay’s Galleria) را فراموش نکنید. این فروشگاه و بندرگاه قدیمی، یکی از بهترین بناهای واقع در کنار رودخانه به حساب می‎آید و می‌توانید از غرفه‌ها و مغازه‌های کوچک داخل آن بازدید کنید یا برای خوردن غذا و قهوه، توقفی کوتاه در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های بی‌شمار آن داشته باشید.

بازارچه هی در لندن

7. تجربه پل لندن

پایین طاق «ایستگاه پل لندن»، می‌توانید وارد زیرزمین شوید و چندین قرن تاریخ این شهر، از حمله‌ی رومی‌ها تا آتش سوزی بزرگ لندن و قتل‌های زنجیره‌ای و ترسناک «جک قاتل» را به چشم ببینید. به این بخش، نام «تجربه‌ی پل لندن» (London Bridge Experience) را داده‌اند که تجربه‌ای هیجان‌انگیز و ترسناک را برایتان رقم خواهد زد. بنابراین گول اسم آن را نخورید و آماده باشید!

پل لندن

8. بازار بارو

«بازار بارو» (Borough Market) یا همان «بارو مارکت»، یکی از معروف‌ترین بازارهای لندن است و اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از بازدیدتان از پل لندن ببرید، توصیه می‌کنیم با شکم خالی به آن سمت بروید! زیرا در این بازار، غذاهای تازه‌ی انگلیسی و بین‌المللی متنوعی همچون پنیر فرانسوی، زیتون اسپانیایی، کیک انگلیسی، بوریتوی مکزیکی و غیره را پیدا خواهید کرد و احتمالاً دلتان می‌خواهد در تمامی غرفه‌های آن توقف داشته باشید و همه‌ی آن‌ها را بچشید که این کار با شکم پر، لطف چندانی ندارد!

بازار بارو در لندن

9. تئاتر یونیکورن

اگر به تئاتر علاقه دارید، حتماً سری به «تئاتر یونیکورن» (Unicorn Theatre) بزنید که یکی از تئاترهای مدرن شهر لندن محسوب می‎شود. این تئاتر سعی می‌کند با اجراهای تعاملی، تماشاگران جوانش را نیز در نمایش شرکت بدهد. برنامه‌ی تئاتر یونیکورن به طور مداوم در حال تغییر است؛ بنابراین قبل از مراجعه، به سایت آن‌ها بروید تا از نمایش‌های آن مطع شوید و صندلی خود را از قبل رزرو کنید.

تئاتر یونیکورن در لندن

10. موزه تئاتر جراحی

«موزه تئاتر جراحی» (Old Operating Theatre Museum)، یکی از آن مکان‌هایی است که بعد از بازدید از آن، دیگر به دارو و مسائل مربوط به بهداشت غر نمی‎زنید! این موزه تئاتر، شما را در تاریخ به عقب برمی‌گرداند تا ببینید چگونه گیاهان دارویی و وضعیت‌های غیربهداشتی را پشت سر گذاشته و در اختراع داروها پیشرفت داشته‌ایم. این موزه به نوبه‌ی خودش منحصر به فرد است و می‌توانید از تجهیزات اتاق عمل و میز مخصوص جراحی نیز بازدید کنید.

موزه تئاتر جراحی در لندن

11. اتاق های فرار

منطق و ذهنتان را در بازی جدید پل لندن، یعنی «اتاق‌های فرار» (Escape Rooms London Bridge) به چالش بکشید. در این بازی، شما و گروهتان در یک اتاق زندانی هستید و باید با کمک یکدیگر، به دنبال سرنخ‌های پنهان در اتاق بگردید و پازل را حل کنید. اتاق فرار، یکی از آن بازی‌هایی است که دوست دارید حال و هوایتان در آن شرایط را تا مدت‌ها برای همه تعریف کنید.

اتاق های فرار پل لندن

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار