gardeshban.ir

رعایت اصول بهداشتی در زمان تهیه و پخت مواد غذایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و بیماری‌های با منشاء غذایی ضروری است.
کد خبر: ۲۸۸۸۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹-1399 April 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
رعایت اصول بهداشتی در زمان تهیه و پخت مواد غذایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و بیماری‌های با منشاء غذایی ضروری است.عباس قاضیانی کارشناس بهداشت محیط افزود: با وجود این که تاکنون هیچ مدرکی دال بر ارتباط غذا یا بسته‌های غذایی با انتقال ویروس کرونا یافت نشده، این احتمال وجود دارد که افراد در تماس با سطوح یا اشیاء آلوده به ویروس و سپس لمس صورت‌شان، به ویروس مبتلا شوند.

وی اظهار داشت: افراد در تماس با سطوح یا اشیاء آلوده به ویروس کرونا، به ویروس مبتلا می شوند و این خطر زمانی بیشتر می شود که افراد در تماس نزدیک با افراد دیگر در هنگام خرید اقلام مورد نیاز و یا دریافت مواد غذایی ارسالی توسط پیک قرار می‌گیرند. به همین دلیل به منظور پیشگیری از بیماری‌های با منشاء غذایی، رعایت نکات بهداشتی در زمان تهیه و پخت مواد غذایی همواره ضروری است.

قاضیانی ادامه داد: بعد از خرید اقلام غذایی، پاکت و یا کارتن غیر ضروری آنها را جدا و درسطل زباله دردار بریزید. ظرف کنسرو مواد غذایی را می‌توانید قبل از بازکردن یا ذخیره کردن آنها ضد عفونی کنید. سپس، دستها را با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویید یا بلافاصله بعد از تماس با سطوح یا ظروف آلوده آنها را با محلول یا ژل بر پایه الکل ضد عفونی کنید.

وی با بیان اینکه محصولات بسته بندی نشده مانند سبزی‌ها و میوه‌ها را می‌توان بطور کامل با آب روان شست و سپس ضدعفونی کرد، گفت: قبل از تهیه هر گونه غذا دست‌ها را بطور کامل با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویید، در هنگام تهیه گوشت و ماهی پخته نشده از تخته آشپزی جداگانه استفاده کنید و مواد غذایی را تا درجه حرارت توصیه شده بپزید.

این کارشناس بهداشت محیط ادامه داد: در صورت امکان، مواد غذایی فاسد شدنی را در یخچال یا فریز نگهداری کنید و به تاریخ انقضاء مواد غذایی توجه کرده و سعی کنید باقیمانده مواد غذایی را بازیافت و یا به شیوه مناسب و بهداشتی بسته‌بندی کرده و سپس دور بریزید و از انباشته کردن باقیمانده مواد غذایی در محیط آزاد که می‌تواند جاذب حشرات باشد، پرهیز کنید.

قاضیانی افزود: همیشه از بشقاب و ظروف تمیز استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار