gardeshban.ir

پل آکاشی کایکیو، با حدود ۴ کیلومتر طول و مهندسی بینظیری که دارد بلندترین پل معلق جهان بوده و غرور ملی ژاپن به حساب می‌آید. ساخت این پل در سال ۱۹۹۸ به پایان رسید.
کد خبر: ۲۸۸۹۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹-1399 April 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
پل «آکاشی کایکیو» (Akashi Kaikyo) به طول ۴ کیلومتر، شهر «کوبه» را به جزیره «آواجی» متصل می‌کند. این پل به عنوان بلندترین پل معلق جهان و برترین سازه مهندسی کشور ژاپن به حساب می‌آید. 

قبل از آکاشی، کشتی‌ها، مسافران را از این تنگه عبور می‌دادند و این آبراه خطرناک اغلب گرفتار طوفان‌های شدید می‌شد. داستان این پل زمانی باز می‌گردد که در تصادف دو کشتی مسافربری در سال ۱۹۵۵ بیش از یک‌صد کودک کشته شدند. بعد از این رویداد دولت ژاپن تصمیم گرفت تا روش حمل و نقل دیگری را انتخاب کند و شجاعانه تصمیم به ساخت یک پل بلند گرفت. ساخت آکاشی در سال ۱۹۸۸ شروع شده و روند آن ۱۰ سال به طول انجامید. هزینه ساخت پل حدود ۳/۶ بیلیون دلار بود.

دو میلیون کارگر در این ده سال به سختی کار کردند تا پل آکاشی کایکیو در سال ۱۹۹۸ تمام شد. حدود ۲۰۰,۰۰۰ تن استیل برای ساخت پل به کار رفته و کابل‌های نگهدارنده آن با آخرین تکنولوژی‌های روز قالب‌گیری شدند. 

این پل عظیم و تحسین برانگیز ارتفاعی به طول ۳۰۰ متر دارد که تنها کمی کمتر از برج توکیو است. پل آکاشی به طوری طراحی شده که بتواند در برابر بادهای قوی با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت از اقیانوس آرام و زلزله‌هایی با قدرت ۸.۵ ریشتر را تحمل کند. مهندسین برآورد کرده‌اند که این سازه می‌تواند تا ۲۰۰ سال بدون هیچ مشکلی استفاده شود.


پل آکاشی کایکو نه تنها یک سازه عالی است بلکه معماری باشکوهی نیز دارد. مردم، آکاشی را پل مروارید می‌نامند زیرا ۲۸ طرح گوناگون با رنگ‌های متنوع و متغیر از لامپ‌های متصل به کابل اصلی آن را شبیه به یک رشته مروارید می‌کنند. 

نورپردازی پل با توجه به فصل تغییر کرده و حتی گذر ساعت‌ها نیز آن را تبدیل به یک رنگین کمان زیبا می‌کند. تورهای هدایت شده‌ای برای بازدید از پل و کسب اطلاعات مفیدی درباره آن وجود دارند که شکوه این شگفتی مهندسی را برای گردشگران شرح می‌دهند. بعد از عبور از مسیر نگهداری پل که معمولاً به روی عموم مردم باز نیست، می‌توانید به بالای برج ۳۰۰ متری رفته و نماهای شگفت‌ انگیزی از دریای وسیع، جزیره و خلیج را تماشا کنید.

آکاشی کایکیو در ژاپن، بلندترین پل معلق جهان/عکس

آکاشی کایکیو در ژاپن، بلندترین پل معلق جهان/عکس

آکاشی کایکیو در ژاپن، بلندترین پل معلق جهان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار