gardeshban.ir

اگر به زودی قصد سفر به انگلیس را داشته و در فرودگاه هیترو لندن فرود می‌آیید، این مقاله را تا انتها دنبال کرده تا اطلاعاتی مفید را درباره آن به شما انتقال دهیم. این فرودگاه در سال‌های گذشته عناوین برجسته‌ای مانند دومین فرودگاه شلوغ جهان یا پرمسافرترین فرودگاه اروپا را از آن خود کرده است.
کد خبر: ۲۸۸۹۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹-1399 April 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
فرودگاه هیترو یا «لاندن هیترو» (London Heathrow) فرودگاه بین‌المللی بزرگ و اصلی در شهر لندن است. هیترو در سال ۲۰۱۴ بعد از فرودگاه بین‌المللی دبی، دومین فرودگاه شلوغ جهان نامیده شد و همچنین از نظر ترافیک مسافر هم شلوغ‌ترین فرودگاه اروپا به شمار می‌رود. در سال ۲۰۱۶ این فرودگاه توانست با ۷۵/۷ میلیون مسافر، رکورد سال قبل خود را ۱ درصد افزایش دهد.

آشنایی با فرودگاه هیترو در لندن/تصاویر

فرودگاه هیترو در ۳۲ کیلومتری غرب لندنِ مرکزی قرار داشته و دو باند شرقی-غربیِ موازی در امتداد چهار ترمینال دارد که جمعاً مساحتی بیش از ۱۲/۲۷ کیلومتر مربع را اشغال می‌کنند. این فرودگاه توسط هولدینگ فرودگاه هیترو فعالیت می‌کند. هواپیمایی بریتیش ایرویز اینجا را به عنوان قطب اصلی پروازهایش انتخاب کرده است. هیترو توسط بیش از ۸۰ ایرلاین استفاده می‌شود و به بیش از ۱۸۵ مقصد در ۸۴ کشور جهان پرواز دارد. 

شلوغ‌ترین مقصد پروازی از این فرودگاه به سمت نیویورک بوده که بیش از ۳ میلیون مسافر داشته است. در دهه ۱۹۵۰ میلادی، هیترو دارای ۶ باند موازی بود که به خاطر افزایش میزان استاندارد باندها امروزه تنها دو عدد از آن‌ها استفاده می‌شوند. در این فرودگاه برای پیروان مذاهب گوناگون مانند گرایش‌های مختلف مسیحیت، هندو، مسلمان، یهودی و غیره عبادتگاه‌هایی در نظر گرفته شده و در هر ترمینال یک اتاق عبادت چند مذهبی وجود دارد.

آشنایی با فرودگاه هیترو در لندن/تصاویر

پروازهای ورودی فرودگاه هیترو در طبقه همکف ترمینال‌های ۱، ۳، ۴، ۵ و طبقه اول ترمینال ۲ می‌رسند. بعد از آن که از هواپیما پیاده شدید، از قسمت کنترل گذرنامه، تحویل چمدان و گمرک عبور می‌کنید. 

در سالن‌ ورودی، می‌توانید مغازه، رستوران، صرافی، اجاره ماشین و باجه‌های رزرو هتل را ببینید. پروازهای خروجی فرودگاه هیترو هم از طبقه اول ترمینال ۱، طبقه چهار و پنج ترمینال ۲، طبقه همکف ترمینال ۳، طبقه دوم ترمینال ۴ و آخرین طبقه ترمینال ۵ می‌روند. تمام مسافران باید کنترل امنیتی را قبل از ورود به سالن خروج که مغازه‌ها و کافه‌ها در آن قرار دارند، انجام دهند.

آشنایی با فرودگاه هیترو در لندن/تصاویر

برای رفت و آمد بین لندن و فرودگاه هیترو قطارهای زیادی وجود دارند. قطار هیترو اکسپرس سریع‌ترین راه برای سفر به لندن مرکزی بوده و سفر به «پَدینگتون» (Paddington) بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد. قطارها به سمت لندن معمولاً از ۵ صبح تا ۱۲ شب به طور مرتب از فرودگاه هیترو حرکت می‌کنند. کرایه استاندارد برای یک بزرگسال بین ۲۱/۵۰ تا ۲۶/۵۰ پوند است. 

خط متروی «پیکادیلی» (Piccadilly)، فرودگاه هیترو را به لندن مرکزی وصل کرده و از طریق آن می‌توانید به باقی قسمت‌های مترو هم دسترسی داشته باشید. سفر با مترو ارزان‌تر از هیترو اکسپرس است، اما مدت زمان آن بسیار بیشتر خواهد بود. 

این متروها هر چند دقیقه حرکت کرده و اغلب از ۵:۱۰ صبح تا ۱۱:۴۵ شب فعالیت دارند. اگر قرار است بیش از یک روز در لندن بمانید، توصیه می‌کنیم پیشاپیش یک «اویستر کارد» (Oyster Card) رزرو کنید. این کارت‌ها قبل از آنکه حرکت کنید به درب منزلتان فرستاده خواهد شد و می‌توانید به سادگی با آن‌ها سوار مترو شوید. اگر نمی‌توانید آن‌ها را پیشاپیش تهیه کنید، این کار را به فرودگاه موکول کرده و در ایستگاه متروی هیترو آن را بخرید.

آشنایی با فرودگاه هیترو در لندن/تصاویر


معمولاً‌ آخرین گزینه برای خروج از فرودگاه به سمت شهر، تاکسی‌های فرودگاه است. این تاکسی‌ها در بیرون منتظر مسافران بوده و توصیه می‌کنیم حتماً از تاکسی‌های مشکی یا رسمی استفاده کنید. هرگز به راننده‌های غیر‌رسمی اعتماد نکرده و قبل از سوار شدن درباره هزینه مسیر سؤال نمایید. یک سفر معمولی از هیترو به لندن مرکزی اغلب بین ۶۰ تا ۹۳ دلار تمام شده و ۱ ساعت به طول می‌انجامد.
آشنایی با فرودگاه هیترو در لندن/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار