gardeshban.ir

شاید برای شما هم این روز‌ها پیش آمده که گلویتان دچار خارش شده باشد. این خارش می‌تواند آلرژی، سوزش و یا حتی ویروس کرونا باشد. اما گزینه دیگری که وجود دارد و شاید اصلا به فکرتان نیز خطور نکند وجود یک کرم در لوزه شماست.
کد خبر: ۲۸۹۶۹
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹-1399 April 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
در گزارشی که در نشریه آمریکایی تروپیکال مدیسن منتشر شده، در این باره آمده است: یک زن ژاپنی به دلیل خوردن غذای ساشیمی (ماهی خام) درگیر انگل شد. این زن ۲۵ ساله پس از ۵ روز تحمل درد و خارش در گلو به پزشک مراجعه کرد. پزشکان ژاپنی پس از معاینه متوجه شدند یک کرم انگل به طول ۳ و نیم سانتی متر در لوزه این زن وجود دارد.

پزشکان تشخیص دادند این زن به دلیل مصرف گوشت خام ماهی دچار بیماری کرم انگل شده است. کرم انگل غالباً در معده و دستگاه گوارش پستانداران رشد می‌کند، ولی در این مورد به خصوص، کرم انگل به لوزه این زن وارد و در آنجا رشد کرده بود.

پزشکان ژاپنی موفق شدند این کرم انگل را از لوزه زن خارج کنند. حال عمومی این زن پس از خارج شدن این کرم مساعد گزارش شد و عوارض وجود انگل نیز از بین رفت.

درجه حرارت بالا می‌تواند کرم‌های انگل موجود در مواد غذایی به ویژه گوشت را از بین ببرد. پزشکان تاکید دارند مردم باید از مصرف مواد پروتئینی خام به ویژه گوشت خودداری کنند و پیش از مصرف غذا اطمینان یابند که گوشت به طور کامل پخته شده است.

همچنین مراکزی که اقدام به تولید گوشت می‌کنند مانند دامداری‌ها باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا انگل از طریق فضولات دام وارد چرخه غذایی نشود.

در صورت مصرف گوشت دام آلوده، کرم انگل می‌تواند وارد بدن مصرف کننده شود و در روده رشد و تکثیر یابد. این کرم‌ها می‌توانند در روده تا چند هزار تخم بگذارند و تا ده‌ها سانتی متر رشد کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار