gardeshban.ir

بحرکان بزرگ‌ترین اسکله صیادی ایران بر کرانه‌های همیشه نیلگون خلیج فارس است؛ بندرگاهی در هندیجان خوزستان. این بندرگاه در کنار بندر سجاقی بهانه‌ای است برای حضور گردشگر.
کد خبر: ۲۹۱۲۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹-1399 April 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
آنجا که صدای کوبیدن موج‌ها به ساحل و بوی تند ماهی جنوب می‌آید. چشم‌اندازی از قایق‌های کوچک که با فواصلی منظم دل هر بیننده‌ای را با خود می‌برد. همزیستی شاعرانه لنج و قایق‌ها.
همین جاذبه هم بندر بحرکان را به فهرست مناطق ثبت شده گردشگری کشور برده است. اسکله بحرکان صیدگاه میگو (میگو ببری و سفید) و ماهی است و «شوریده بال زرد» آن بسیارمعروف.

شوریده، زبیدی، سرخه، سنگسر، حلوا و میگو از ماهیانی است که در این بندر صید می‌شوند. 

ظرفیت صید و صیادی و آبزی‌پروری در هندیجان بسیار بالاست و به اعتقاد مسئولان شیلات هندیجان هنوز از تمام ظرفیت‌های آن بخوبی استفاده نشده‌ است. بحرکان هندیجان از لحاظ شرایط اقلیمی، منطقه‌ای مناسب برای طرح پرورش ماهی در قفس است. این طرح می‌تواند فرصتی برای تنفس ماهیان در آب های شمالی و جنوبی کشور باشد و به بازسازی ذخایر دریایی و بهبود محیط زیست دریا منجر شود.

اسکله‌ بحرکان؛ مناسب برای ماهیگیری و گردشگری/عکس

سوکلا، هامور، سی‌باس، صبیتی، انواع ماهیان آزاد، تیلاپیا، کفال و خامه‌ماهی‌ها از گونه‌های مهم ماهیان دریایی پرورشی هستند. همچنین طبق مطالعات صورت گرفته دو منطقه در خلیج‌فارس وجود دارد که در آنجا نوعی خوراک میگو به‌نام آرتیمیا در آن پرورش می‌یابد یکی بستک بندرعباس و دیگری بندر بحرکان هندیجان. این مطالعات می‌گوید بهترین نوع آرتیمیا کشور در بحرکان پرورش می‌یابد. ماهی‌های صید شده توسط قایقداران خواهان بیشتری نسبت به صید لنجداران دارد، چون تازه‌تر و سریع‌تر به بازار می‌رسد.

البته بحرکان تا رسیدن به تولیدی که استعدادش را دارد نیازمند تجهیز ناوگانش به امکانات روز دنیا، وجود کارخانجات عمل‌آوری و فرآوری و بازارهای عمده فروشی و حراج ماهی مناسب و کارخانجات توربافی است.

اسکله‌ بحرکان؛ مناسب برای ماهیگیری و گردشگری/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار