gardeshban.ir

جنگل جهان نما یکی از معروف‌ترین و مورد استقبال‌ترین مناطق گردشگری در میان جاذبه‌های استان گلستان است که به دلیل قرار گرفتنش در یک ارتفاع بسیار بلند بر فراز استان گلستان، آن را بام گلستان نیز می‌نامند و بیشتر نیز در میان بومی‌های آن منطقه به همین نام مشهور است.
کد خبر: ۲۹۱۳۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹-1399 April 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
استان گلستان جزء بخش‌­هایی از کشورمان است که طبیعتش هنوز هم بکر باقی مانده و شگفتی­‌هایی را در دلش جای داده که شاید نظیرش تاکنون در هیچ بخشی از طبیعت ندیده باشید.


جنگل جهان نما کجاست؟+عکس

 موقعیت جغرافیایی جنگل جهان نما و آب و هوای منطقه

برای رسیدن به جنگل جهان نما و کشف شگفتی­‌های آن باید به سمت شمال شرقی کشور حرکت کنید و خودتان را به استان گلستان برسانید. سپس راه ییلاقات و جنگل جهان نما را در پیش بگیرید. سپس منطقه حفاظت شده جهان نما را با مساحتی در حدود ۳۰ هزار و ۶۵۰ هکتار جنگل انبوه در مقابلتان خواهید دید. ارتفاع جنگل جهان نما در مرتفع‌­ترین نقاطش به ۳۱۰۰ متر می­‌رسد؛ که ییلاق معروف جهان نما نیز دقیقا در مرکز این جنگل انبوه و در اوج مرتفع‌­ترین نقاطش قرار گرفته است.

آب و هوای منطقه با توجه به کوهستانی بودن بافت آن، طبیعتاً در فصول گرم سال نیز افت دما خواهد داشت؛ بنابراین در هنگام سفر به منطقه جهان نما، همراه داشتن تجهیزات مناسب هر فصل مانند لباس و کفش مناسب را فراموش نکنید.

جنگل جهان نما کجاست؟+عکس

 بازدید از برج تاریخی رادکان

برج باستانی رادکان با قدمتی بیش از هزار سال یکی از زیباترین و معروف‌­ترین جاذبه‌­های استان گلستان است که در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و به لحاظ تاریخی ارزش و اعتبار فراوانی در این منطقه دارد. شواهد و مستندات تاریخی حاکی از آن است که این برج در گذشته کاربری­‌های متعددی همچون قصر، گنبد و آرامگاه را داشته. دیدن چنین بنایی با این شکوه و عظمت در دل طبیعتی بکر و فراخ لذت سفر و طبیعت گردی را برایتان ده چندان خواهد کرد.

ارتفاعات تخت میرزا

جنگل جهان نما را زیر پا گذاشته و راه رسیدن به اوج آن را در پیش بگیرید تا بر فراز منطقه‌­ای غرق در ابر و مه و جنگل به نام ارتفاعات تخت میرزا برسید. این جنگل پیمایی در منطقه‌­ای که ابرها زیر پایتان می‌رسند، بدون شک یکی از متفاوت­‌ترین و اسرارآمیزترین سفرهای طبیعت گردی­تان تا کنون را خواهد ساخت. در مسیر برای رفع خستگی و لذت نوشیدن چای ذغالی در دامان طبیعت به شما استراحت در قهوه خانه چوبی عمو صفر را پیشنهاد می­‌کنیم. بوی هیزم و نم خاک و چای محلی تا مدت‌ها از مشامتان بیرون نخواهد رفت.

بازدید از دیواره شاه پسند و آتشان

سفر به جهان نما تنها دیدار از یک منطقه گردشگری نیست، بلکه در این سفر با بناهای تاریخی و باستانی و جلوه‌­های متفاوتی از طبیعت رو به رو خواهیم شد که شاید دیگر فرصت دیدن آن برایتان پیش نیاید. دیواره شاه پسند و آتشان از جمله شگفتی­‌های دیگری است که در سفر به طبیعت دلچسب جهان نما خواهید دید.

جنگل جهان نما کجاست؟+عکس

طبیعت گردی در میان مناظر زیبای روستای درازنو و جهان نما

یکی از زیباترین و منحصر به فردترین ارتفاعات ییلاقی ناحیه شمالی کشور است. وقتی در طبیعت روستای درازنو قدم می‌زنید خودتان را در میان مه غلیظ و درختان سر به فلک کشیده و انبوهی خواهید دید که شما را با هر قدم به درون خودش می­‌کشاند. هرچه در جنگل پیمایی در روستای درازنو به سمت ارتفاعات پیش بروید، به ابرها نزدیک­‌تر می‌­شوید و سکوت مطلق شما را احاطه خواهد کرد.

در ییلاق درازنو چیزی که توجه زیادی از شما جلب خواهد کرد زندگی روستایی و کلبه‌­های چوبی در دامنه این ارتفاعات است. حدودا از اواسط فصل بهار تا اوایل فصل پاییز اگر به این منطقه سفر کنید چوپانانی را خواهید دید که برای چرا دام­‌هایشان را به این ارتفاعات آورده‌­اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار