gardeshban.ir

کلئوپاترا ی هفتم، آخرین فرمانروای سلسله بطلمیوس مصر باستان بود و اکنون ممکن است مقبره وی کشف شده باشد. او ۶۹ سال پیش از میلاد متولد شد و پس از ۳۰ سال حکمرانیش بر روی زمین، با نیش سمی مار افعی به دنیای پس از مرگ وارد شد! در این مطلب ماجرای کشف آرامگاه او را خواهیم خواند و اینکه آیا چنین کشفی حقیقت دارد یا خیر؟
کد خبر: ۲۹۱۳۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹-1399 April 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
حتی پس از گذشت دو هزار سال او هنوز یک شخصیت مرموز و افسون کننده باقی مانده است و موضوع بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌ها شده است. او زنی تحصیل ‌کرده بود و به خاطر سطح هوش بالایش در میان مردم شناخته شده ‌بود. او همچنین به خاطر ارتباطش با دو فرد رومی معروف به نام های ژولیوس سزار و مارک آنتونی معروف است و تا زمان مرگش نیز با آن دو همکاری می‎کرد.

فرمان‌روایی و زندگی او پس از اوکتاویانوس به پایان رسید و بعد آوگوستوس حاکم شد و شهر اسکندریه را محاصره کرد. در طی حمله به اسکندریه، مارک آنتونی شنید که کلئوپاترا خودکشی کرده است. طولی نکشید که خبرهای بیشتری به او رسید  و گفتند که شایعه مرگ او دروغ است، اما آنتونیوس پیش از این با شمشیر خودش کشته شده بود. کلئوپاترا او را دفن کرد و با اوکتاویانوس پیروزمند ملاقات کرد، سپس خود و چند تن از ملازمانان خود را در اتاقی محصور کرد و اندکی پس از آن درگذشت! عجیب است، نه؟

هیچ منبع مشخصی برای تأیید پایان این موضوع وجود ندارد، اما برخی از نویسندگان آن زمان، از جمله پلوتارک داستان خودکشی او با نیش مار را مطرح می کنند. گفته می شود که کلئوپاترا و مارک آنتونی بنا به درخواست کلئوپاترا با هم دفن شده اند و مکان دقیق مقبره آنها تا چندی پیش یک راز باقی مانده بود که طبق گزارش‌های اخیر،این حقیقت ممکن است تغییر کند.

یک فیلم مستند جدید به نام  "کلئوپاترا، دروغ و اسرار" جزئیات این موضوع را نشان می دهد و این که چگونه گروهی از باستان شناسان تاپوسیریس مگنا در حدود شصت مایلی قاهره را حفر کردند و معتقدند که شاید این جایی است که ملکه مصری در آن دفن شده باشد. در حالی که هنوز کسی مکان دقیق آرامگاه او  را پیدا نکرده است، مدتهاست که اعتقادها بر این است که وی در 30 مایلی و در نزدیکی شهر اسکندریه دفن شده باشد.

دکتر کاتلین مارتینز، رئیس هیات باستان شناسی دومینیکن، کسی است که این نظریه را مطرح کرد و ممکن است تاپوزیریس مگنا پاسخ این رمز و راز باشد. معبد و شهرهای اطراف در آن دوره شهر بندری مهمی را تشکیل می دادند.

باستان شناسان در حال حفاری تاپیروس مگنا هستند، جایی که معتقدند مقبره کلئوپاترا در آن وجود دارد.

این شهر بیش از دو هزار سال پیش ساخته شده است و تصویربرداری راداری با نفوذ در زمین این منطقه شواهدی از شبکه‌ای از راهرو و تونل‌ها و همچنین سه سازه که می‌توانند مقبره باشند را نشان می‌دهد. در منطقه‌ی اطراف معبد شواهدی از 27 مقبره دیگر و 10 مومیایی پیدا شده که نشان می‌دهد که ممکن است تئوری مارتینز درست باشد، زیرا اشراف اغلب می‌خواستند در نزدیکی حاکمان خود دفن شوند.

براساس این مستندات، این تیم یک مقبره پوشیده از برگ طلایی را کشف کرده‌اند که ظاهرا دست‌نخورده بوده ‌است و می‌تواند آخرین مکان استراحت ملکه باشد. در داخل مصر گزارش شده ‌است که مارتینز بر این باور است که کلئوپاترا و آنتونیوس در زیر معبد ایزیس و اوسیریس دفن شده‌اند. این نظریه بیشتر دانشمندان را بر این داشت تا در مورد این موضوع که این دو فرد در بخش سلطنتی اسکندریه آرامگاه داشتند تحقیق کنند. این بخش شامل قسمت شمال شرقی شهر بود و اکنون زیر آب قرار دارد.

در جریان کاوش معبد، او و تیمش مجسمه‌ای را یافتند که به عقیده آنها عاشقانی هستند که در آغوش هم قفل شده بودند، سر یک آلاباستر و  مجسمه ملکه و 22 سکه با تصویر کلئوپاترا نیز یافت شد. در طول این حفاری همچنین یک ماسک سرامیکی در زیر پناهگاه  ایسیس کشف شد که می تواند ماسک مرگ مارک آنتونی باشد. در آینده جزئیات بیشتری در مورد مقبره کلئوپاترا کشف خواهد شد.

دروازه ‌ورود کلئوپاترای مرموز به دنیای پس از مرگ، کشف شد!

دروازه ‌ورود کلئوپاترای مرموز به دنیای پس از مرگ، کشف شد!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار