gardeshban.ir

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد/
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تلاش ما این است که هزینه زیارت عتبات عالیات برای مردم گران نشود، گفت: به دنبال این هستیم تا با تأمین ارز ، هزینه سفر به سوریه کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۲۹۱۴۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
علیرضا رشیدیان در خصوص سفرهای ارزان قیمت عتبات عالیات گفت: یکی از اقداماتی که هم اکنون در حال پیگیری آن هستیم این است که بتوانیم ارز را به نوعی پیگیری و تأمین کنیم تا هزینه زیارت برای زائران ما کاهش پیدا کند.

وی افزود: در خصوص سوریه، مصوبه‌ای از شورای عالی حج و زیارت گرفتیم و به دنبال این هستیم تا از محل مطالبات جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه بتوانیم بخشی از هزینه‌های ارزی سفر زیارتی هموطنان به سوریه را تأمین کنیم و اگر این موضوع اجرایی و عملیاتی شود، نرخ ارز سفرهای زیارتی سوریه بسیار ارزان‌تر خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: برای سفر عتبات متفاوت است و یکی از اقدامات دیگری که پیگیری می‌کنیم این است که پکیج‌های زیارتی را متنوع کنیم تا اقشار مختلف جامعه بتوانند با هر نوع درآمدی که دارند به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.

رشیدیان تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم برای این گروه از جامعه زمینه ارائه خدمات را به طور شایسته فراهم کنیم، به همین دلیل اگر کسی توانایی مالی ندارد و می‌خواهد با گروه‌های ارزان قیمت به زیارت عتبات اعزام شود، باید بسته‌های سفر ارزان قیمت را با مراکزی مانند حسینیه‌ها فراهم کنیم و همچنین شرایط استفاده از حمل و نقل ارزان قیمت را نیز ایجاد کنیم.

وی گفت: همچنین به دنبال این هستیم تا از ظرفیت خیرین و کمک آنها برای افرادی که بضاعت مالی ندارند نیز بهره‌مند شویم. همچنین برای بیمه و درمان آنها نیز تسهیلاتی فراهم کنیم تا هزینه مازادی را پرداخت نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص ارائه ارز دولتی برای عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: استفاده از ارز دولتی برای سفرهای عتبات عراق امکانپذیر نیست چرا که شرایط فعلی کشور اجازه این کار را نمی‌دهد و حتی برای اربعین هم که پیگیری کردیم، متأسفانه موفق نشدیم و می‌دانیم در این شرایط اولویت‌هایی برای زندگی روزمره مردم وجود دارد و نمی‌خواهیم به دولت فشار بیاوریم.

وی ادامه داد: اما تلاش ما این است که زیارت را برای استفاده همه اقشار جامعه گران نکنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار