gardeshban.ir

گزارش/
مقررات ورود اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و هندوستان به ایران اعلام و تاکید شده که صدور روادید گردشگری و زیارتی کماکان ممنوع خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۱۵۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از شرکت‌های هواپیمایی در بخشنامه‌ای به رؤسای شعب این هواپیمایی و مدیران دفاتر خدمات مسافرت هوایی نوشته که؛ پیرو نامه‌های مورخ ۱۸ و ۲۱ تیرماه سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره ورود اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و هند (اعم از مقیم و غیرمقیم) و چگونگی ورود اتباع این کشورها بر اساس ضوابط ذیل مقرر شده است:

۱- کلیه کسانی که قبلاً از مراجع ذیربط جمهوری اسلامی ایران پروانه اقامت، روادید تحصیلی، روادید ورود چندبار، روادید با حق کار، روادید درمانی، روادید سرمایه گذاری و مُهر خروج و مراجعت دریافت کرده اند، مجاز خواهند بود از تاریخ اول تیرماه از مبادی مرزی قانونی (مرزهای زمینی، هوایی و دریایی) به کشور سفر کنند. افراد مذکور می‌بایست در کشور مبدأ فرم خوداظهاری پیوست را تهیه، تکمیل و در هنگام ورود به کشور به نمایندگان وزارت بهداشت مستقر در گمرک تحویل دهند.

۲- اتباع خارجی قبل از ورود به ایران باید گواهی سلامت خود را به تأیید وزارت بهداشت کشور خود برسانند و سپس برای صدور روادید به نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند. گواهی مذکور باید به هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت ارائه شود.

۳- صدور سایر روادید از جمله روادید گردشگری و زیارتی کماکان ممنوع خواهد بود.

۴- دارندگان گذرنامه سیاسی، خدمت و هیئت‌های رسمی نیز طبق ضوابط ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل فرم خوداظهاری و داشتن گواهی سلامت مبنی بر عدم ابتلاء به بیماری کرونا هستند.

۵- بر اساس بند (و) ماده ۲ قانون ورود و اقامت اتباع خارجی و به منظور حفظ سلامت عمومی کشور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخذ گواهی سلامت که به تأیید وزارت بهداشت محل رسیده و تکمیل فرم خوداظهاری لازم الاجراست و عدم رعایت آن تخلف از قانون تلقی خواهد شد. پلیس مهاجرت و گذرنامه و مأموران مرزبانی ضمن پایش روادید صادره از سوی نمایندگی‌ها و بررسی رعایت ضوابط فوق موظف شده‌اند از ورود اتباع خارجی فاقد گواهی سلامت ممانعت به عمل آورند و هر گونه تخلف از این مصوبات را به مراجع نظارتی وزارت متبوع خود گزارش کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار