gardeshban.ir

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا بعضی اعداد مرموز هستند یا بعضی از اعداد در نظر مردم اعداد نحس و یا عجیبی به نظر می رسند؟ آیا شما هم مثل آن ها فکر می کنید رازی در این میان نهفته است؟ آیا به دنبال کشف این راز هستید؟ اگر شما هم فکر می کنید که بعضی از اعداد مرموز هستند و یا سوالاتی درباره بعضی اعداد در ذهنتان است مثل این سوال که چرا هتل ها اتاق ۴۲۰ ندارند؟ یا راز عدد و اتاق ۴۲۰ چیست، پس ما را همراهی کنید.
کد خبر: ۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
عدد ۴۲۰ یک سمبل جهانی برای استفاده ماده مخدر حشیش است، و به همین دلیل است که همه صاحبان هتل سعی دارند تا با حذف این عدد از اتاق های هتل خود، و یا تبدیل این عدد به عدد ۱+۴۱۹ از استفاده این ماده مخدر در هتل شان ممانعت کنند. در بعضی هتل ها هم که این عدد وجود دارد در زیر شماره ۴۲۰ علامت ممنوعیت استفاده از مواد مخدر نصب شده است اما با این همه خیلی از هتل ها ترجیح شان این بوده که کلا اتاقی با این شماره یا اتاق ۴۲۰ در هتل شان وجود نداشته باشند.

راز 420

اما پیدایش این باور از چه زمانی بود و چه اتفاقی باعث شد که این عدد به این روز بیفتد؟ اولین بار دانشجویان کالیفرنیایی در دهۀ ۱۹۷۰ ساعت ۴:۲۰ دقیقه برای جمع شدن دور مجسمه لویی پاستور و استفاده از ماده مخدر حشیش بین خودشان قرار گذاشتند و این ساعت و این روز را تعیین کردند و عبارت لویی ۴۲۰ را به عنوان کلمه رمز خود انتخاب کردند تا اینکه ۴۲۰ در کشورهای غربی به نشانه بین المللی این قبیل معتادان مبدل شد. پس اگر بعد از این به هتلی رفتید و موقع رزرو هتل های بین المللی و خارجی دیدید اتاق شماره ۴۲۰ ندارند تعجب نکنید و یا از دیدن ترتیب شماره اتاق هتل ها به شکل ۴۰۰ تا۴۱۹ و ۴۲۱ تا…. گیج نشوید.

راز اعداد

و حالا کمی درباره راز بعضی اعداد می گوییم. شما بارها شنیده اید که در باور عامه عدد ۷ مساوی با خوش اقبالی و شانس است عدد ۱۳ این‌گونه مورد بی‌ توجهی قرار گرفته و حتی آپارتمان ‌ها طبقه شماره سیزده ندارند و همه از این عدد وحشت دارند؟ در تمدن‌ های باستانی هم بعضی اعداد به عنوان عددی مهم و معروف بودند در زمان فیثاغورث عدد ۵ عدد کاملی شناخته شده بود و در دوران ارسطو این عدد، نشانه عنصر اثیر بود، در آیین ها و باورهای کهن ژاپن و چین عدد ۵ به عنوان نماد مهم در فرهنگ و تهذیب نفس به حساب می آمد. اما عدد ۲۳ در رشته‌های ورزشی مختلف معروف ‌ترین و پرطرفدارترین عدد است. عدد ۲۳ بوسیله مایکل جردن بسکتبالیست آمریکایی استفاده می شد. عدد ۲۳ سال‌ها بعد بوسیله جیمز لبرون که دو بار به عنوان با ارزش‌ ترین بازیکن شناخته شد و همچنین ستاره مشهور فوتبال جهان دیوید بکهام استفاده شد.

عدد 420

از اعداد مهم و معروف عدد ۸ است که مفهوم شانس و کمال را می رساند. عدد ۱۲هم عددی است که در رشته‌های گوناگون ورزشی معروف شده است. اما گوگول یک اصطلاح ریاضی است که به معنای عدد ۱ که صد صفر در مقابل آن قرار دارد است. ابداع این عدد توسط میلتون سیروتا برادرزاده ریاضی‌دان آمریکایی ادوارد کانسر انجام شد. این عدد زمانی معروف شد که موتور جستجوی گوگل را در ذهن افراد تداعی می کرد شد. و اما عد پی، این عدد که معادل ۳.۱۴ است نشان دهنده تعالی در علم ریاضیات است. عدد ۶۶۶ هم عددی است که مردم از آن دوری می کنند.

راز اتاق 420

عددشناسی یا علم‌ اعداد یعنی تفسیر اعداد به وسیله اعداد که در طالع بینی بکار می رود و به گفته محققان تلقین در عددشناسی یک ترفند است برای معنا دار کردن اعداد، اینکه شانس در دنیا حقیقت دارد یانه و مسائلی از این قبیل موضوع بحث نیست اما شکی نیست که نیروی جاذبه وجود دارد و همین نیرو سبب هماهنگی در ارتعاشات است. ارتعاش اعداد و ارتعاش حروف. فیثاغورث و شاگردانش باور داشتند که اعداد و حروف ماهیت جهان را نشان می دهند. یک باور درباره بعضی اعداد وجود دارد که اعداد را این گونه تفسیر می کند و درباره آن ها این طور توضیح می دهد:

عدد ۱: نماد خیرخواهی و قدرت
عدد ۲: نماد خلاقیت، حساسیت و تولید
عدد ۳: نماد آرمانگرایی و سفر
عدد ۴: نماد فردیت، ابتکار و شکیبایی
عدد ۵: نماد ارتباطات و تغییرپذیری
عدد ۶: نماد زنانگی و پول
عدد ۷: نماد روحانیت و رمز و راز
عدد ۸: نماد عقل و آموختن
عدد ۹: نماد خشونت و شجاعت

و یک تفسیر دیگر برای اعداد این است:

عدد ۱: خود ساخته
عدد ۲: مطیع
عدد ۳: برون ‌گرا
عدد ۴: منضبط
عدد ۵: آزاداندیش
عدد ۶: هماهنگ ‌کننده
عدد ۷:درون گرا
عدد ۸: محکم و پر انرژی
عدد ۹: از خودگذشته
عدد ۱۱: روشنفکر
عدد ۲۲: خویشتندار
اعداد مرموز در هتل

در همهٔ این گونه باورها همه اعداد تفسیرهای مختلفی دارند و همچنین تفسیر مثبت و منفی دارند و همه اعداد در کنار هم و در ارتباط با هم تفسیر می شوند.

اعداد مرکب
عدد ۱۰: چرخ ثروت
عدد ۱۱: مشتی گره کرده
عدد ۱۲: ایثار
عدد ۱۳: تغییر
عدد ۱۴: مبارزه
عدد ۱۵: ساحر
عدد ۱۶: برج مخروبه
عدد ۱۷: ستاره جادوگر
عدد ۱۸: تضاد مادی روحانی
عدد ۱۹: شاهزاده آسمان‌
عدد ۲۰: بیداری
عدد ۲۱: تاج و تخت
عدد ۲۲: احتیاط
عدد ۲۳: ستاره شاهانه
عدد ۲۴: عشق و پول
عدد ۲۵: تجزیه و تحلیل
عدد ۲۶: شراکت
عدد ۲۷: عصای سلطنت
عدد ۲۸: مطمئن
عدد ۲۹: رحمت
عدد ۳۰: شخص منزوی
عدد ۳۱: گوشه گیر
عدد ۳۲: ارتباط
عدد ۳۳: تفسیر ندارد

اعداد عناصر چهار گانه
عدد اول ۱۹ – عدد باد، جنگ، مرگ
عدد آخر ۲۲ – عدد آتش، مهربانی، لذت
عدد ظاهر ۲۴ – عدد خاک، مادیات، بخشش
عدد باطن ۲۷ – عدد آب، تربیت، سلطنت


این بود خلاصه ای بخش از آنچه که مردم درباره اعداد باور دارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار