gardeshban.ir

مصرف برخی از مواد خوراکی در شرایط استرس، زیان‌آور است؛ مواد غذایی که ممکن است در کوتاه مدت سبب افزایش انرژی شود، اما مصرف زیاد آنها موجب فرسایش و خستگی می‌شود و نهایتا در طولانی مدت می‌تواند سبب افزایش استرس در بحران کرونا شود.
کد خبر: ۲۹۱۹۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر فرد به طور کم و بیش ثابت یا با الگویی تکرار شونده به حالت و اختلالاتی همچون خشکی و زبری پوست، شکنندگی ناخن، بیخوابی یا بدخوابی، اسپاسم و چنگە عضلات کتف و ساق، بواسیر، شقاق مقعد و خشکی مخاطات دچار باشد، مصرف برخی مواد غذایی برای وی بسیار گزندآورتر خواهد بود و دستور طبی در طب ایرانی این است که چنین افرادی در اندازه مصرف و تکرار مصرف برخی مواد خوراکی بسیار احتیاط کنند. این موادغذایی که پرهیز از مصرف آنها توصیه می‌شود، شامل:

_ سرکه، آبغوره، آبلیمو، ترشی‌های خانگی یا بازاری

_ پنیر شور، خیارشور، آجیل شور، مصرف زیاد نمک

_ زنجبیل، خردل، فلفل سیاه

_ سیر، پیاز تند، فلفل قرمز، شاهی، تره، پیازچه،

_ سس‌های تند و تیز

_ خرمای خشک، عسل کهنه

_ چای پررنگ، کاکائو، شکالت تلخ، قهوه

_ ذرت بوداده، نان خشک

_ گوشت گاو، گوشت‌های صنعتی مانند کالباس و سوسیس

_ میرزاقاسمی، فلافل، غذاهای سرخ کرده، غذاهای کبابی خشک، چیپس و پفک

 مصرف بیش از دو فنجان قهوه، نسکافه، و چای سبز در شبانه روز توصیه نمی‌شود. این نوشیدنی‌ها محرک سیستم عصبی هستند و گرچه در کوتاه مدت موجب انگیختگی هشیاری و احساس بهبود انرژی می‌شوند، اما در مصرف زیاد یا مداوم از طریق تحریک سیستم عصبی و اندوکرین موجب فرسایش و خستگی می‌شوند.

به منظور افزایش بهره‌وری جسمی‌_روانی بهتر است به جای این محرک‌ها، روزی ۲ تا ۴ استکان چای سیاه غیرعطری همراه با هل، گل محمدی، قدری زعفران و دارچین مصرف شود.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار