gardeshban.ir

قرار گرفتن در ارتفاع چند هزار متری به‌مدت طولانی، سفر بدون استرسی نیست. نکته‌هایی وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توان تا حد زیادی از استرس این‌گونه سفرها کم کرد.آیا سفر بعدی‌تان، نیازمند گذراندن ساعت‌های طولانی در آسمان است؟
کد خبر: ۲۹۲۱۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
در نگاه اول این‌گونه به‌ نظر می‌رسد که پیمودن مسیر خانه تا مقصد، فرایندی دشوار و اضطراب‌آور است؛ اما در واقعیت چنین نیست. برای داشتن پروازی آرام‌تر و سفری شادتر باید به راهنمایی‌های دست‌اندرکاران سفرهای هوایی توجه کنید. نکته‌های موثر برای داشتن سفری بدون استرس، به سه دسته‌ی عمده تقسیم می‌شوند که در ادامه‌ی این مقاله، آن‌ها را می‌خوانید.

همچنین، به یاد داشته باشید برای جستجو و مقایسه‌ی قیمت بلیط هواپیما به تمامی مقصدهای داخلی و خارجی، همیشه می‌توانید از بزرگ‌ترین موتور جستجوی پرواز در کجارو استفاده و بلیط ارزان هواپیما به مقصد موردنظر خود را با اطمینان کامل از آژانس‌های هواپیمایی معتبر خریداری کنید.

پرواز مستقیم را انتخاب کنید

خرید بلیط مستقیم هواپیما از مقصدی به مقصد دیگر، مستلزم پرداخت هزینه‌ی بیشتر است. از طرفی، پروازهای غیرمستقیم با چندین توقف در فرودگاه‌های مختلف نیز استرس جا ماندن از پرواز‌های بعدی را به مسافر تحمیل می‌کند که به‌خاطر لغو یا تاخیر در پرواز اول اتفاق می‌افتد. توصیه می‌شود تا حد امکان از وقوع چنین موقعیتی جلوگیری کنید؛ حتی اگر این کار به قیمت پرداخت پول بیشتر بینجامد.

از پرواز در آخر هفته‌ها بپرهیزید

اگر شلوغی و ازدحام مسافران در فرودگاه، شما را مضطرب می‌کند، پروازهای وسط هفته می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

وسط هفته‌ها، مسافران کمتری به سفر می‌روند یا از سفر برمی‌گردند و همین خلوت بودن فرودگاه و مواجه نشدن با صف‌های طولانی و تحمل‌ناپذیر مسافران خسته یا مضطرب جلوی گیت‌های پرواز، این امکان را به شما می‌دهد که از زمان خود استفاده‌ی بهینه داشته باشید و سفر بدون استرسی را تجربه کنید.

در حین پرواز، لباس راحت بپوشید

روزهایی که مجبور هستید مدت‌زمان طولانی‌ای را در فرودگاه به سر ببرید یا شلوغی داخل هواپیما را تحمل کنید، زمان مناسبی برای شیک بودن و پوشیدن لباس خاص نیست. اگر یک لباس راحت را برای پوشیدن انتخاب کنید، در آن صورت تحمل همه‌چیز، از ایستادن در صف‌های طولانی تا عبور کردن از گیت‌های امنیتی و در نهایت، نشستن روی صندلی‌های هواپیما، آسان‌تر خواهد شد.

بار خود را در یک چمدان جا دهید

پس از رسیدن به هواپیما، هرچه تعداد چمدان‌هایتان بیشتر باشد، باید مدت‌زمان اضافه‌تری را برای رسیدن به گیت موردنظرتان سپری کنید. علاوه بر این، همراه داشتن بیشتر از یک چمدان، احتمال جا ماندن یا گم شدن بارها را هم افزایش می‌دهد. تا حد ممکن، سبُک سفر کنید تا سفر بدون استرسی داشته باشید.

وسایل الکترونیکی را در خانه شارژ کنید

فرقی نمی‌کند که از اپلیکیشن‌های موجود در گوشی خود برای پیگیری وضعیت پرواز استفاده می‌کنید یا اینکه آن‌ها صرفا ابزاری برای سرگرم نگه داشتن شما در طول روز هستند؛ در هر صورت، بدون اینکه آن‌ها را به‌طور کامل شارژ کنید، وارد فرودگاه نشوید؛ چراکه در غیر این صورت، به‌خاطر فراموش‌کاری و شارژ نکردن گوشی هوشمندتان پیش از خارج شدن از خانه، دسترسی به همه‌ی اطلاعات موردنیاز خود را از دست خواهید داد.

غذای سبک و مناسب بخورید

در فرودگاه، غذای سالم پیدا می‌شود؛ اما این غذاها تقریبا همیشه گران هستند و هیچ‌وقت آن‌طور که می‌خواهید رضایت شما را جلب نمی‌کنند. یک شب پیش از پرواز یا صبح همان روز، یک غذای مناسب میل کنید تا انرژی لازم برای پشت سر گذاشتن یک روز پر تنش را داشته باشید. برای یک سفر راحت، هیچ‌وقت با معده‌ی خالی سفر نکنید.

کارت پرواز را به‌صورت آنلاین تحویل بگیرید

انتظار کشیدن برای رسیدن به فرودگاه و گرفتن کارت پرواز،‌ فرایندی آزاردهنده است. هرچه زمان بیشتری را در این مرحله صرفه‌جویی کنید، آرامش بیشتری خواهید داشت. امکان چک-این آنلاین و دریافت کارت پرواز به‌صورت غیرحضوری در بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی میسر است و به این ترتیب، می‌توانید به‌محض رسیدن به فرودگاه، به‌سمت گیت پرواز بروید.

زودتر از زمان اعلام شده به فرودگاه بروید

زود رسیدن به فرودگاه باعث می‌شود، روز طولانی‌تری در فرودگاه داشته باشید؛ اما، هیچ‌چیز بیشتر از دویدن در فرودگاه برای حضور به‌موقع در گیت، استرس‌آور نیست. آن‌قدر برای خود زمان در نظر بگیرید که بتوانید بارتان را تحویل بدهید، مراحل امنیتی را با خونسردی پشت سر بگذارید، گیت خود را بیابید و در تمام این مراحل، آرامش خود را حفظ کنید. این روش، تنها یکی از راهکارهایی است که می‌توانید برای بهره‌برداری بهینه از زمان خود در فرودگاه انجام بدهید.

تمامی پروتکل‌های امنیتی را رعایت کنید

به احتمال زیاد عبور از مراحل امنیتی، وقت‌گیرترین بخش از فرایند یک سفر هوایی است؛ پس قبل از قرار گرفتن در صف، آماده شوید. مدارک شناسایی خود را جلوی دست قرار دهید. مایعاتی که اجازه‌ی حمل آن‌ها را دارید، در اندازه‌های مجاز در یک کیسه‌ی پلاستیکی شفاف قرار دهید. آیا این بخش از سفر، بیشترین استرس را در شما ایجاد می‌کند؟ نگران نباشید. عبور از آن کار سختی نیست.

مراقب وسایل خود باشید

حتی اگر وسایل ارزشمندی در کیف خود نداشته باشید، باز هم گم‌کردن کیف، حس بسیار ناخوشایندی به شما خواهد داد و اگر کارت پرواز یا سایر مدارک شناسایی‌تان در آن کیف باشد، شرایط بدتر هم خواهد شد. تمام مدت حواس‌تان به کیف‌تان باشد تا مدارکی را که تنها ابزار شما برای سوارشدن به هواپیما هستند، از دست ندهید.

پیش از پرواز از مصرف کافئین بپرهیزید

اگر این اجازه را دارید که از سالن استراحت فرودگاه استفاده کنید، فرصتی ایده‌آل برای استراحت و کسب آرامش پیش از پرواز نصیب‌تان شده است. سالن‌های استراحت، محلی راحت‌تر و مرفه‌تر به‌منظور آماده‌سازی ذهنی برای مرحله‌ی بعدی سفر محسوب می‌شوند.

فیلم ببینید، مطالعه یا بازی کنید

نشستن در هواپیما حوصله‌ی شما را سر می‌برد؟ آیا خستگی، به استرس شما می‌افزاید؟ برای ساعت‌هایی که در آسمان به سر می‌برید، فعالیتی انتخاب کنید که ‌ذهن‌تان را آرام کند؛ به‌ویژه اگر شما هم از آن دسته مسافرانی هستید که پرواز، عصبی‌تان می‌کند. فرقی نمی‌کند که به‌دنبال استراحت و لذت‌بردن از پرواز هستید یا ترجیح می‌دهید کمی چرت بزنید تا زمان بگذرد؛ در هر صورت، وسایلی مانند بالش دور گردنی، جوراب مخصوص پرواز یا چشم‌بند، به بهبود تجربه‌ی پرواز کمک می‌کنند.

خوابیدن، راه‌حلی عالی برای کاهش استرس است؛ به‌خصوص که به آرامش جسم و تجدید قوای بدن کمک و آن را برای مرحله‌ی بعدی سفر آماده می‌کند. اگر در هواپیما به‌سختی خواب‌تان می‌برد، برای حل مشکل خود لباس راحت‌تری بپوشید، روی صندلی مناسب بنشینید و از هدفون برای کاهش صداهای مزاحم اطراف استفاده کنید. پیش از پرواز از مصرف کافئین بپرهیزید.

به موسیقی آرامش‌بخش گوش کنید

زمانی که میان دو مسافر ناآشنا گیر افتاده‌اید، نیاز به راه‌حل مخصوصی برای حفظ آرامش خود دارید؟ در چنین مواقعی، گوش‌دادن به موسیقی آرامش‌بخش می‌تواند به بهبود استرس شما بینجامد و تا حد زیادی، پرواز را لذت‌بخش کند. شنیدن موسیقی موردعلاقه، حتی موجب کاهش ضربان قلب و افزایش احساس آرامش در مراحل مختلف پرواز یعنی برخاستن و فرود هواپیما و حتی در حین پرواز می‌شود.

مودب باشید

اگر در هر شرایطی، ادب را رعایت کنید، احتمال تجربه‌ی سفر راحت و پروازی بدون استرس را افزایش داده‌اید. این امر را نه‌تنها در برخورد با همسفران خود، بلکه در مواجهه با مهمانداران هم رعایت کنید؛ به‌ویژه که هدف آن‌ها، ایجاد سفری راحت‌تر برای مسافران است. یک تشکر ساده از آن‌ها، گاهی‌ وقت‌ها تاثیر بسزایی در سفر شما خواهد داشت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
ويديو
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار