gardeshban.ir

از انبوه جمعیت بگذرید و به جایی بروید که افراد بومی می روند. هنگامی که برلین، رُم را حدود پنج سال پیش به عنوان سومین مقصد محبوب گردشگران در "اروپا" پس از "لندن" و "پاریس" کنار زد، گردشگران نشان دادند که می خواهند با سفر به برلین زمستان های بدنام پایتخت آلمان رو به رو شوند.
کد خبر: ۲۹۲۳۹
تاریخ انتشار : جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
با این وجود، برلین هنوز بیشتر شکوهش را در تابستان و با نمای ساختمان های با پیچک پوشیده شده، کلاس های رقص برگزار شده در "اشتراندبار میته" در پارک "مونبیجو" با آثار گرافیتی پر طروات، زیر سقف آسمان را نمایش می گذارد. این جاذبه های برلین شما را به سراسر این شهر و مناطق کمتر شناخته شده آن می برد. 

در "هتل اودربرگر" شنا کنید

طراحی خارجی نفیس و منحصر به فرد هتل اودربرگر، با چند دقیقه پیاده روی از مجتمع سرگرمی "کولتوربرائوری" (Kulturbrauerei) ، ارزش یک بازدید را در سفر به برلین را دارد. اینجا در سال 1902، به عنوان گرمابه عمومی افتتاح شد و از جنگ جهانی دوم تقریبا به سلامت عبور کرد. به دلیل بازسازی در دهه 1980، استخر برای 30 سال بسته شده بود و در سال 2016، همان طور که اتاق های هتل بازگشایی شدند استخر نیز باز گشایی شد. 

با داشتن شش یورو و یک مایو، می توانید به مدت دو ساعت از استخر شنا که معمولا پنج روز در هفته باز است، لذت ببرید. هتل تعداد بازدیدکنندگان را محدود کرده است بنابراین برای شروع هتل را در نظر بگیرید. هتل در تقاطع خیابان زیبای اودربرگر و "کاستانینالی" که پر از مغازه و رستوران است، قرار گرفته است. جایی که هر کسی در تابستان ترجیح می دهد در فضای بازِ خارج کافه ها و رستوران ها بنشیند. برای تجربه یکی از بهترین قهوه های شهر، به "بونانزا کافی هیروز" بروید.

به دیدن کنسرت موسیقی کلاسیک در یک انبار(Warehouse) بروید

به عنوان شهری با سالن های اپرای فراوان و دارای پنج جایگاه عمده ارکستر، برلین هیچ کمبودی در محل های برگزاری موسیقی کلاسیک ندارد. با این وجود، "سالن پیانو کریستوفری" هیچ شباهتی به سایرین ندارد. سالن، جایی که زمانی انبار قطعات یدکی BVG(سیستم حمل و نقل عمومی برلین) بوده است، اکنون پر از پیانو و قطعات پیانو در حال مرمت در منطقه "ودینگ" شهر است. اجرایی دل نشین، همراه با اجرای ساز و خواندن آواز، شب هنگام در محیطی دنج و با تابش لامپ های قدیمی صورت می گیرد. 

پس از آن که صندلی تان را پیدا کردید از خودتان با یک لیوان نوشیدنی پذیرایی کنید و هنگامی که بهای کنسرت نا مشخص است، مبلغی را برای اهدا در نظر بگیرید. همان گونه که رزرو صندلی از طریق وبسایت به شدت توصیه شده است، لغو کردن آن نیز هنگامی که نمی خواهید در کنسرت حضور یابید، توصیه می شود. منطقه ودینگ را بدون صرف یک وعده غذایی در کافه "فورتنر" با تغییرات روزانه در منو، صندلی های دلپذیرِ خارج کافه و میز هایی برای پذیرایی درون یک اتوبوس عمومی سابق، ترک نکنید.

دستور پخت غذاهای پناهجویان را یاد بگیرید

از سال 2015، آلمان حدود 1.5 میلیون پناهجو را پذیرفته است. شما می توانید در موسسه پناهجویان "اوبر دن تالراند" ، زمان ارزشمندی را با پناهجویان، کسانی که کلاس های آشپزی را در مکانی روشن و آفتابی در "شونبرگ" تدریس می کنند، صرف کنید. وبسایت را برای برنامه تدریس بررسی کنید؛ گاهی اوقات دستور پخت از سوریه، برخی دیگر از روز ها از افغانستان می آید و دستور پخت ها همواره برای افراد وگان و گیاه خوار در دسترس اند. از آنجایی که شما بشقاب خود را آماده نمی کنید، به سرآشپز برای برگزاری کلاس کمک می کنید و از طعم عالی کار با یکدیگر در یک روز سخت لذت می برید. با به پایان رسیدن شب، شما دور اتاق رقصیده اید، به داستان هایی از سختی مهاجرت گوش کرده اید و دوستان تازه ای را پیدا کرده اید.

در سالن پذیرایی الهام گرفته از آسیای میانه چای بنوشید

در سفر به برلین به خانه چای تاجیکستان، بروید و در مکانی آرام و مرموز در ناحیه "میته" برلین، از نوشیدن چای بسیار لذت ببرید. اگر انتخاب شما پذیرایی در داخل مغازه است، کفش هایتان را در بیاورید تا میزبانان شما را تا بالش های نرم و میز های کم ارتفاع همراهی کنند. حتما میزتان را حداقل دو روز پیش از رفتن، با ایمیل رزرو کنید. منو بیشتر نوشیدنی هایی مانند "چای روسی" متداول را دارد که شامل سماور یا ظرف گرمادیده فلزی روسی و بشقاب های کوچک با کشمشِ نیشکر ، کلوچه و شکر می شود. این مکان فقط آخر هفته ها فعالیت می کند و تنها پول نقد را قبول می کند. تنها در صورتی که برای رزرو و درخواست میز به آنها ایمیل بزنید، منو را برایتان ایمیل خواهند کرد. خانه چای در فاصله یک دقیقه پیاده از "نوئه سیناگاگ" (Neue Synagogue)، که در زمان افتتاحش در قرن 19 ام بزرگترین کلیسای اروپا بود، قرار دارد.

به سونا بروید

برای افرادی مانند ما که با تربیت روشنفکرانه آلمانی درباره برهنگی بزرگ نشده اند، رفتن به استخر یا سونای مختلط با بدن کاملا برهنه ممکن است آزار دهنده باشد. به هر حال، سونای "وابالی" آرامش بخش ترین و راحت ترین بعد از ظهر در سفر به برلینتان را رقم می زند، به طوری که شما هیچ گاه فکرش را نمی کردید. حتما در اینجا رایحه درمانی و تجربه سونا با نمک، عسل یا رایحه های میوه، درخواست کنید. صندل را فراموش نکنید و برای قدم زدن در اطراف باغ می توانید لباس قرض بگیرید. دیگر مهمانان مجاز به پیاده روی با بدن برهنه در محیط خارجی سونا ها و استخر ها نیستند؛ این تصمیمی که مردم بسیاری را وادار به گذاشتن نظراتی خشمگین بر روی صفحه فیسبوک این مکانِ در عین حال آرام کرده است.

از یک زندان سابق "اشتازی" بازدید کنید

برلین هیچ کمبودی در یادبود ها و سایت هایی که به مردم درباره پیشینه آزار دهنده "آلمان نازی" می آموزند، ندارد اما برخی از مکان های مرتبط با اشتازی جنایتکار و ستمگر، پلیس کشور جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی) ، نیازمند کمی ماجراجویی است. "یادبود شوهینزن برلین" (Hohenschönhausen) کاملا ارزش زمانی به دور از مرکز شهر برای بازدید از سلول ها و اتاق های بازجوییِ پس از جنگ جهانی دوم و هنگامی که آلمان در سال 1990 دوباره متحد شد، را نشان می دهد. در سفر به برلین، یک تور با یکی از زندانیان سابق که تجربه شخصی اش را به اشتراک می گذارد، رزرو کنید. تور های انگلیسی و آلمانی، هر دوهم موجود هستند.

در یک پارک عمومی موسیقی "کارائوکه" اجرا کنید

خوانندگی اغلب مردم با حضور در زیر دوش همراه است اما در برلین هر کسی که در به اصطلاح "بیرپیت کارائوکه" اقدام به خوانندگی می کند تشویق می شود و برایش کف زده می شود. خود صحنه، با جمعیت صدها نفری بر روی پلکان پوشیده از آثار گرافیتیِ آمفی تئاتر سنگی که روبروی چمنزارِ سراشیب "پرنتسلاور برگ مائرپارک"(Prenzlauer Berg’s Mauerpark) ساخته شده، بسیار تماشایی است. در ساعت 3 بعد از ظهر روز های یکشنبه، "جو هاچیبان" سیستم صوتی سیار خود را در انتظار پیشگام شدن نخستین داوطلب برپا می کند. بازار سمساری روز دوشنبه را از دست ندهید.

به پارک تایلند بروید

در سفر به برلین خود سری به پارک تایلند بزنید. هنگامی که در یک بعد از ظهرِ آخر هفته به این پارک می روید، می بینید که پارک "پغایسن"(Preußen) در ناحیه "ویلمرسدورفِ"(Wilmersdorf) برلین، تبدیل به پارک تایلندی می شود، دهانتان از تعجب باز می ماند. انبوه جمعیت زیراندازها و سایه بان های رنگارنگ را با خود می آورند و به مطالعه، گفتگو و مهم تر از همه به خوردن غذاهای خانگی خوشمزه تایلندی که از ظروف، با ملاقه به بشقاب های یکبار مصرف ریخته شده می پردازند. شهرداری تلاش کرده تا غرفه های بدون مجوز غذا را ببندد ولی دستفروشان همواره، حتی با انتخاب هایی برای گیاه خواران، بر می گردند. هرچه باشد این جا برلین است.

از یک موزه هنر خیابانی بازدید کنید

شهر های کمی به اندازه برلین به هنر خیابانی بها می دهند (به دلایل تاریخی) اما "اوربان نِیشن میوزیم" [موزه مردم شهرنشین] اهمیت هنرمندان خیابانی را برای دنیای هنر به رسمیت می شناسد. آثار موزه شامل کارهایی از نام های بزرگی چون "شپارد فیری" و "کنی شارف" به همراه هنرمندانی از سراسر جهان می شود. محیط بیرونی موزه نیز معمولا توسط نقاشی دیواری یک هنرمند پوشیده شده است. ورودی رایگان است، بنابراین در ایستگاه "بولواشتغاسه" (Bulowstraße) از "یو-باهن" (U-Bahn) ، پیاده شوید و از کلکسیون آثار گرافیتی، مجسمه ها و دیگر طرح ها دیدن کنید. موزه در فاصله ی 15 دقیقه پیاده از فروشگاه "کافهاوس دس وستنس"(Kaufhaus des Westens) ، برای تجربه یک خرید فوق العاده پس از بازدید شما از هنر های شهری، قرار دارد.

در فضای باز فیلم تماشا کنید

از حدود ماه "می" تا اوایل "سپتامبر"، می توانید فیلم های ارائه شده فوق العاده ای را هنگام نشستن بر روی چمن های زمینِ مجموعه سینمایی "کولچورفروم" و تماشای صفحه نمایش بزرگِ نصب شده در برابر ساختمان ها، را تجربه کنید. زیر ستاره های کم نور و با یک بطری نوشیدنی در یک دست و پاپ کرن در دستی دیگر راه بروید. فراموش نکنید که با خود ژاکت بیاورید. مهم نیست که هوای برلین در طول یک روز تابستانی چقدر گرم است، شب هنگام همواره خنک است. بلیت ها به صورت آنلاین موجود هستند.

شما می توانید به رایگان از استراحتگاه های داخل مجموعه کولچورفروم استفاده کنید. برلین دارای تعدادی از مجموعه های سرباز سینمایی در تمام طول تابستان است. مجموعه سینمایی "فغایلوفتکینو کروزبرگ" (Freiluftkino Kreuzberg) همواره فیلم ها را به زبان اصلی همراه با زیرنویس آلمانی نمایش می دهد. هیچ گاه آن ها را به صورت دوبله نمایش نمی دهد.

از یک فرودگاه متروک بازدید کنید

تور فرودگاه "تِمپلهوف"(Tempelhof) ، که به زبان انگلیسی هم موجود است، حداقل دو ساعت طول می کشد و کاملا ارزش زمانی را که صرف قدم زدن در این ساختمان عظیم با پیشینه ای خیره کننده می شود دارد. پس از شکست آلمان ها، نیروهای مسلح ایالات متحده در سال 1945 کنترل فرودگاه را به دست گرفتند و به آن مجموعه هایی نظیر سالن بسکتبال در بالای سالن پرواز افزودند. همچنین در طول جنگ سرد، این فرودگاه جایی بود که حمل و نقل هوایی متفقین غربی در سال های 1948 و 1949 برای پشتیبانی از مناطق امریکایی، بریتانیایی و فرانسویِ اشغال شده توسط شوروی، درآن مستقر شد. به نظر می رسد سالن اصلی خالی با تابلوی کلاسیک "رستوران" برای آینده ای که "اینستاگرام" در آن مطرح است، ساخته شده است. تمپلهوف در سال 2008 تعطیل شد و امروزه باند فرود آن برای گردش به روی مردم باز است. بهتر است تورتان را، که برای هر بزرگسال 15 یورو می ارزد، رزرو کنید.

از یادبود گلایس 17 بازدید کنید

در سفر به برلینتان به یادبود گلایس 17 بزنید. یهودیانِ اهل برلین بین سال های 1941 و 1942 در این ایستگاه گردآوری شده و به مقاصدی در شرق همچون کمپ "ترزینشتات"(Theresienstadt) ، "ریگا" یا "لُدز" فرستاده می شدند. هنگامی که در طول سکو قدم می زنید متوجه نام های یهودیانی می شوید که پی در پی توسط نازی ها گردآوری و اخراج می شدند. برخی بازدید کنندگان گل و برخی دیگر سنگ های کوچکی را به همراه اعداد، به عنوان یک رسم یهودی برای احترام به مرحومان، به جا می گذارند. گاهی اوقات نیز در طول خط آهن شمع گذاشته می شود. یک قطار "اس-باهن" (S-Bahn) [قطار شهری برلین] را به مقصد "گرانیوالد" بگیرید. از پلکان ایستگاه خارج شوید و به سمت چپ بروید و دوباره نیز به چپ بروید تا روبروی تابلوی یادبود گلایس 17 قرار بگیرید. [بازدید از] این مکانِ مصیبت دیده، باعث می شود برای مدتی به آن فکر کنید.

در یک ساختمانِ جعلی تاریخی، کنسرت تماشا کنید

کنسرت های بعدازظهر در میدان "ژاندارمِن مارکت"(Gendarmenmarkt) منطقه میته برگزار می شوند. معماری آن فریبنده است. به نظر قدیمی می آید اما بمباران، سالن کنسرتِ "کنزرتاوس"(Konzerthaus) اصلی را در طول جنگ تخریب کرد و این ساختمان به مانند نمونه اصلی بازسازی شد. اجرای گروه "اسپرسو کنسرتز" حدود یک ساعت، معمولا از 2 تا 3 بعد از ظهر، طول می کشد و اغلب در سالن کوچک که با رنگ های نقاشی صورتی، سبز و آبی آسمانی پوشیده شده، برگزار می شود. کنسرت ها متنوعند و شامل پیانو، ویولن و ترومپت می شوند. بهای بلیت برای هر نفر 10 یورو است. یک پیاده روی 30 دقیقه ای رایگان را برای رسیدن به تالار کنسرت در نظر بگیرید.

به خرید اشیاء کلاسیک بروید

در سفر به برلین متوجه خواهید شد که بسیاری از بار ها کلکسیونی حسادت برانگیز از صندلی های کلاسیک برای نشستن دارند و بازار سمساران "آرکنپلاتز"(Arkonplatz) جایی است که شما می توانید علاوه بر آن ها، میز و میز جواهرات کلاسیک، امضاء نامه ها، دوربین، گرامافون، ظرف، لباس و کفشِ کلاسیک را پیدا کنید. بعد از ظهر یکشنبه ها در بازار احاطه شده توسط کافه ها گردش کنید. محلی که در آن می توانید پس از اندکی چانه زدن خسته کننده، برای استراحت و غذا خوردن توقف کنید.

در کروزبرگ مخفی کوکتل بنوشید

بخشی از جذابیت کروزبرگ، چالش برای یافتن آن است. ورودی نزدیک یک سوپرمارکت زنجیره ای در خروجی ایستگاه "کوتبوسر تورِ" (Kottbuser Tor) یو-باهن (متروی برلین) است. از میان یک دربِ نامشخصِ پوشیده شده با برچسب و پس از آن پلکان پوشیده با نقاشی گرافیتی، می گذرد. از آن مکان نیز درب بار نامشخص است. هنگامی داخل شدید، نور اندک، بارِ درخشان و پنجره ای که عبور قطار متعلق به یو-باهن را نمایش می دهد، به بار حس یک قاچاق فروشی مخفی در گذشته آمریکا را می دهد.

روی سقف یک پارکینگ مهمانی برگزار کنید

در سفر به برلین شما، یک مرکز خرید گمنام با فروشگاه های سطح پایین آن انتخاب اول شما برای دیدن یک غروب فراموش نشدنی نیست. برلین، شهری که با طبلِ خودش می رقصد (یعنی کار ها را با روش خودش پیش می برد) تا دقیقا چیزی را که می خواهید به شما ارائه کند. "کلانکرکرانیخ"(Klunkerkranich) با مناظر پهناور برلین و برج تلویزیون در قسمت بالایی پارکینگ مرکز خرید "نیوکلن آرکادن" قرار دارد. هنگامی که وارد پارکینگ شدید برای رفتن به طبقه پنجم پارکینگ سوار آسانسور در نزدیکی صندوق پستی زرد رنگ شوید. 

از آسانسور خارج شوید و به سمت چپ بروید و در آن جا سطح شیبدار کوچکی برای رفتن به سقف آماده شده است. پیچک، گیاهان و گل های انبوه توسط باغداران داوطلب نگهداری می شوند. به این مجموعه لامپ های رشته ای، موسیقی ناب، غذای سلف سرویس و یک سکو برای برگزاری رویداد هایی مانند نمایش فیلم و اجرای موسیقی زنده نیز اضافه کنید. تنها کمبود مجموعه، محل نشستن است. مجموعه در روز های دوشنبه و سه شنبه بسته است و مبلغ ورودی آن نیز پایین است.

آشنایی با ناشناخته ترین تفریحات در برلین/عکس

آشنایی با ناشناخته ترین تفریحات در برلین/عکس




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار