gardeshban.ir

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مقررات ورود اتباع 4 کشور به ایران اعلام شد.
کد خبر: ۲۹۲۸۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 04
گردشبان (gardeshban.ir) :

یکی از شرکت های هواپیمایی در بخشنامه ای به رؤسای شعب این هواپیمایی و مدیران دفاتر خدمات مسافرت هوایی نوشت که؛ پیرو نامه های مورخ 18 و 21 تیرماه سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره ورود اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و هند (اعم از مقیم و غیرمقیم) و چگونگی ورود اتباع این کشورها بر اساس ضوابط ذیل مقرر شده است:

1- کلیه کسانی که قبلا از مراجع ذیربط جمهوری اسلامی ایران پروانه اقامت، روادید تحصیلی، روادید ورود چندبار، روادید با حق کار، روادید درمانی، روادید سرمایه گذاری و مهر خروج و مراجعت دریافت کرده اند، مجاز خواهند بود از تاریخ اول تیرماه از مبادی مرزی قانونی به کشور سفر کنند. افراد مذکور می بایست در کشور مبدأ فرم خوداظهاری پیوست را تهیه، تکمیل و در هنگام ورود به کشور به نمایندگان وزارت بهداشت مستقر در گمرک تحویل دهند.

2- اتباع خارجی قبل از ورود به ایران باید گواهی سلامت خود را به تأیید وزارت بهداشت کشور خود برسانند و سپس برای صدور روادید به نمایندگی های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند. گواهی مذکور باید به هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت ارائه شود.

3- صدور سایر روادید از جمله روادید گردشگری و زیارتی کماکان ممنوع خواهد بود.

4- دارندگان گذرنامه سیاسی، خدمت و هیئت های رسمی نیز طبق ضوابط ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل فرم خوداظهاری و داشتن گواهی سلامت مبنی بر عدم ابتلاء به بیماری کرونا هستند.

5- براساس بند (و) ماده 2 قانون ورود و اقامت اتباع خارجی و به منظور حفظ سلامت عمومی کشور، رعایت پروتکل های بهداشتی و اخذ گواهی سلامت که به تأیید وزارت بهداشت محل رسیده و تکمیل فرم خوداظهاری لازم الاجراست و عدم رعایت آن تخلف از قانون تلقی خواهد شد. پلیس مهاجرت و گذرنامه و مأموران مرزبانی ضمن پایش روادید صادره از سوی نمایندگی ها و بررسی رعایت ضوابط فوق موظف شده اند از ورود اتباع خارجی فاقد گواهی سلامت ممانعت بعمل آورند و هرگونه تخلف از این مصوبات را به مراجع نظارتی وزارت متبوع خود گزارش کنند.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار