gardeshban.ir

بریتانیا در یک تصمیم ناگهانی اسپانیا را از فهرست «کشورهای بدون قرنطینه مسافران» حذف کرد و حالا مسافرانی که از اسپانیا به بریتانیا بازمی‌گردند باید در قرنطینه بمانند.
کد خبر: ۲۹۳۴۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
گردشگران بریتانیایی که روز یکشنبه برای بازگشت از تعطیلات در اسپانیا به بریتانیا پرواز کردند، با تصمیم ناگهانی دولت بریتانیا مبنی بر لزوم قرنطینه دوهفته‌ای تمامی مسافرانی که از اسپانیا بازمی‌گردند، مواجه شدند.

این تصمیم بریتانیا که نیمه‌شب به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا اتخاذ شد، هیچ راه گریزی را برای مسافرانی که قصد بازگشت به بریتانیا داشتند باقی نگذاشت.

اسپانیا با ثبت بیش از ۲۹۰ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۸ هزار مورد مرگ در اثر ویروس کرونا یکی از  کشورها با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا به شمار می‌رود.

مقامات این کشور قوانین سختگیرانه‌ای را برای کنترل گسترش ویروس کرونا اجرا کردند که این قوانین در اوایل تابستان کاهش داده شد.  

اسپانیا پیشتر در فهرست کشورهای امن برای مسافران قرار داشت به این معنا که گردشگرانی که از اسپانیا به بریتانیا بازمی‌گردند مجبور به گذراندن قرنطینه نبودند.

اما  در هفته‌های اخیر آمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا با افزایش شدید مواجه شد، تا جایی که استفاده از ماسک در بسیاری از مناطق اجباری اعلام شد و از ساکنان «بارسلونا» درخواست شد تا در خانه بمانند.

تصمیم مقامات بریتانیا به دنبال تصمیم روز جمعه «نروژ» برای بازگرداندن لزوم قرنطینه ۱۰ روزه مسافران بازگشتی از اسپانیا به این کشور اتخاذ شد.

اخیرا، فرانسه نیز از شهروندانش خواسته بود تا از سفر به «کاتالونیا» منطقه‌ای در شمال اسپانیا خودداری کنند.

اما نبود گردشگران بریتانیایی به مراتب خسارت بیشتری را برای اقتصاد اسپانیا به دنبال خواهد داشت.

سال گذشته، بریتانیایی‌ها بیش از ۲۰ درصد از گردشگران خارجی اسپانیا را به خود اختصاص دادند، به این ترتیب گردشگران بریتانیایی منبع کلیدی برای اسپانیا، کشوری که اقتصاد متکی به گردشگری دارد، محسوب می‌شوند.

گردشگری ۱۲ درصد از اقتصاد اسپانیا را در برمی‌گیرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار