gardeshban.ir

سفر به دیزنی لند تجربه حیرت انگیزی برای هرکسی است. فرقی نمیکند که کودک باشید یا یک بزرگسال این شهربازی برای همه جذاب است. در ادامه با ما همراه شوید.
کد خبر: ۲۹۳۶۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
دیزنی لند که واقع در آناهایم کالیفورنیا است یکی از نخستین شهربازی‌ های دیزنی به حساب می‌آید که سال ۱۹۵۵ تأسیس شد. از آن زمان به بعد کمپانی دیزنی ۵ شهربازی دیگر با چهره‌هایی متفاوت ساخت که در میانشان تاریخی غنی برای بازدیدکنندگانش نهفته، تاریخ و خاطراتی که بدون تحقیق از دید بازدیدکنندگان پنهان خواهند ماند. البته برای اینکه از حضورتان در دیزنی لند لذت ببرید نیازی به دانستن این حقایق ندارید اما شک نکنید با دانستنشان لذت دیزنی‌گردی دوچندان می‌شود.

اشباح قصر جن‌زده

قصر جن‌زده‌ی دیزنی حالا ۹۹۹ شبح دارد اما یکی از اشباحش نسبت به گذشته حذف شده. این شبح ترسناک به گونه‌ای طراحی شده بود که سر از تنش جدا شود اما تأثیرگذاری‌اش آنگونه که باید نبود و کمتر از یک ماه پس از افتتاح آن از جمع دیگر اشباح این قصر حذف شد. بسیاری با فهمیدن حذف این شبح گمان کردند شاید بیش از حد ترسناک بوده و شاید هم وجودش اساساً شایعه‌ای بیش نبوده اما فیلم و عکس‌هایی از آن زمان در دسترس است که وجود آن را ثابت می‌کند و حتی در سال ۲۰۱۵ و در جشن شصتمین سالگرد دیزنی لند این شبح با افکت‌های امروزی دوباره به قصر جن‌زده برگشت.

آشنایی با دیزنی لند؛ شهربازی خارق العاده در کالیفورنیا/تصاویر

پیست اسکی

والت دیزنی قصد داشته پیست اسکی بسازد. سال ۱۹۶۰ و پس از افتتاح دیزنی لند در کالیفورنیا والت دیزنی قصد داشت در مینِران کینگ وَلی پیست اسکی بسازد. روزنامه‌ی او.سی رجیستر گزارشی نوشته مبنی بر اینکه دیزنی فضای مورد نیاز این پیست اسکی را خریده بود و در مرحله‌ی طراحی ساخت آن بود اما این پروژه به واسطه‌ی مسئولان محلی و فعالان محیط زیست متوقف شد. سال ۱۹۶۶ پس از درگذشت والت دیزنی نیز این پروژه به کلی لغو شد. البته نمی‌توان لغو این پروژه را خبر بدی تلقی کرد چون مدیران دیزنی تمرکزشان را بر پروژه‌ی بزرگ‌تری در فلوریدا معطوف کردند که به دیزنی ورلد معروف شد.

آشنایی با دیزنی لند؛ شهربازی خارق العاده در کالیفورنیا/تصاویر

دیزنی ورلد سال‌ها پیش سالن نمایش و کلوپ جهانگردی داشته

توصیف دیزنی ورلد رسماً غیرممکن است چون هیچ چیزی را روی زمین نمی‌توان یافت که بتوان با آن مقایسه‌اش کرد. جو رود، از مدیران سابق دیزنی در مورد فضای دیزنی ورلد گفته آنجا قبلاً یک کلوپ شبانه به نام اَدوَنچرِرز کلاب و سالن تئاتری نه‌چندان پرمخاطب هم داشته. این دو فضای مفرح از زیرمجموعه‌های پلِژِر آیلند محسوب می‌شدند که خود منطقه‌ای جداگانه در دیزنی ورلد به شمار می‌آمد، اما این مجموعه در سال ۲۰۰۸ تعطیل شد جایش را به دیزنی اسپرینگ داد. ریک راتشیلد، مدیر پلِژِر آیلند، در مورد ایده‌ی تأسیس چنان فضایی گفته در یکی از جشن‌های جو رود شرکت می‌کند و همانجا بود که ایده‌ی اَدوَنچرِرز کلاب به ذهنش می‌رسد و آن را در سال ۱۹۸۹ تأسیس می‌کنند. اَدوَنچرِرز کلاب پس از دهه‌ی ۱۹۳۰ و با الهام از کلوپی برای جهانگردان تأسیس شد اما امکاناتی بیش از سرو نوشیدنی در اختیار بازدیدکنندگانش می‌گذاشت؛ بدین‌ترتیب که عصرها کاراکترهای دیزنی (چه انیمیشن و چه بازیگران) در آن کلوپ بازی می‌کردند

آشنایی با دیزنی لند؛ شهربازی خارق العاده در کالیفورنیا/تصاویر

وجود گروهی کاوشگر با تخم‌مرغ‌های ایستِر در شهربازی‌های دیزنی

این ایده اولین‌بار در دیزنی‌سی توکیو پیاده شد و بدین‌ترتیب بود که موقع ورود بازدیدکنندگان به هرکدام نقشه‌ای از قلعه و مکان‌های متفاوتی برای جستجو می‌داند و در مورد داستان گروهی از کاوشگران به اسم اِس.ای‌.اِی نیز توضیح کوتاهی ارائه می‌کردند. اعضای این گروه واقعی نیستند اما آثار حضورشان را می‌شود در بسیاری از شهربازی‌های دیزنی پیدا کرد.

آشنایی با دیزنی لند؛ شهربازی خارق العاده در کالیفورنیا/تصاویر

ترن هوایی ماترهورن از همان ابتدا اینقدر ترسناک نبوده

ترن هوایی ماترهورن سال ۱۹۵۹ افتتاح شد و نخستین ترن هوایی طونلی دنیا محسوب می‌شود. این ترن هوایی ابتدا از میان کوهی می‌گذشت تهی می‌گذشت اما در سال ۱۹۷۸ فضاهای خالی طونل با افکت‌هایی پر شد و به مرور زمان نیز آن‌ها را به‌روز کردند و بعدها نیز یتی‌های ترسناک‌تر را جایگزینشان کردند.

آشنایی با دیزنی لند؛ شهربازی خارق العاده در کالیفورنیا/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار