gardeshban.ir

سرپرست شهرداری منطقه 10 از مرمت و بازسازی موزه هفت چنار در پی تفاهمنامه شهرداری با صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی میراث فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۲۹۳۷۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
مجید رباطی با بیان اینکه مرمت و بازسازی موزه هفت چنار سه ماه پیش آغاز شده، گفت: مرمت بخش های کوچک موزه توسط شهرداری منطقه در حال انجام است و از آنجایی که مرمت باید مورد تایید وزارت میراث فرهنگی باشد، هزینه بالایی دارد و با صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی میراث مذاکراتی انجام شده که تا دو هفته آینده به تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای در این باره منتج می شود.

وی افزود: از طریق این تفاهمنامه، اماکن و ساختمان موزه مورد مرمت کامل قرار می‌گیرد. در واقع این صندوق طبق نظر کارشناسی دادگستری فراخوان عمومی اعلام و بهره برداران خصوصی اعلام مشارکت می کنند و بهره بردار خصوصی پس از انجام مرمت موزه، طبق مدت معلوم با تعیین اجاره بها از اماکنی مانند رستوران و چایخانه سنتی موزه برای درآمدزایی استفاده می کند.

رباطی با بیان اینکه مرمتی که در حال انجام است در بخش حیاط و محوطه موزه است، عنوان کرد: تابلوی سیمرغ، قفس پرنده ها و آبنمای تاریخی که در آینده قفسی نیز روی آن نصب خواهد شد، فضای سبز و راهروهای دسترسی به داخل موزه در حال حاضر آماده شده است. 

سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ ادامه داد: برای آینده ایجاد سالن جلساتی در محوطه موزه طراحی شده که مورد استفاده سازمان های مردم نهاد مرتبط با محیط زیست قرار می گیرد. همچنین این سالن به ‌عنوان پاتوقی برای جلسات محلی، منطقه ای، شهری و حتی کشوری قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی کتابخانه و قرائت خانه تخصصی محیط زیست در آینده نزدیک در محوطه موزه اضافه کرد: بر اساس پیش بینی ها تا پایان سال مرمت موزه انجام خواهد شد.

رباطی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته تغییرات و بازپیرایی مناسبی در موزه ایجاد شده، یادآور شد: موزه هفت چنار از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که در بخش سالن ها؛ پروانه ها، ماهی ها، جلبک ها و حیوانات مختلف از زیستگاه های البرز ،زاگرس و ساوانای آفریقا در آن قرار دارند. علاوه بر این تالاب انزلی نیز در این بخش پیاده سازی شده است.

بنا براعلام سایت شهر، وی با اشاره به تونل یا غار آکواریوم مجموعه هفت چنار که متشکل از ۳۷ آکواریوم است، افزود: در این آکواریوم ها انواع ماهی های زینتی و نایاب قرار داده شده اند و علاوه بر این سالن تاکسیدرمی موزه نیز از حیوانات موجود از زیستگاه های ایرانی تشکیل شده و آخرین نمونه ای که تاکسیدرمی شده مربوط به روباهی است که در اتوبان شهید همت به دلیل تصادف با اتومبیل جان داده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار