gardeshban.ir

در نزدیکی زاگرب پایتخت کرواسی بهشتی آرمیده است که چشم و دل هر بیننده و گردشگری را تسخیر می کند.
کد خبر: ۲۹۴۱۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
دریاچه های پلیتویس (The Plitvice Lakes) در کرواسی یکی از شگفت انگیز ترین نقاط دنیا در کرواسی به حساب می اید. 

پارک ملی پلیتویک یکی از زیبا ترین پارک های ملی اروپا و ثبت یونسکو است. پارکی با دریاچه های فوق العاده دیدنی و آب هایی کریستالی و مجموعه ای از آبشار های حیرت انگیز که بازدید از آن می‌توانید اوج زیبایی و شگفتی را از نزدیک لمس کنید.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک از شانزده دریاچه تشکیل شده‌است و یکی از مشهورترین و زیباترین مکان‌های توریستی در کرواسی است. این دریاچه‌ها که در شرق منطقه لیکا قرار گرفته است، توسط سه کوهستان بزرگ مال کاپلا و لیچا پلجیویچیکا محاصره شده‌اند و آب آن‌ها نیز از همین کوهستان‌ها تأمین می‌شود.

این منطقه حفاظت شده تقریبا 300 کیلومتر مربع را پوشش می دهد و دارای آب و هوای "متغیر" بین آب و هوای قاره ای زاگرب و آب و هوای ساحلی اسپلیت است.

تاریخچه پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک

این قسمت از کرواسی از قرن نوزدهم به جاذبه توریستی مورد استفاده قرار می‌گرفت و بعدها به دلایل سیاسی به عنوان مرز بوسنی هرزگوین در اختیار ارتش و سربازان بود. ولی بعدها توسط یونسکو این محل از ارتش پس گرفته و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

در گذشته های دور، این ناحیه ناشناخته، افسانه هایی داشت از پری‌ های های دریایی، زمستان های سخت، ساکنین تنومند و قوی هیکل و هیولاهای جنگلی که یکی از معروف ترین آن ها افسانه ملکه سیاه است که دریاچه های پلیتویک را خلق کرد.

غوغای رنگ در دریاچه‌‌های پلیتویس

در این منطقه می‌توانید شاهد دریاچه‌های متفاوت از لحاظ رنگ و مواد معدنی باشید دریاچه‌هایی به رنگ سبز، آبی، خاکستری که با تغییر فصل نیز رنگ آن‌ها عوض می‌شود. مهم ترین مواد تشکیل دهنده که باعث تغییر رنگ به آبی یا سبز می شود کربنات کلسیم سنگ آهک است. دریاچه در سطح بالاتر و چهار دریاچه در سطح پائین قرار گرفته‌اند که به وسیلهٔ آبشارها و رودخانه‌های زیبا به هم متصل می‌شوند و چشم‌اندازی رویایی را به تصویر کشیده‌اند.

اختلاف ارتفاع نیز در این منطقه وجود دارد که بلندترین نقطه آن در ارتفاع 1280 متری و پایین ترین سطح آن در ارتفاع ۳۸۰ متر قرار دارد. در مجموع، اختلاف ارتفاع بین دریاچه ها ۱۳۵ متر است.

آب های جاری بر روی سنگ آهک و گچ، در طی هزاران سال، سد های طبیعی ایجاد کرده اند که آن ها هم به نوبه خود یک سری دریاچه های زیبا، غار ها و آبشار ها ایجاد کرده اند. Veliki Slap، بزرگ ترین آبشار این منطقه ۷۰ متر ارتفاع دارد.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک زیستگاه بسیاری از گونه های پرنده نادر است. این دریاچه‌ها زیستگاه طبیعی گرگ‌ها و گوزن‌هایی است که برای رفع تشنگی به این دریاچه روی می‌آورند و خرس قهوه ای همچنان از جنگل های نزدیک و کوه ها در این منطقه زندگی می کنند.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه های پلیتویس

دریاچه های پلیتویس تنها مخصوص تابستان نیستند. این دریاچه ها یک مکان شگفت انگیز برای بازدید از هر زمانی از سال هستند، در حالی که در فصل های مختلف، پارک دارای رنگ های متفاوتی است، چه سبز شاداب در بهار/ تابستان، رنگ های غنی در پاییز، و یا مناظر جادویی در برف و یخ در زمستان. حتی اگر شرایط بارانی باشد، پارک هنوز هم می تواند شگفت انگیز باشد.

اقامت در پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک

به نظر می‌رسد یک روز زمان کمی برای بازدید از این طبیعت زیبا می‌باشد و شما برای گردش در تمام قسمت‌های پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک به حداقل دو روز زمان نیاز دارید. در نزدیکی این منطقه کمپ و هتل‌هایی وجود دارد که برای اقامت می‌توانید در آن‌ها بمانید. همچنین تعداد زیادی از مسکن های خصوصی ( اتاق ها، آپارتمان ها در مسافرخانه ها و مشابه آن ها) در منطقه وجود دارد.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک؛ بهشت تسخیرکننده کرواسی+تصاویر

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک؛ بهشت تسخیرکننده کرواسی+تصاویر

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک؛ بهشت تسخیرکننده کرواسی+تصاویر

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک؛ بهشت تسخیرکننده کرواسی+تصاویر

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک؛ بهشت تسخیرکننده کرواسی+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار