gardeshban.ir

طی نامه ای/
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دادستان کل کشور برای ابلاغ بخشنامه «رعایت ضوابط ارتفاعی در حریم بناهای ثبت‌شده در فهرست آثار ملی» تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۲۹۴۳۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفری منتظری در پی ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی این دادستانی به‌منظور حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی‌فرهنگی کشور تقدیر کرد.

در متن نامه علی‌اصغر مونسان خطاب به حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری آمده است: پیرو ابلاغ بخشنامه مورخ 21 تیر 99 با عنوان دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور و تأکید بر اجرای قوانین ناظر بر میراث‌فرهنگی در راستای اجرای اهداف و مأموریت‌های ذاتی این وزارتخانه در زمینهٔ حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی‌فرهنگی که به‌عنوان سرمایه‌های ملی تلقی می‌شوند، بسیار حائز اهمیت است.

ضمن تقدیر و تشکر از اقدام ارزشمند جناب‌عالی، امیدوارم در پرتو عنایات حق‌تعالی با افزایش همکاری‌ها و تعاملات روزافزون شاهد تقویت راه‌های پیشگیری و کاهش تخلفات و عدم تخریب و دخل و تصرف سودجویان در آثار ارزشمند تاریخی‌فرهنگی کشور عزیزمان باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور چندی پیش به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور طی بخشنامه‌ای بر رعایت ضوابط ارتفاعی حریم بناهای ثبت‌شده در فهرست آثار ملی در محدوده املاک مجاور عرصه تأکید کرد و دادسراها را براساس مواد مختلف فصل نهم قانون مجازات اسلامی موظف به پیگرد متخلفان و مسئول حفظ و حراست از آثار ملی دانست.

بر اساس این دستور، دادستان‌های عمومی و انقلاب کشور در مرحله نخست موظف به پیشگیری از تخلفات و در مرحله بعد پیگیری تخلفات و پیگرد قانونی متخلفان شده‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار