gardeshban.ir

اسپانیا با دیدنی‌های بسیارش هر ساله مقصد گردشگرانی از سراسر دنیا است. به همین دلیل به راحتی نمی‌توانید تعطیلاتتان را به دور از شلوغی در این کشور بگذرانید.
کد خبر: ۲۹۴۶۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 08
گردشبان (gardeshban.ir) :

در این مطلب، ده شهر و روستای مخفی و جذاب در کشور اسپانیا برای سفر را معرفی می‌کنیم که در بین توریست‌ها دست کم گرفته می‌شوند یا تا کنون ناشناخته مانده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا قبل از آن که بقیه‌ی مردم جهان این گنج‌ها را کشف کنند.

۱. استپونا

ورود توریست‌ها به بسیاری از شهرهای سواحل جنوبی اسپانیا، موجب ایجاد تغییر در آن‌ها گشته، اما شهر «اِستِپونا» (Estepona) موفق شده از بروز این تغییرات جلوگیری کند. استپونا که در فاصله‌ی یک ساعت و نیمی شهر «ماربیا» (Marbella) ‌قرار دارد، از جواهرات کشف نشده‌ی «کوستا دل سل» (Costa del Sol) به شمار می‌آید. خیابان‌های پوشیده از گل این شهر ساحلی، یکی از رمانتیک‌ترین اماکنی است که در کل «اندلس» (Andalusia) می‌بینید. استپونا، ساحلی دوست‌داشتنی دارد که اکثر اوقات خلوت بوده و از وقت‌گذرانی در آن لذت خواهید برد. برای صرف غذاهای سنتی و دلچسب محلی، به «پلازا د لاس فلورس» (Plaza de las Flores) بروید.

استپونا در اسپانیا

۲. پریگو د کوردوبا

هرچند «پریگو د کوردوبا» (Priego de Cordoba) اغلب به عنوان یکی از جذاب‌ترین شهر‌های اسپانیا شناخته می‌شود، اما همچنان انتخاب مسافرانی بوده که به دنبال سفرهای غیرعادی هستند. این شهر، از تعدادی کلیسا با معماری باروک میزبانی می‌کند که اکثر آن‌ها در «بریو د لا ویا» (Barrio de la Villa)، قدیمی‌ترین محله‌ی شهر، ساخته شده‌اند. این محله قدمتش به قرون وسطی بر می‌گردد و مشرف به پارک ملی «سوبتیکاس» (Subbéticas) است.

پریگو دی کوردوبا در اسپانیا

۳. پدراسا

قدمت شهر «پدراسا» (Pedraza) که دور تا دور آن دیوار کشیده شده، به قرون وسطی باز می‌گردد. این شهر، یک ساعت با مادرید فاصله دارد. پدراسا جایی است که با حضور در آن، احساس بودن در گذشته را خواهید داشت. خانه‌های سنگی با بالکن‌های پوشیده از گل و درهای چوبی در خیابان‌های باریک، رنگ خاصی به شهر می‌دهند. همچنین همه‌ی خیابان‌ها به «پلاسا مایور» (Plaza Mayor) ‌که در تابستان‌ها به محوطه‌ی گاوبازی تبدیل می‌شود، ختم می‌گردند.

پدراسا در اسپانیا

۴. آرچیدونا

شهر «آرچیدونا» (Archidona) در حومه‌ی شهر مالاگا قرار دارد. جاذبه‌ی ویژه‌ی این شهر، «پلازا اوچاوا» (Plaza Ochavada) هشت وجهی است که در طول جشن‌های تابستانی به زمین گاوبازی تبدیل می‌شود. آرچیدونا که با خانه‌های شهری و تراس‌های آفتاب‌گیر احاطه شده، یک مکان عالی برای صرف ناهار خواهد بود.

آرچیدونا در اسپانیا

۵. بوبین

بوبیُن (Bubión) در پارک ملی «سیرا نوادا» (Sierra Nevada National Park) قرار دارد و توسط «جرالد برنان» (Gerald Brenan)‌، نویسنده کتاب «جنوب از گرانادا» جاودانه شد. این دهکده در طول قرن‌ها دست نخورده باقی مانده و کم گردشگرترین شهر بین گزینه‌های معرفی شده به حساب می‌آید.

بوبین در اسپانیا

۶. اسیخا

با یک ساعت رانندگی از سویا، به شهر دل‌انگیز «اِسیخا» (Écija) خواهید رسید. این شهر به ماهیتابه‌ی سوزان اندلس معروف است. حتی یک بار هم در فصل تابستان دمای هوا به ۵۲ درجه سانتی‌گراد رسید. اما در بهار و پاییز، می‌توانید در یک سفر جذاب یک روزه از پایتخت اندلس، این شهر قدیمی جذاب را ببینید و در کنار برج‌های کلیسای پر زرق و برق که با آیینه‌کاری و مجسمه‌های باشکوه قرن هجدهمی تزئین شده‌اند، قدم بزنید.

اسیخا در اسپانیا

۷. کودیرو

دهکده‌ی ماهیگیری «کودیِرو» (Cudillero) به خاطر خانه‌های رنگارنگی که در یکی از دامنه‌های سرسبز اطراف بندرگاه ساخته شده، معروف است. برای اینکه بیشتر با جاذبه‌های بسیار کودیرو آشنا شوید، ماهی‌های آبی رنگی که روی خیابان‌های باریک و پیچ در پیچ نقاشی شده‌اند را دنبال کنید. در نهایت، می‌توانید از صرف غذاهای دریایی تازه در یکی از رستوران‌ها با منظره‌ی اقیانوس اطلس لذت ببرید.

کودیرو اسپانیا

۸. آلمونیکا

«آلمونیِکا» (Almuñécar) که سابقاً روستای ماهیگیری بوده از استراحتگاه بسیار مشهور «نرخا» (Nerja) سی و دو کیلومتر فاصله دارد. اما هیچگاه با ازدحام گردشگران مواجه نمی‌شود. در دو ساحل این روستا می‌توانید در آفتاب دلچسب استراحت کرده و از کافی‌شاپ‌های متنوع کنار آن استفاده کنید.

آلمونیکا اسپانیا

۹. پنیشکلا

«پنیشکُلا» (Peñíscola) یک شهر قرون وسطی است که دور تا دور آن دیوار کشیده شده و در ۵۶ کیلومتری شمال والنسیا قرار دارد. بخشی از سریال «بازی تاج و تخت» در سال ۲۰۱۵ در این مکان فیلمبرداری شد. از اصلی‌ترین جاذبه‌ی تاریخی شهر می‌توان قلعه‌ای را نام برد که قدمت آن به قرن ۱۴ میلادی باز می‌گردد.

پنیشکلا اسپانیا

۱۰. ال باراسین

جای تعجب نیست که شهر «اَل باراسین» (Albarracín) از سال ۱۹۶۱ از یادگارهای ملی اسپانیا محسوب شود. اگر از «تروئِل در آراگون» (Teruel in Aragon) به شهر بنگرید، تصویری دیدنی از ساختمان‌های ال باراسین با رنگ صورتی روشن را خواهید دید. با گشت زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش شده‌ی شهر احساس می‌‌کنید که ارتباطتان با جهان مدرن خارج قطع شده است. از «توره دل اَندادور» (Torre del Andador) تا کیلومترها در هر جهت که نگاه کنید، تنها کوه‌های سنگی برهنه را می‌بینید.

آلباراسین اسپانیا


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار