gardeshban.ir

ایران برای حضور در همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی که سال ۲۰۲۱ به میزبانی کره جنوبی در شهر سئول برگزار می شود، اعلام آمادگی کرد. موضوع این رویداد به جوانان، اقتصاد و گردشگری اختصاص دارد.
کد خبر: ۲۹۵۴۸
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

ولی تیموری، معاون گردشگری این وزارتخانه در نشست مجازی «بررسی راهکارهای حضور فعال و تاثیرگذار جوانان ایرانی در همایش سئول ۲۰۲۱»، گفت: با توجه به اینکه یکی از بخش‌های مهم «دومین همایش بین‌المللی جوانان و صلح‌ جهانی» که قرار است در سال ۲۰۲۱ به میزبانی کره جنوبی در شهر سئول برگزار شود به موضوع «جوانان، اقتصاد و گردشگری» اختصاص یافته است، لذا معاونت گردشگری با حضوری فعال در این زمینه امکان بهره‌مندی هر چه بیشتر از این رویداد بین‌المللی را  فراهم خواهد کرد و از هر گونه اقدام و ابتکار عمل که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به توسعه روابط و همکاری‌های گردشگری یاری برساند، استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اولویت کشورهای آسیایی در توسعه روابط و همکاری های گردشگری کشورمان، برگزاری دومین نشست بین‌المللی جوانان و صلح جهانی در سئول ۲۰۲۱ را برای تبیین راهکارهای مشارکت فعال جمهوری اسلامی ایران در این رویداد بین‌المللی و استفاده از ظرفیت حضور نمایندگان بخش‌های گردشگری بیش از ۴۰ کشور قاره آسیا حائز اهمیت خواند.

در این نشست که در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد، مدیران و مقاماتی از وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اتاق بازرگانی، شورای راهبردی روابط خارجی، نمایندگان مجلس و سفیر فلسطین حضور داشتند.

با توجه به اهمیت حضور جوانان، نخبگان و دانشجویان ایرانی در همکاری‌های بین‌المللی به ویژه موضوع گسترش صلح جهانی با همکاری نهادهای داخلی و بین‌المللی از جمله مرکز صلح اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه، مجمع جوانان سازمان همکاری‌های اسلامی، سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، موسسه فرهنگی اکو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مراکز علمی و فرهنگی در سال ۱۳۹۴ با ابتکار جمهوری اسلامی ایران در شهر تبریز «اولین دوره همایش بین‌المللی جوانان و صلح جهانی» با حضور مقامات عالیرتبه داخلی و خارجی و حضور ۲۰۰ نفر از نخبگان و جوانان فعال در حوزه صلح برگزار و پیشنهاد میزبانی دومین دوره همایش توسط ریاست دانشگاه ملی سئول کره جنوبی به دبیرخانه همایش مستقر در جمهوری اسلامی داده شد. بر این اساس تصمیم بر آن است تا در سال ۲۰۲۱ آن رویداد با حضور نمایندگان ۴۰ کشور آسیایی و در قالب چهار موضوع «جوانان، اقتصاد و گردشگری»، «جوانان و صنعت سینما در قاره کهن»، «دیپلماسی شهری، صلح و توسعه» و «جوانان و مبارزه با تروریسم» برگزار شود.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار