gardeshban.ir

دارندگان هنگ‌کنگی پاسپورت‌های ملی خارجی بریتانیا، همزمان با تصمیم پکن مبنی بر تغییر قانون تابعیت، وادار خواهند شد بین تابعیت بریتانیایی و چینی، یکی را انتخاب کنند.
کد خبر: ۲۹۵۸۱
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
در ۲۲ ژوئیه (۱ مرداد)، بریتانیا از تغییر سیاست خود خبر داد و اعلام کرد به دارندگان پاسپورت BNO  حق درخواست برای وضعیت اقامت و نیز در ششمین سال حضور در بریتانیا، اجازه درخواست تابعیت اعطا می‌کند. این تصمیم، پاسخی به پیاده‌سازی قانون امنیت ملی برای هنگ‌کنگ، در ماه ژوئن بود. برنامه بریتانیا در اوایل سال ۲۰۲۱ پیاده‌سازی خواهد شد.

وزارت امور خارجه چین از دولت بریتانیا بابت تصمیم‌گیری یک‌جانبه انتقاد و اعلام کرد در نظر دارد پاسپورت BNO را به عنوان سند مسافرتی برای مردم هنگ‌کنگ مستثنی کند.

برخی مفسران هنگ‌کنگی گفته‌اند ممنوعیت پاسپورت‌های BNO به عنوان یک سند مسافرت برای مردم هنگ‌کنگ- که می‌توانند با استفاده از گذرنامه‌های ویژه منطقه اداری یا کارت‌های شناسایی خود به خارج از کشور و با مجوزهای رفتن به سرزمین اصلی نیز به چین بروند- تأثیری نمی‌گذارد.

با این وجود، دو تن از افراد پرنفوذ طرفدار پکن گفتند پکن برنامه دارد تابعیت چین را از هنگ‌کنگی‌هایی که جزو دارندگان پاسپورت BNO باقی بمانند، سلب کند.

دارندگان پاسپورت BNO باید بین تابعیت چینی و بریتانیایی یکی را انتخاب کنند، چرا که چین، تابعیت دوگانه را برای هیچ تبعه چینی به رسمیت نمی‌شناسد. کسانی که به آن‌ها تابعیت بریتانیایی داده شده، به طور اتوماتیک تابعیت چینی، سکونت دائم و دیگر مزایا در هنگ‌کنگ را از دست خواهند داد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار