gardeshban.ir

۸۷ مقصد گردشگری بین‌المللی (معادل ۴۰ درصد مقاصد گردشگری جهان) محدودیت‌های سفر خود را کاهش داده‌اند.
کد خبر: ۲۹۵۸۹
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 11
گردشبان (gardeshban.ir) :

به نقل از تراول دیلی نیوز، شروع مجدد گردشگری در سراسر جهان کلید خورده است؛ زیرا تعداد فزاینده‌ای از مقاصد گردشگری جهان محدویت‌های سفر مربوط به کووید ۱۹ را کاهش داده‌ و با واقعیت زندگی جدید با کرونا کنار آمده‌اند. مطابق آخرین تحلیل‌های سازمان جهانی گردشگری، ۴۰ درصد از کل مقاصد گردشگری جهان، محدودیت‌های سفر پس از شیوع ویروس کرونا را کاهش داده‌اند.

آژانس تخصصی جهانگردی سازمان ملل از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا تا امروز پاسخ‌های جهانی به بروز این بحران را بررسی می‌کند. براساس آخرین نتایج به دست آمده، ۸۷ مقصد گردشگری بین‌المللی محدودیت‌های سفر خود را کاهش داده‌اند.

البته فقط چهار مورد از آنها تمام محدودیت‌های سفر را برداشته‌اند و مابقی با حفظ برخی اقدامات مانند بسته شدن جزئی مرزها، محدودیت‌های سفر را کاهش داده‌اند. گزارش ها نشان می دهد، ۱۱۵ مقصد معادل ۵۳ درصد از کل مقاصد گردشگری جهان همچنان مرز‌های خود را به صورت کامل به روی گردشگران بین‌المللی بسته‌اند.

راه‌اندازی مجدد و مسئولانه گردشگری امکان‌پذیر است

زوراب پولولیکا شویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: شروع مجدد گردشگری می‌تواند با مسئولیت‌پذیری و به شکلی انجام شود که سلامت عمومی را حفظ و در عین حال از مشاغل و معیشت مردم حمایت کند. با ادامه یافتن کاهش محدودیت‌های سفر در مقاصد گردشگری، همکاری‌های بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. به این ترتیب، گردشگری جهانی می‌تواند اعتماد و اطمینان مردم را به دست بیاورد.

گفتنی است؛ طبق بررسی‌‌های سازمان جهانی گردشگری، ویروس کرونا تا پایان ماه می باعث از دست رفتن ۳۲۰ میلیارد دلار درآمد صنعت گردشگری شده است و این مقدار خسارت اقتصادی، ۳ برابر هزینه بحران جهانی اقتصادی ۲۰۰۹ است.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار