gardeshban.ir

محققان موفق به کشف راز منشاء سنگ‌های بزرگی شدند که سازه باستانی استون‌هنج در ویلشایر انگلستان را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۹۶۰۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
آزمایش‌های باستان‌شناسان ثابت کرده منشاء ۵۰ سنگ عظیم شکل‌دهنده استون‌هنج در محوطه‌ای به نام وست‌وود در ۲۵ کیلومتری این سازه باستانی قرار دارد. 

کشف راز منشاء سنگ‌های عظیم استون‌هنج

این سنگ‌های عظیم حدود ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد برای ساخت استون‌هنج به کار برده شده‌اند و ارتفاع بلندترین آن‌ها به بیش از ۹ می‌رسد و سنگین‌ترین‌شان نیز ۳۰ تن وزن دارد.

«دیوید نش» محقق زمین ریخت‌شناسی دانشگاه برایتون که سرپرستی تیم تحقیقاتی بر روی سازه باستانی استون‌هنج را بر عهده دارد گفت: «این‌که این سنگ‌های بسیار عظیم چگونه به این محل آورده شده‌اند هنوز محل بحث و بررسی است اما با توجه به اندازه این سنگ‌ها احتمالا آن‌ها یا به این محل کشیده شده‌اند و یا از طریق غلتک‌هایی جابه‌جا شده‌اند».

«استون‌هنج» یکی از بزرگترین معماهای تاریخ باستان‌شناسی است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به انگلیس می‌کشاند.

این سازه باستانی با پنج‌هزار سال قدمت همواره به عنوان یک مکان رازآلود نام برده می‌شود. تعدادی از محققان دانشگاهی در انگلیس که از سال ۱۹۶۴ میلادی درپی کشف رازهای این بنا هستند، بارها از خواص درمانی استون‌ هنج که حاصل ارتباط امواج منتشرشده از سنگ‌های چندصدتنی است، سخن گفته‌اند. البته فرضیه‌های دیگری نیز وجود دارد که کاربری اصلی استون‌هنج را بیان‌کننده‌ روزهای هفته، ماه‌ها و فصول و به‌طور خلاصه آن را یک تقویم می‌داند.

با این وجود همچنان هنوز سوال‌های زیادی در زمینه نحوه برش سنگ‌ها و قراردادن آن‌ها روی هم بدون پاسخ باقی مانده است. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار