gardeshban.ir

بهترین دسرهای دنیا علاوه بر طعمی به‌یادماندنی، به‌راحتی تهیه می‌شوند و با تمام سادگی، اوج ظرافت و هنر آشپزی در هر کشوری را به نمایش می‌گذارند. اکثر مردم شیرینی و دسر را گل سرسبد پذیرایی می‌دانند. راز این محبوبیت در طعم دل‌نشین دسرها نهفته است. بسیاری شاید نسبت به طعم غذاهای گوشتی لذیذ، سبزیجات تازه و انواع ماهی‌ بی‌تفاوت باشند، اما کمتر کسی پیدا می‌شود که نسبت به شیرینی‌ها و دسرهای خوشمزه علاقه‌ی کودکانه‌ای از خود بروز ندهد.
کد خبر: ۲۹۶۲۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

در این مقاله قصد داریم، خوشمزه‌ترین و بهترین دسرهای دنیا را به همراه تاریخچه‌ی جالب‌شان به شما معرفی کنیم.

بهترین دسرهای دنیا

کیک پاولووا، نیوزیلند و استرالیا

گفته می‌شود، نام روسی کیک پاولووا (Pavlova) به‌افتخار بالرین مشهور روسی «آنا ماتویونا پاولووا» و به خاطر دامن سفید و زیبایش گذاشته شده است. آنا پاولووا در دهه‌ی ۱۹۲۰ با یک تور رقص باله به نیوزیلند و استرالیا سفر کرد.

درباره‌ی خاستگاه این دسر سفید‌رنگ اختلاف‌نظرها و داستان‌های زیادی وجود دارد و بیش از ۶۰۰ رسپی برای تهیه‌ی آن معرفی شده است.
به ‌هر حال، مطمئن باشید؛ وقتی این دسر خوشمزه که از مرنگ برشته، خامه و میوه تهیه شده است را امتحان کنید، طعم آن تا ابد زیر دندانتان خواهد ماند.

کیک پاولووا

کرم بروله، فرانسه

کرم بروله (Cream Brulee) یکی از ساده‌ترین دسرهای فرانسوی است و در صورت داشتن فر، می‌توانید آن را به‌راحتی در خانه درست کنید.
این دسر خوشمزه توسط فرانسوا ماسیالوت، سرآشپز آشپزخانه‌ی دوک شهر اورلئان، در قرن هفدهم ابداع شد. بااین‌وجود، کرم بروله تا حد زیادی به کرم کاتالانی شبیه است و درواقع نمونه‌ای از این دسر وجود دارد که فرانسوا در سفر به کاتالونیا از آن الهام گرفت.

کرم بروله،‌ خامه‌ی نرم شیرینی‌پزی است که با لایه‌ای نازک و برشته از کارامل پوشیده می‌شود و شما می‌توانید از خوردن این دسر خوشمزه در کافه‌های اروپا یا دیگر نقاط جهان لذت ببرید.

کرم بروله

دادار گولونگ، اندونزی

در زبان اندونزیایی، دادار (Dadar) یعنی پنکیک و گولونگ (gulung) یعنی رول کردن. یکی از مشهورترین و بهترین دسرهای جزیره‌ی جاوا در اندونزی دادار گولونگ نامیده می‌شود.

این دسر لذیذ رول‌های سبزرنگی هستند که از برگ‌های گیاه پاندان (Pandan) تهیه شده و داخل آن‌ها، با نارگیل رنده شده‌ و شکر پر می‌شوند.

دادار گولونگ

موچی، ژاپن

موچی (Mochi)، دسر سنتی ژاپنی، یکی از بهترین دسرهای دنیا، است که از مشرق زمین می‌آيد. این دسر نام خود را از یک نوع برنج چسبناک به نام موچی گومه (Mochi Gome) گرفته است.

ژاپنی‌ها موچی گومه را درون یک هاون می‌کوبند تا به شکل خمیر در آید و از آن کلوچه‌های برنجی درست می‌کنند. این دسر فوق‌العاده به‌ویژه برای سال نو ژاپنی سرو می‌‌شود اما مردم ژاپن در تمام طول سال آن راتهیه می‌کنند.
موچی به همراه بستنی نه‌تنها در کشور ژاپن طرفدار دارد بلکه نام آن زینت‌بخش منوی اکثر کافه‌ها یا رستوران‌های کشورهای دنیا است.

موچی - دسر ژاپنی

پای سیب، آمریکا

سیب به همراه اولین مهاجران اروپایی به آمریکا وارد شد. سال‌ها گذشت تا بالاخره درختان سیب در آمریکا به ثمر نشستند.

علیرغم اینکه پای سیب قدمتی طولانی‌تر از خود ایالات‌متحده دارد، علاقه‌ی شدید آمریکایی‌ها به این دسر باعث شده که پای سیب به‌عنوان نماد ملی سلامتی در این کشور شناخته شود.

برای تهیه‌ی این دسر، سیب را درون خمیر ترد پای قرار می‌دهند و روی آن را با خامه‌ی زده‌شده، بستنی وانیلی یا حتی پنیر چدار تزیین می‌کنند.

پای سیب

کیک ساخر، اتریش

کیک ساخر یا ساخرتورته یکی دیگر از بهترین دسرهای دنیا محسوب می‌شود که به ‌افتخار ابداع‌گر آن، فرانتس ساخر (Franz Sacher) نام‌گذاری شده است.

فرانتس برای اولین بار این دسر را در سن ۱۶ سالگی پخت. دسر ساخرتورته در سال ۱۸۳۲ ابداع شد و شهرت فراوانی را نصیب خالق خود کرد.
این دسر از کیک اسفنجی و لایه‌‌ای از مربای زردآلو درست شده و روی آن با شکلات پوشیده می‌شود. دستور پخت اولیه این دسر خوشمزه سری است و تنها شیرینی‌پزهای هتل ساخر در شهر وین از آن باخبرند.

کیک ساخر

نانایمو بار، کانادا

اسم دسر مشهور کانادایی، نانایمو یا نه‌نایمو بار (Nanaimo Bar)، از شهر نا‌نایمو در استان بریتیش کلمبیا ریشه گرفته است. این تارت سه‌لایه نیازی به پخت ندارد.

لایه‌ی زیرین آن از خرده‌های نان وافل یا بیسکوییت ویفر و لایه‌ی بعدی از کرم غلیظ کاستارد تهیه شده و درنهایت هر دو با لایه‌ای از شکلات ذوب‌شده پوشانده می‌شوند.

نانایموبار - دسر کانادایی

گلاب جامون، هند

گلاب جامون (Gulab Jamun) یکی از دسرهای پرطرفدار هند و سرتاسر جنوب شرقی آسیا است.
این دسر محبوب به دونات‌ شباهت دارد. گلاب جامون به شکل توپ‌های شیرینی هستند که از شیرخشک تهیه شده و در کره‌ی گی (کره‌ای مشابه روغن زرد) سرخ می‌شوند.

گلاب جامون - دسر هندی

نان دراگون، چین

این شیرینی نه‌فقط یک دسر خوشمزه است، بلکه تهیه‌ی آن، یکی از هنرهای آشپزی سنتی در چین به شمار می‌رود. ظاهر نان دراگون (Dragon’s Beard) یا پشمک چینی شبیه به پیله‌های کرم ابریشم است. این دسر خوشمزه از شربت مالت به همراه بادام‌زمینی، کنجد و نارگیل تهیه می‌شود.

نان دراگون چینی

باقلوا، ترکیه

این غذای شرقی سنتی از قطعه‌های بسیار باریک خمیری درست می‌شود که درون آن با آجیل و مغزیجات پر شده است. روی این قطعه‌های باریک شربت یا عسل می‌ریزند و درنهایت آن‌ها را به شکل مربع‌های کوچکی برش می‌دهند.
باقلوا (Pakhlava) به‌راحتی در دهان آب شده و کاری می‌کند تا تمام عجایب خارق‌العاده‌ی مشرق زمین را احساس کنید.

باقلوا

کیک کاردینال، اتریش

کیک کاردینال یا کاردینالشنیتن (Kardinalschnitten) به معنای حقیقی طعم بهشت را تجسم می‌بخشد. کاردینالشنیتن به خاطر لایه‌های متفاوت خود به این اسم نامگذاری شده است.

استفاده از ترکیب بیسکوییت و مرنگ در این دسر رنگ‌ طلایی و سفید، کلیسای کاتولیک را تداعی می‌کند. کیک کاردینال از سال ۱۹۷۴ تا به امروز در کافه‌ موتزارت سرو می‌شود.

کیک کاردینال اتریشی


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار