gardeshban.ir

اهالی جزیره هرمز این خاک را در بطری‌های شیشه‌ای به‌ عنوان سوغات به گردشگران می‌فروشند. همراه داشتن خاک در هواپیما قدغن است. لذا شما مجبورید این ثروت با ارزش را در فرودگاه دور بریزید!
کد خبر: ۲۹۶۳۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این منطقه هر چند صد متر خاک اطراف‌تان از رنگی به رنگ دیگر درمی‌آید. دلیل نام گذاری جزیره هرمز، سرزمین خاک های رنگی خوردنی همین است. در این جزیره فرصت بازدید از خاک سرخ خوراکی و بیش از ۷۰ کانی رنگی دیگر که در هیچ جای جهان نمونه‌ای ندارد را خواهید داشت. 

چشم اندازهایی بی نظیر و طبیعتی، بکر و متفاوت. در فصل زمستان آب و هوایی معتدل دارد و یکی از بهترین مقاصد سفرهای زمستانی است. سواحل نیلگون و شفاف آن امکان انواع تفریحات آبی و دریایی را فراهم کرده است و امکان غواصی در آب های خلیج فارس را به شما می دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

جاذبه‌های طبیعی متنوع و آثار تاریخی بسیار هرمز در فاصله‌های کوتاه از هم نشسته‌اند تا شما دلی از عزای گردشگری‌تان دربیاورید. دیدنی‌ها در سراسر جزیره پراکنده‌اند. اگر جزیره‌گردی‎تان با عکاسی همراه است، بدانید یک روزِ کامل هم، زمانِ کمی برای قاب خاطره ساختن از جزیره هرمز است. چون هر پنجاه-صد قدم، موضوعی برای عکاسی خواهید یافت
 
گردشگری در جزیره هرمز

برای گردشگری در هرمز اگر خودتان را به راهنماهای بومی با آن موتور سه‌چرخه‌های‌شان بسپارید که دیگر عالی است. راهنماها دیدنی‌ترین‌های جزیره هرمز را نشانتان خواهند داد. مثل دره سکوت و الهه نمک، غار مراقبه، غار رنگارنگ، کوه یخی، دره تندیس‌ها، دره رنگین‌کمان، ساحل فرش، ساحل سرخ، ساحل محیط زیست، ساحل مفنق، ساحل تک درخت، قلعه پرتغالی‌ها و موزه نادعلیان. همچنین اگر به بافت قدیمی شهر سر بزنید قدمگاه حضرت خضر، بقایای قصر بی‌بی گل و بی‌بی صورت، برج تیرانداز، بازار و خانه زعفرانی، مکتب خانه و دیگر بناهای تاریخی را خواهید دید.

دشت جبیرها

دشت جبیرها (آهوها)، جنگل‌های مانگرو و آثار نقاشی محیطی در جنوب جزیره، جایزه کسانی است که با پای پیاده جزیره را می‌گردند. شاید در این گشت و گذار بسته به فصل سفرتان، به خرچنگ‌ها، کوسه‌ها، پرندگان بومی یا مهاجر و لاک‌پشت‌ها نیز برخوردید.

خاک‌های رنگی رنگی

در جزیره هرمز با ساحل وسیعی روبه‎رو خواهید شد که محل گستردن فرش رنگی هرمز است. محلی‌ها در جشنواره‌های سالانه که اغلب در نیمه دوم سال، به مناسبت‌ نوروز یا روز خلیج فارس برگزار می‌شود، با استفاده از خاک‌های رنگی موجود در جزیره و طرح و نقش‌های بومی، نقش فرش‎های زیبایی را بر ساحل می‌گسترانند.

دره رنگین کمان و خاک سرخ خوراکی

در جزیره هرمز خاک سرخ خوراکی ست. مردم محلی از آن به‌عنوان ادویه در غذا استفاده می‌کنند که «گِلَک» نام دارد و جایگزین مناسبی برای نمک است. امکان انواع تفریحات آبی و دریایی در جزیره هرمز فراهم است. خوشمزه‌گردی در غذاهای بومی جنوب ایران بسیار لذت بخش است. یکی از مشهورترین جاذبه‌های جزیره هرمز، دره رنگین‌کمان نام دارد. با بیش از هفتاد طیف رنگی متفاوت از سنگ‌ها و کانی‌های مختلف که هرمز را به ظرفیتی بالقوه برای گردشگری زمین‌شناسانه تبدیل کرده.

سرزمین خاک های رنگی خوردنی

سرزمین خاک های رنگی خوردنی
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار