gardeshban.ir

بدنبال خبرهای بدست رسیده، این سوال مطرح می شود که آیا اردبیل به سرزمین پل های معلق ایران تبدیل می شود؟
کد خبر: ۲۹۶۸۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
فرزاد کیسان به اقدامات سازمان میراث فرهنگی در محوطه پل تاریخی ازناو اشاره و بیان کرد: طرح مطالعاتی پل معلق "ازناو" به شورای توسعه و برنامه ریزی استان اردبیل ابلاغ شده تا بعد از بررسی در این شورا توسط مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی طرح مطالعاتی آن ابلاغ شود.

کیسان افزود: به محض تایید از سوی شورای توسعه و برنامه ریزی استان فراخوان جذب سرمایه گذار برای این پل نیز منتشر خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان همچنین منطقه نمونه گردشگری بولاغلار را جز مصوبات هیئت وزیران اعلام کرد و گفت: این طرح نیز نهایی شده و در حال حاضر در مرحله تدوین ضوابط هستیم تا با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و حفظ اکوتوریسم منطقه گردشگری بولاغلار بتوانیم فعالیتهای توسعه ای گردشگری را در این منطقه انجام دهیم.

کیسان با تاکید بر اینکه تمامی فعالیتهای میراث فرهنگی در اردبیل پیوست زیست محیطی دارد، بیان کرد: با حفظ ضوابط و شرایط معماری منطقه بولاغلار پروژه های سرمایه گذاری در این منطقه اجرایی خواهد شد تا علاوه بر حفظ اکوتوریسم منطقه بتوانیم این نقطه گردشگری بکر و بی نظیر را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در شهرستان گرمی زیرساخت های منطقه نمونه گردشگری گیلارلو از قبیل روشنایی و آسفالت، رینگ دریاچه و ... انجام شده و در حال انتشار فراخوان برای جذب سرمایه گذار برای این منطقه نیز هستیم تا با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی این منطقه نیز ساماندهی و آماده پذیرایی و استقبال از گردشگران و توریستها باشد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی وضعیت تالاب نئور را نیز یادآور شد و بیان کرد: با واگذاری مدیریت تالاب نئور به میراث فرهنگی برای اجرای طرح های گردشگری بازدیدی از این منطقه انجام شد تا زوایای گردشگری آن بررسی شود.

کیسان ادامه داد: برای منطقه نئور نیز فراخوان جذب سرمایه گذار منتشر شده تا با در نظر گرفتن شرایط اکوسیستم و حساسیت زیست محیطی منطقه و جذب سرمایه گذار بتوانیم هماهنگی های لازم را در این منطقه نیز انجام دهیم.

وی گفت: ساماندهی منطقه نئور تنها مختص سازمان میراث فرهنگی نیست بلکه باید با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه محیط زیست برای حفظ و احیای این منطقه اقدام شده و با در نظر گرفتن تمام جوانب آن همه دستگاه های اجرایی پای کار خواهند بود.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگ شرایط ویژه منطقه گردشگری تالاب نئور را یادآور شد و افزود: در صورت توجه به بخش گردشگری سایر بخشهای این منطقه به ویژه مباحث زیست محیطی آن مورد غفلت واقع خواهد شد که این مورد نیز بررسی شده و بعد از جذب سرمایه گذار هماهنگی های لازم برای ارتقای این منطقه نمونه گردشگری از سوی همه ارگانهای دخیل انجام خواهد شد.

وی از تصوب منطقه نمونه گردشگری یئدی بولوک خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 30 منطقه نمونه گردشگری مصوب در اردبیل وجود دارد که با اتمام مطالعات و تکمیل نقشه های آنها و با جذب سرمایه گذار در چارچوب مشخص مناطق نمونه گردشگری با ساماندهی مناسب اجرایی خواهد شد.

کیسان تسریع در فرآیند سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری را از سیاستهای کلی میراث فرهنگی اعلام و خاطرنشان کرد: نسبت به سالهای گذشته رویکرد سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در سازمان با تغییرات قابل توجهی روبرو بوده بطوریکه در حوزه میراث فرهنگی با کمترین بروکراسی زاید اداری و از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در طول یک هفته مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری صادر می شود.

وی ادامه داد: امسال بیش از 15 طرح سرمایه گذاری آماده افتتاح در اردبیل داریم که این مجموعه ها شامل آبگرم قینرجه نیر، مجموعه شرکت مروارید آزادی با پیشرفت بالای 50 درصد و هتل 5 ستاره، مجموعه شاهماری، هتل چهار ستاره خدامرادزاده یاکاموز و کلنگ زنی هتل در شورابیل است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار