gardeshban.ir

مگر می‌شود کسی عاشق شکلات نباشد؟ اگر شما هم از طرفداران پر و پاقرص شکلات هستید، سفرتان را با بازدید از شکلات‌سازهای معروف اروپا شیرین‌تر کنید.
کد خبر: ۲۹۶۹۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 14
گردشبان (gardeshban.ir) :

همه عاشق شکلات‌اند، مخصوصاً از نوع مرغوب آن. اگر در تعطیلات پیش رو به اروپا می‌روید و از عشاق این خوردنی خوشمزه هستید، به موزه‌ی شکلات در پراگ یا شعبه‌ی اصلی کدبری (Cadbury) در لندن، که بزرگ‌ترین کارخانه تولیدی‌شان هم در آن‌جاست، سر بزنید. در ادامه شما را با برندهای شکلات و شکلات‌سازهای معروف در ۱۰ کشور مهم اروپا آشنا می‌کنیم.

۱. انگلیس

اگر صنعت شکلات سازی مثل صنعت مد بود، بدون شک شکلات «کدبری» (Cadbury) سوپر مدل بین‌المللی می‌شد. این شکلات در سراسر دنیا میلیون‌ها نفر را عاشق و شیفته‌ی خود کرده است. کارخانه‌ی اصلی این شکلات در پایتخت انگلیس، یعنی لندن قرار دارد و امروزه در بیش از ۵۰ کشور کارخانه‌ی فعال دارد. شکلات‌ شیری دلیل شهرت کدبری است. در بیرمنگام کارخانه‌ای به نام دنیای کدبری (Cadbury World) تأسیس شده که امکانات شگفت‌ انگیزی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند، از سفر اکتشافی شکلاتی چهار بعدی گرفته تا کلاس‌های شکلات سازی!

خوشمزه‌ترین شکلات ها در اروپا

۲. فرانسه

«پیِر هِرمه» (Pierre Herme) در فرانسه، ژاپن و آمریکا، پیکاسوی شکلات‌سازی صدا زده می‌شود. خانه‌ی شکلات سازی و قنادی او در خیابان بناپارت پاریس قرار دارد. مرغوب‌ترین شکلات‌ها، چای، نان، پاند کیک (pound cake)، همه و همه دست رد زدن به محصولات هرمه را برای عشاق شیرینی سخت‌تر می‌کند. اما راز پیر چیست؟ باید گفت که او «شکر را مثل نمک» برای تنظیم طعم‌های مختلف استفاده می‌کند.

خوشمزه‌ترین شکلات ها در اروپا

۳. هلند

وقتی در آمستردام هستید، باید شکلات‌های «پوچینی بمبنی» (Puccini Bomboni) را امتحان کنید. پوچینی بمبنی دو شعبه در خیابان سینگل (Singel) و استالسترات (Staalstraat) دارد که آماده‌اند به شما تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را با مزه‌ای بی‌همتا ارائه کنند. آشپزهای پوچینی همواره به دنبال خلق ترکیبات جدید و اصیل با استفاده از فلفل، علف لیمو (Lemongrass) و جوز هندی هستند. پس در سفر به هلند، آن را از یاد نبرید.

خوشمزه‌ترین شکلات ها در اروپا

۴. آلمان

در آلمان، «راوش شکولادنهاوس» (Rausch Schokoladenhaus) تیر را درست به قلب شکلات‌دوستان زده است. این شکلات‌سازی که نماد شهر برلین به شمار می‌رود، در مرکز شهر، یعنی میت (Mitte) قرار دارد. راوش شکولادنهاوس با یک حلقه‌ی سه‌گانه مشتریان را وسوسه می‌کند: فروشگاه شکلات، کافه و رستورانی که شکلات‌های دست ساز و دسرهای خوشمزه در آن سرو می‌شود. 

خوشمزه‌ترین شکلات ها در اروپا

۵. چک

تا به حال فکر کرده‌اید شکلات چطور به وجود آمد؟ تاریخ و تحول دانه‌های کوچک کاکائو به شکلات قهوه‌ای یا سیاه را می‌توانید در اینجا، یعنی «موزه‌ی داستان شکلات» (The Choco-story Musem) در نزدیکی ایستگاه مترو موستک شهر پراگ در کشور چک کشف کنید. این موزه اطلاعات تاریخی، جغرافیایی و گیاه‌شناسی درباره‌ی شکلات را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد و البته ناگفته نماند که در تست کردن چندین مزه‌ی مختلف بی‌نصیب نمی‌مانید.

خوشمزه‌ترین شکلات ها در اروپا

۶. اتریش

ویلی وانکا در فیلم «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» را به یاد دارید؟ رقیب او، کارخانه‌ی شکلات «زوتر» (Zotter) در ریگرزبورگ (Riegersburg) در کشور اتریش است. سرآشپز «جوزف زوتر» ابتدا به عنوان شاگرد آشپز و پیش خدمت کارش را شروع کرد؛ سپس به شکلات‌ساز حرفه‌ای تبدیل شد. محصولات زوتر از دانه‌های کاکائوی باکیفیت و ارگانیک تهیه می‌شوند. تکنیک‌های تخصصی آن‌ها، تمام روند بو دادن دانه‌ها تا آسیاب کردن به روش قدیمی را تحت پوشش قرار می‌دهد. کارخانه‌ی شکلات زوتر، تنها کارخانه‌ی اروپاست که از این روش استفاده می‌کند.

خوشمزه‌ترین شکلات ها در اروپا

۷. ایتالیا

گرفتن بوسه از آشنایان و دوستان ایتالیایی بد نیست، مخصوصا اگر از نوع شکلاتی آن،«باچی» (Baci) باشد! باچی در لغت یعنی بوسه. شکلات باچی قصه‌ای رمانتیک دارد که قدمت آن به شهری در قلب ایتالیا، یعنی «پروجا» (Perugia) در سال ۱۹۲۲ برمی‌گردد. با شکلات مردم توانستند به همراه نوشته‌ای عاشقانه که «شکلات را به اندازه‌ی یک بوسه‌ شیرین می‌کرد» عشق‌شان را ابراز کنند. سال‌هاست میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از عاشقان شکلات سیاه، سفید، شکلات شیری با مغز فندق و شکلات کرانچی فندقی از برند باچی هستند.

خوشمزه‌ترین شکلات ها در اروپا

۸. اسپانیا

شکلات «بلانسارت» (Blanxart) هوس‌تان برای خوردنی‌های اسپانیا را کاملاً سیراب می‌کند. جزیره‌ی کرس (Corsega) بارسلون، این شکلات‌سازی مشهور را در خود جای داده که برای داشتن شکلات‌های فوق‌العاده، به متد استفاده از یک نوع کاکائو وفادار مانده است. بلانسارت هر نوع از شکلات برای هر سلیقه‌ای که فکرش را بکنید، تولید می‌کند؛ از شکلات تلخ ۹۵ درصد اکوادور تا شکلات سفید بدون شکر!

خوشمزه‌ترین شکلات ها در اروپا

۹. سوئیس

شکلات سازی «لینت» (Lindt)، در سال ۱۸۴۵ میلادی در کشور سوئیس و شهر زوریخ تأسیس شد که شناخته‌شده‌ترین شکلات در جهان است. لینت با تولیداتی همچون «شکلات‌های خالص» با درصدهای مختلف مثل ۹۰ درصد و «شکلات‌های نوآورانه» با کرم کارامل یا کارامل نمکی، از پیشرو‌های صنعت شکلات‌سازی به حساب می‌آید. کجا بهتر از وطن این شکلات معروف، یعنی کیلشبرگ (Kilchberg) می‌توان آن را مزه کرد؟

خوشمزه‌ترین شکلات ها در اروپا

۱۰. بلژیک

شکلات سازی «گودایوا» یا «گودیوا» (Godiva) که در سال ۱۹۲۶ شکل گرفت، اکنون در بیش از ۱۰۰ کشور جهان ۶۰۰ شعبه‌ی رسمی دارد. به عنوان شکلات‌ساز رسمی دربار بلژیک، منصافانه است بگوییم گودایوا یکی از بهترین شکلات‌های جهان را تولید می‌کند. برای دیدن کارخانه‌ی آن کافی‌ست سفری به بروکسل داشته باشید. شکلات، ترافل، کاکائو و سایر شیرینی‌ها از تخصص‌های شرکت گودایوا است.

خوشمزه‌ترین شکلات ها در اروپا


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار