gardeshban.ir

میجی جینگو یا معبد میجی در توکیو و نزدیک «ایستگاه قطار هاراجوکو» قرار دارد و یکی از مکان‌های مقدس مذهب شینتو است که وقف ارواح پاک «امپراطور میجی» (بنیانگذار پایه‌های مدرنیته در ژاپن) و همسر او «امپراطریس شوکن» شده است.
کد خبر: ۲۹۷۲۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
این معبد مهم‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌ مقدس در مذهب شینتو است که هر ساله فستیوال‌ها و جشن‌های زیادی را میزبانی می‌کند.

اولین امپراطور عصر مدرن ژاپن، امپراطور میجی، در گشودن درهای ژاپن به سوی جهان بیرون نقشی اساسی داشت. او که در سال ۱۸۶۸ به امپراطوری رسید، طلیعه‌دار استقرار حکومت میجی است که پایانی بر حکمرانی «دولت توکوگاوا» بود. در همان زمان بود که پایتخت ژاپن از «کیوتو» به «توکیو» تغییر پیدا کرد. پس از مرگ امپراطور (۱۹۱۲ میلادی) و امپراطریس (۱۹۱۴ میلادی)، معبد میجی ساخته شد تا تقدیسی بر ارواح آنها باشد. این معبد در اول نوامبر ۱۹۲۰ وقف آنها شد. ساختمان معبد طی بمباران‌های جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ دچار آتش‌سوزی و تخریب شد اما بعدها با استفاده از اعانات مردمی مورد بازسازی قرار گرفت.

روح امپراطور ژاپن در معبد میجی+عکس

دیدنی های معبد میجی

معبد میجی که به عنوان مأمنی پر از آرامش در قلب شهر مدرن توکیو شناخته می‌شود، با جنگلی به وسعت ۷۰۰ هزار متر مربع احاطه شده است. این جنگل دارای ۱۲۰ هزار درخت است که توسط مردم بخش‌های مختلف ژاپن وقف شده‌اند. این معبد شامل دو محوطه‌ی بسیار بزرگ است: «باغ داخلی» که ساختمان‌های اصلی معبد را در خود جای داده است و «باغ بیرونی» که دارای میدان‌های ورزشی و گالری عکس‌های یادبود میجی است. راه‌های ورودی معبد از میان دو تا از بزرگ‌ترین دروازه‌های مقدس ژاپن می‌گذرد که از زیباترین چوب‌های سرو ساخته شده‌ و بیش از ۱۷۰۰ سال قدمت دارند.

روح امپراطور ژاپن در معبد میجی+عکس

اگر پیاده به معبد می‌روید، بهترین مسیر به سمت باغ داخلی عبور از پل نزدیک ایستگاه هاراکوجی است که می‌توانید از روی آن، نگاهی هم به نوجوانانی که با لباس‌های عجیب و غریب در حال رفت‌ و آمد هستند بیاندازید. از این بخش یک مسیر سنگریزی شده وجود دارد که از میان «O-torri بزرگ» می‌گذرد که بزرگ‌ترین دروازه‌ی مقدس معبد در ژاپن است و ۱۲ متر ارتفاع دارد. در نزدیکی این دروازه، «ساختمان گنجینه میجی» قرار دارد که اتوبوس‌های مخصوص تور بازدید از معبد، بازدیدکنندگان را از آنجا به سمت معبد می‌برند.

در سمت چپ دروازه‌ی مقدس می‌توانید ورودی «جینگو نايِن» (Jingu Naien) را ببینید که هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر پذیرای بازدید کنندگان است. جینگو نایِن باغی زیباست که گفته می‌شود امپراطور آن را برای همسرش طراحی کرده است. در ماه ژوئن، بیش از یکصد نوع زنبق که گل مورد علاقه‌ی امپراطریس بوده در این باغ شکوفه می دهند. در مسیر پوشیده از سنگریزه که به سمت باغ درونی می‌رود، بازدیدکنندگان از زیر دومین دروازه‌ی مقدس به نام «کیتا-مون» (دروازه شمالی) عبور کرده و به «هوندن» (honden) یا تالار اصلی معبد می‌رسند. این تالار دارای هارمونی بی نظیری از چوب سروهای ژاپنی با سقفی از جنس مس است.

روح امپراطور ژاپن در معبد میجی+عکس

در اطراف تالار اصلی ساختمان‌های «نوریتودن» (Noritoden) که ثناگویان امپراطور و امپراطریس در آن به مناجات می‌پرداختند، «نایهایدن» (Naihaiden) که ساختمان معبد داخلی است، «گهایدن» (Gehaiden) یا ساختمان معبد بیرونی، «شینکو» (Shinko» که خانه‌ی گنجینه‌ی معبد است، «شینسنجو» (Shinsenjo) یا آشپزخانه‌ی مقدس معبد برای آماده‌سازی غذاهای نذری و چند ساختمان اداری قرار دارند. در کنار این ساختمان‌ها یک بنای کوچک‌تر به نام «کاگورادن» (Kaguraden) قرار دارد که بین سال‌های ۱۹۹۳-۱۹۹۰ ساخته شده و به موسیقی و رقص مخصوص مذهب شینتو تعلق دارد. جاذبه‌های اصلی باغ بیرونی شامل «گالری عکس یادبود میجی» و «ورزشگاه سرپوشیده‌ی توکیو» است. گالری عکس میجی ساختمانی به سبک اروپایی و حاوی ۴۰ تابلوی نقاشی است که زندگی امپراطور میجی را به تصویر کشیده‌اند.

روح امپراطور ژاپن در معبد میجی+عکس

فستیوال‌ ها و رویداد ها

بسیاری از مردم مراسم عروسی خود را در معبد میجی برگزار می‌کنند و گاهی هم مراسم رقص‌های مردمی در آن اجرا می‌شود. بزرگ‌ترین فستیوالی که در این معبد برگزار می‌شود «هاتسو- مود» (Hatsu-mode) است که اولین بازدید از معبد در سال جدید بوده و در اول ژانویه انجام می‌شود. در این روز بین یک تا سه میلیون نفر در محوطه‌ی معبد میجی جمع شده که برای کنترل جمعیت از چراغ راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شود. فستیوال «سیجین-نو-هی» (Seijin-no-hi) که به معنای «روز بزرگسال» است در دومین دوشنبه‌ی ماه ژانویه در معبد میجی برگزار می‌شود. این روز مخصوص افراد ۲۰ ساله است که لباس‌های سنتی بلند می‌پوشند و از معبد بازدید می‌کنند. در این روز، در دو طرف مسیر پوشیده از سنگریزه مجسمه‌های یخی قرار داده شده و نمایش سنتی «تیراندازی موموتشیکی» (momoteshiki) برگزار می‌شود.



فستیوال «شیچی گو-سن-نو-هی» (Shichi-go-san-no-hi) که به معنای روز «هفت-پنج-سه» است. در روز پانزده نوامبر کودکان سه، پنج و هفت ساله را می‌بینید که لباس‌های کیمونوی کوچکی به تن دارند و برای جشن گرفتن در معبد آماده شده ‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار