gardeshban.ir

استرالیا با داشتن گالری‌های متعدد هنری، کعبه‌ی آمال عاشقان هنر و فرهنگ است. در گالری‌های هنری استرالیا آثار شگفت‌انگیزی از هنر معاصر و کهن به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۲۹۷۳۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 15
گردشبان (gardeshban.ir) :

اگر به خیره شدن به دیوارهای یک گالری هنری عشق می‌ورزید، استرالیا با گالری‌های متنوع خود شما را ناامید نخواهد کرد. وجود گالری‌های معتبر در استرالیا برای نگهداری از شاهکارهای اروپایی، پرتره‌های معاصر و هنر بومی این کشور، هنردوستان را به وجد آورده است. این مقاله به بررسی گالری‌های هنری استرالیا پرداخته و شما را با برترین گزینه‌ها آشنا می‌کند.

گالری هنر نیو ساوت ولز

گالری هنر نیو ساوت ولز (New South Wales) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین گالری‌های عمومی در استرالیا و همچنین مهم‌ترین گالری در سیدنی، با نمای بیرونی خود که به سبک نئوکلاسیک یونانی است، مخاطبان را شگفت‌زده می‌کند. نمایشگاه‌های این گالری بی‌مانند هستند.گالری نیو ساوت ولز که در سال ۱۸۷۱ تأسیس شده، هنرهای زیبای استادان اروپایی نظیر ونسان ونگوگ و هنرمندان استرالیایی مانند فردریک مک کوبین (Frederick McCubbin) و جان اولسن (John Olsen) را به نمایش گذاشته است.

گالری های هنر استرالیا

مونا

مونا (MONA) که مخفف عبارت Museum of Old and New Art به معنای «موزه‌ی هنر قدیم و جدید» است، بزرگ‌ترین گالری هنری خصوصی در استرالیا محسوب شده و از سوی دیوید والش به‌عنوان «دیزنی‌ لند بزرگ‌سالان خرابکار» (subversive adult Disneyland) توصیف می‌شود. این گالری با میزبانی از ۱۹۰۰ اثر هنری، از زمان افتتاح در سال ۲۰۱۱ به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر بندری هوبارت (Hobart) تبدیل شده است. از آثار باستانی مصر گرفته تا هنر معاصر از دیوید والش، آثار هنری در مونا تنوع و گستردگی دارد.

گالری هنر استرالیا

گالری ملی ویکتوریا

برای درک عظمت و زیبایی های معمارانه بنای گالری ویکتوریا کافیست به «گذرگاه طاقدار»(archway) و «دیوار آب»(the wall of water) آن سری بزنید. گالری ملی ویکتوریا در بین گالری اصلی و مرکز ایان پاتر (Ian Potter)، از قدیمی‌ترین و پربازدیدترین گالری‌های هنری در استرالیا با بیش از ۷۳۰۰۰ اثر هنری است. در میان مشهورترین آثار هنری گالری، نقاشی «پشم‌ چینی گوسفندان» اثر تام رابرتز به چشم می‌خورد. گالری ملی ویکتوریا همچنین میزبان نمایشگاه‌های موقتی نظیر «شاهکارهای زمستانی ملبورن» است.

گالری ملی ویکتوریا

گالری پرتره ملی

در حالی‌که تام رابرتزِ نقاش پیشنهاد ساخت یک گالری پرتره‌ی ملی را در اوایل قرن بیستم ارائه داد، حدود صد سال طول کشید تا این کلکسیون در شهر کانبرا، در سال ۱۹۹۸، تأسیس شود. گالری پرتره‌ی ملی (National Portrait Gallery) که تاریخ استرالیا را به تصویر می‌کشد، محلی برای نگهداری بیش از ۴۰۰ پرتره از اثرگذارترین چهره‌های استرالیا نظیر نیک کِیو (Nick Cave) اثر هوارد آرکلی، کاپیتان جیمز کوک اثر جان وِبِر و نقاشی بَری هامفری از خودش است.

گالری هنر استرالیا

گالری هنر ساوت استرالیا

گالری هنر ساوت استرالیا (South Australia)، با میزبانی از بیش از ۳۸۰۰۰ اثر هنری، دومین کلکسیون هنری دولتی در تمام کشور است. این گالری که در سال ۱۸۸۱ تأسیس شده، به خاطر کلکسیون حیرت‌انگیز خود از آثار بومیان استرالیا، هنر دوران استعمار و همچنین کلکسیونی شگفت‌انگیز از هنر پیشارافائلی (Pre-Raphaelite) به همراه آثار مدرسه‌ی هایدلبرگ (Heidelberg) شهرت فراوان دارد.

گالری هنر استرالیا

گالری هنر وسترن استرالیا

گالری هنر وسترن استرالیا (Western Australia) به‌عنوان بخشی از مرکز فرهنگی پرت (Perth) در سال ۱۹۷۹ تأسیس شد. این گالری که از بیش از ۱۷۰۰۰ اثر هنری، از جمله ۳۰۰۰ اثر از بومیان استرالیا، میزبانی می‌کند، تمرکز اصلی خود را صرف نمایش آثار هنری بومیان غرب استرالیا کرده است. به‌علاوه، گالری وسترن استرالیا کلکسیونی از تندیس‌ها و همچنین نقاشی‌های استرالیایی و بریتانیایی قرن بیستم دارد.

گالری وسترن استرالیا

گالری ملی استرالیا

گالری ملی استرالیا(National Gallery of Australia) که در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد، میزبان بیش از ۱۶۰۰۰۰ اثر از شاخه‌های هنر استرالیایی، آسیایی، اروپایی، آمریکایی و هنر بومیان جزایر تنگه‌ی تورس (Torres) است. این گالری که در حوزه‌ی پارلمانی کانبرا واقع شده، آثاری از هنرمندانی چون جکسون پولاک، کلود مونه، پابلو پیکاسو، دیوید هاکنی و همچنین سری کارهای ند کِلی (Ned Kelly) از سیدنی نولان را نگهداری می‌کند.

گالری ملی استرالیا

مرکز عکاسی معاصر

مرکز عکاسی معاصر(Centre for Contemporary Photography) که کار خود را به‌عنوان یک نمایشگاه غیرانتفاعی آغاز کرد، اکنون قطب نمایش هنرهای عکس-محور است. مرکز عکاسی معاصر که در فیتزروی (Fitzroy) واقع شده، دارای ۵ فضای نمایشگاهی که دو گالری آن به صورت کریدور است و یک بخش نمایش فیلم در شب است. این گالری آثاری از هنرمندان نوظهور و مشهور در رشته‌ی عکاسی را به نمایش گذاشته و اغلب از فستیوال‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی میزبانی می‌کند.

گالری عکاسی استرالیا

گالری هنر کوئینزلند و گالری هنر مدرن

گالری هنر کوئینزلند (The Queensland Art Gallery) در سال ۱۸۹۵ تأسیس شد، اما تا سال ۱۹۸۲ و زمانی‌که یک ساختمان ویژه در شهر بریزبن (Brisbane) برای آن ساخته نشد، مکان ثابتی نداشت. این گالری همراه با گالری هنر مدرن، میزبان بیش از ۱۷۰۰۰ اثر هنری نظیر «دختر هلندی زیبا» از پابلو پیکاسو و «زیر درخت جوالدوز» از ریچارد گادفری ریوِرز (Richard Godfrey Rivers) هستند. به‌علاوه در این دو گالری، سینمایی هم به چشم می‌خورد که تنها فضای سینمایی در یکی از موزه‌ی هنر استرالیایی محسوب می‌شود.

گالری هنر مدرن استرالیا

مرکز هنر معاصر استرالیا

جایی‌که در سال ۱۹۸۴ کلبه‌ای محقر برای یک هنرمند بود، حالا تبدیل به مرکزی پیشگام برای نمایش آثار هنر معاصر شده است. مرکز هنر معاصر استرالیا از آن زمان تا به امروز صدها نمایشگاه از هنرمندان معاصر استرالیایی و بین‌المللی برگزار کرده و هدف آن سفارش آثار جدید به‌منظور ترغیب هنرمندان به خلق آثار پیشرو است. ساختمان این مرکز نیز یکی از بناهای شگفت‌انگیز در شهر ملبورن محسوب می‌شود و نمای بیرونی آن به رنگ فولاد زنگ‌زده، و دارای طرحی هندسی است.

گالری هنر استرالیا


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار