gardeshban.ir

هجوم مردم ترکیه به مناطق تفریحی و افزایش سفرها در تعطیلات چهار روزه عید قربان، نگرانی‌های بهداشتی را نسبت به موج بعدی شیوع کرونا در این کشور برانگیخته است.
کد خبر: ۲۹۷۴۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری از شهرهای تفریحی در امتداد سواحل اژه و مدیترانه مملو از افرادی شده بودند که از تعطیلات عید قربان در ترکیه استفاده کردند و هتل‌ها نیز از این رونق برخوردار بوده‌اند.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه، با وجود درخواست‌های مقامات مبنی‌ بر دوری از تجمعات و شلوغی‌ها، مردم ترکیه اغلب به قوانین فاصله گذاری اجتماعی در طول این تعطیلات بی‌توجه بوده‌اند.

وی‌ با اشاره به اینکه متاسفانه موضوع همه‌گیری کرونا در طول جشن‌ها و تعطیلات عید قربان به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفت، آخرین افزایش روزانه موارد ابتلا به کووید-۱۹ را در ترکیه ۹۹۵ نفر اعلام کرد.

داده‌های وزارت بهداشت ترکیه نشان می‌دهد که کل موارد ابتلا به کرونا در سراسر این کشور به ۲۳۳ هزار و ۸۵۱ نفر رسیده است که از این میان تاکنون ۵۷۴۷ نفر جان باخته‌اند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند ممکن است در هفت تا ۱۰ روز آینده "انفجار" در تعداد موارد ابتلا به کرونا ایجاد شود، زیرا شهروندان اکثراً از قوانین فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، محدودیت‌های قرنطینه‌ای و ... پیروی نمی‌کنند.

به گفته کارشناسان، اگر ارقام و آمارهای کرونایی در ترکیه دوباره روند صعودی را طی کنند، ممکن است محدودیت‌هایی برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری در این کشور اعمال شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، با این حال بسیاری بر این باورند که بعد از گذشت روزها قرنطینه، مردم به سفر نیاز دارند و از این رو اقدامات ایمنی در هتل‌ها انجام شده و بهتر است محدودیت‌های بهداشتی و ایمنی در برخی مناطق تفریحی نیز اعمال شود.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار