gardeshban.ir

افسون بی‌همتای شهر آمستردام را نمی‌توان یکجا جمع کرد و با خود به خانه برد. اما با سوغاتی‌های آن می‌توانید قسمتی از تاریخ و فرهنگ این شهر را همیشه زنده نگه دارید.
کد خبر: ۲۹۷۶۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

آمستردام شهری شگفت‌انگیز برای عاشقان خرید است. از برندهای مطرح جهانی تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای چشمگیر و بوتیک‌های لوکس شما را به خود جذب می‌کنند. برای کمک به شما که بتوانید از سفر خاطره‌‌انگیز به پایتخت هلند سوغاتی‌هایی منحصر به فرد یادگاری ببرید در این مطلب ده مورد از سوغاتی های هلندی این شهر را فهرست کرده‌ایم.

۱. محصولات طراحی دروگ

در دهه‌ی ۱۹۹۰ «دروگ» (Droog) در دنیای طراحی پیشتاز شد و به خاطر محصولات دکوراسیون داخلی خلاقانه‌ی خود به شهرت رسید. او این محصولات را معمولاً از طریق تبدیل کردن یک وسیله‌ی از پیش ساخته‌شده به یک شیء کاربردی دیگر به طوری که خلاقانه، لذت‌بخش و هوشمندانه باشد، به وجود می‌آورد. امروزه بسیاری از محصولات برجسته‌ی دروگ را می‌توانید در خیابان «استالسترات» (Staalstraat) در مرکز آمستردام بیابید که محصولات طراحی شده توسط «مارسل واندرز» (Marcel Wanders)، «تجو رمی» (Tejo Remy) و «یورگن بی» (Jurgen Bey) در آن عرضه می‌شود.

سوغات آمستردام

۲. پنیر گودا از اولد آمستردام

عاشقان پنیر در سفر به هلند کار سختی در انتخاب پیش رو خواهند داشت، چرا که این کشور به داشتن محصولات لبنی بینظیر مشهور است. در آمستردام چندین مغازه پنیرفروشی درجه یک وجود دارد که انواع پنیرهای خوش‌طعم گودا، «ایدام» (edam) و «بوئرنکاس» (boerenkaas) را عرضه می‌کند. «اولد آمستردام» (Old Amsterdam) به خاطر پنیر گودای رسیده‌ی خود مشهور شده که این پنیر طعمی قوی و سرشار و بافتی ترد دارد.

سوغات آمستردام

۳. محصولات اچ ‌ای ‌ام ‌ای

«اچ‌ای‌ام‌اِی» (HEMA) یک فروشگاه زنجیره‌ای شناخته شده‌ی هلندی است که همه‌ی محصولاتش را در خانه طراحی می‌کند. به جای تمرکز بر یک دسته از محصولات، این برند هر چیزی اعم از پوشاک، لوازم خانه، غذاهای سنتی هلندی و کتاب‌ها و نوشت افزارهای منحصر به فرد خودش را می‌فروشد. همچنین قیمت محصولات این فروشگاه پایین بوده و از ضرر زدن به جیب شما برای خرید سوغاتی جلوگیری می‌کند.

سوغات آمستردام

۴. محصولات باشگاه فوتبال آژاکس

زمین اصلی «باشگاه فوتبال آژاکس» (Ajax Football Club) در جنوب آمستردام قرار دارد و یادبودها و اشیای خاطره‌انگیز آن را می‌توان در مغازه‌های ورزشی و فروشگاه‌های رسمی باشگاه در سطح شهر پیدا کرد. از زمان گشایش این باشگاه، آژاکس همیشه در صدر لیگ فوتبال هلند بوده و هزاران طرفدار از سراسر جهان را به خود جذب کرده است. محصولات فروشگاه به نشان قهرمان اسطوره‌ای آژاکس مزین شده‌اند که این شخصیت عزم و اراده‌ی استوار آن‌ها را نشان می‌دهد.
سوغات آمستردام

۵. پیاز گل لاله

هزاران گلفروش در گوشه و کنار آمستردام به چشم می‌خورند. بسیاری از آن‌ها پیازهای گل لاله را هم می‌فروشند که می‌توانید به خانه ببرید و در باغچه‌تان بکارید. گل لاله همیشه در تاریخ مردم هلند وجود داشته و چندین مزرعه‌ی بزرگ لاله آمستردام را احاطه کرده‌‌اند. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان باغ کوکنهوف را نام برد که هر سال بیش از هفت میلیون گل در آن کاشته می‌شود.

سوغات آمستردام

۶. نقشه کانال قدیمی

مرکز شهر آمستردام با کمربندی چند ردیفه از کانال‌ها شکل گرفته که «میدان دام» (Dam Square) را احاطه کرده‌اند. این شاهکار مهندسی تاریخی در قرن هفدهم و در زمان شکوفایی اقتصادی ساخته شد. بسیاری از فروشگاه‌ها مانند کتاب فروشی‌ها و سوغات‌سراها نقشه‌هایی به شکل قدیمی از این سیستم آبی و شهر را به فروش می‌رسانند.
سوغات آمستردام

۷. کتاب داستان های کوتاه آمستردام از نسکیو

در اوایل قرن بیستم نویسنده‌ی هلندی به نام «نسکیو» (Nescio) چندین داستان کوتاه در مورد آمستردام نوشت که شهر را از زوایای مختلف نمایش می‌دهد و پیش فرض‌ها از زندگی غیرمتعارف بوهمین را به چالش می‌کشد. امروزه این نوشته‌ها که داستان‌های کلاسیک محسوب می‌شوند، در یک کتاب به صورت یکجا جمع شده‌اند و به نام «داستان‌های آمستردام» (Amsterdam Stories) به فروش می‌رسند که به راحتی می‌توانید در کتاب‌فروشی‌ها به زبان انگلیسی در سطح شهر پیدا کنید.

سوغات آمستردام

۸. ویفر کوکی

«استروپ وافل» (stroopwafel) معروف هلندی که از دو ویفر با لایه‌ی کرمی کارامل تشکیل شده، یکی از خوراکی‌های به شدت دلپسند این کشور است. بعد از نوش جان کردن استروپ وافل داغ در کافه‌ها یا از دستفروش‌های خیابانی آمستردام، حتماً دلتان می‌خواهد کمی از آن‌ها را سوغاتی ببرید. پیشنهاد می‌کنیم برای بهتریناستروپ وافل‌های آمستردام به سراغ «لنسکرون» (Lanskroon)، شیرینی‌پزی و کافه‌ی کوچک و تاریخی در مجاور کانال، بروید. همچنین فروشنده‌ خیابانی در بازار «آلبرت کایپ» (Albert Cuyp) هم از محبوبیت بالایی برخوردار است و از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند اچ‌ای‌ام‌ای هم می‌توانید این خوراکی خوشمزه را خریداری کنید.

سوغات آمستردام

۹. محصولات و ظروف دلفت

«دلفت‌ور» (Delftware)  معروف ترین سوغات اروپا از هلند به شمار می‌آید و هیچ چیز به اندازه این محصولات سفید و آبی یادآور این کشور نیست. در نتیجه در آمستردام به طور متنوع به این محصولات دسترسی خواهید داشت. در گالری «دی‌آرته ریناشیمنتو» (D'Arte Rinascimento) می‌توانید هم اشیای عتیقه از این نوع و هم ساخته‌های جدید و ارزان‌قیمت را بیابید. محصولات کارخانه‌ی قدیمی «دلفت سلطنتی» (Royal Delft) را می‌توانید از «یوریت هاینن دلفت شاپ» (Jorrit Heinen Delft Shop) خریداری کنید. البته با خریدن یک ظرف دلفت ویفر کوکی از «د بینکهوف» (De Bijenkorf) می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید.

سوغات آمستردام

۱۰. محصولات آرایشی شارلوت تیلبری

«د بینکهوف» (De Bijenkorf) یکی از بهترین فروشگاه‌های بزرگ هلند است که شعبه‌ی آن در آمستردام را حتماً باید ببینید. پیشخوان محصولات «شارلوت تیلبری» (Charlotte Tilbury) در این شعبه به عنوان یکی از مکان‌های لوکس برای خرید محصولات آرایشی و مراقبت از پوست خواهد بود. محصولات این برند که زیبایی‌سازی قدیمی را با تکنولوژی‌های نوین تلفیق می‌کند ارزش خریدن بالایی دارد.

سوغات آمستردام

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار