gardeshban.ir

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزکوه با بیان اینکه این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد، اعلام کرد: برای سلامتی گردشگران هرگونه سفر به این منطقه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
کد خبر: ۲۹۸۰۶
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

ابراهیم اکبری اظهار داشت: با شیوع کرونا و تمهیدات مختلف هرگونه سفر به این منطقه محدود بوده و در مرحله جدید بیماری نیز ورود گردشگران به جاذبه های تفریحی و تاریخی فیروزکوه ممنوع است.

وی ضمن تقاضا به مسافران و گردشگران که سفرهای خود را به زمان دیگر موکول کنند، خاطر نشان کرد: طبق مصوبات شورای تامین شهرستان، هیچ خدمات گردشگری در این منطقه ارائه نمی شود.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان فیروزکوه افزود: هم اینک ۲۵ واحد صنفی، پذیرایی بین راهی و اقامتی بوم گردی فعال است که با شیوع کرونا فعالیت آنها تحت تاثیر زیادی قرار گرفته است.

اکبری با بیان اینکه برای خسارت کمتر نیز درخواست معافیت مالیات سال ۹۸ به اداره دارایی ارسال شده است، گفت: این موضوع به جهت خسارت کمتر به این واحد ها انجام شده چرا که در ایام کرونا بخش گردشگری فیروزکوه وضعیت مسافر پذیری خوبی نداشته و تعطیل بوده است.

به گفته وی این راهکار می تواند از تعطیلی و ورشگستگی این واحد ها گردشگری در این برهه زمانی موجود بکاهد.

رییس اداره میراث فرهنگی فیروزکوه با بیان اینکه تا کنون ۲۰واحد گردشگری شهرستان درخواست وام ۱۶میلیون تومانی کرونا را به این نهاد ارائه کرده اند تصریح کرد: این وام ها در راستای حمایت بیشتر به واحد های خسارت دیده در ایام کرونا از طریق دولت پرداخت می شود.

گفتنی است که وام ۱۶میلیون تومانی به ازای حمایت از نیروهای فعال به واحدها واریز شده که بازپرداخت آن با کارمزد ۱۲درصد و سه ساله تصفیه حساب می شود.

هم اینک ۷۱ اثر فرهنگی، تاریخی و باستانی این شهرستان در فهرست آثار ملی قرار دارند.

شهرستان فیروزکوه در شمال شرقی استان تهران واقع شده که دارای بخش مرکزی و ارجمند است.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار