gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت:‌ «طرح توسعه فاز نخست قیدار نبی (ع) به همت اوقاف با آزاد سازی 1300 مترمربع با موافقت و نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی آغاز شد.»
کد خبر: ۲۹۸۱۰
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند پنجشنبه 14 مردادماه با اشاره به گردشگرپذیر بودن حرم مطهر قیدار نبی (ع) گفت: «هر سال شاهد حضور گردشگران مذهبی از اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشورها در این حرم هستیم، از همین‌رو در تلاش هستیم که با اجرای طرح جامع نسبت به استفاده از ظرفیت این مکان مذهبی اقدام کنیم.»

او افزود: «برای آزادسازی این مساحت یک میلیارد و 300 میلیون تومان از طرف اداره کل اوقاف از بابت خرید املاک هزینه شده است. این مکان مذهبی برای حضور مردم و محل تعاملات اجتماعی شهروندان است و به عنوان فضای گردشگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. حفظ اصالت و هویت مکان، عدم تغییر در اجزا و مصالح، انجام مرمت اصولی و صحیح، حفاظت‌های مستمر از بقعه متبرکه و توسعه این بقعه از برنامه‌های همیشگی اداره‌کل زنجان است.»

ارجمند گفت: «طرح جامع توسعه قیدار نبی شامل احداث شبستان‌های مختلف با کارایی‌های متفاوت، زائرسرا، مراکز فرهنگی، کتابخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، مهدکودک و مصلی است که می‌تواند نقش موثری در جذب گردشگر و رونق اقتصادی در شهر داشته باشد. در همین راستا این طرح به صورت فاز به فاز اجرایی خواهد شد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: «به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی در کشور، مرمت و بهسازی کالبدی آن ها با حفظ معماری اصیل نهفته در این ابنیه در اولویت بوده  است. امید است با مرمت، بهسازی و حفاظت از بقاع متبرکه، این اماکن به قطب های فرهنگی تبدیل و با استفاده مردم از آن ها، نیازهای روحی، روانی و حاجات مادی و معنوی آنان برآورده شود.»

خدابنده، سرزمین کهن و تاریخی و تمدن غنی است. استان زنجان ۱۳۲ بقعه متبرکه را در خود جای داده است و این بنای آرامگاهی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار