gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، تعداد بیمه شدگان صنایع دستی در استان را در حال حاضر ۴۳۹۵نفر اعلام کرد و گفت: ۸۳۰۰نفر صنعتگر در کردستان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۲۹۹۱۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 20
گردشبان (gardeshban.ir) :

اسماعیل مریوانی امروز دوشنبه (۲۰مرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: صنایع دستی استان کردستان پتانسیل های زیادی دارد و بسیار غنی است اما متأسفانه مغفول مانده و با جایگاه واقعی خود فاصله زیادی دارد.

وی تعداد صنعت گران فعال در سطح استان را بیش از 85هزار نفر اعلام کرد و افزود: همچنین 5800 کارگاه فعال صنایع دستی در استان فعالیت دارند.

مریوانی عنوان کرد: کردستان ۱۰ اثر ثبت یونسکو و ۱۳۹مهر اصالت ملی دارد که با توجه به کمبودهای موجود و اصالت هنرمندان کرد، این تعداد مهر اصالت قابل تقدیر است.

وی تعداد بیمه شدگان صنایع دستی در استان را در حال حاضر ۴۳۹۵نفر اعلام کرد و افزود:۸۳۰۰نفر صنعتگر در کردستان فعالیت می کنند.

وی کلاش را تنها اثر ثبت جهانی استان ذکر و بیان کرد: نازک کاری سنندج دارای مارک بین المللی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کردستان ادامه داد: متاسفانه شاغلین صنایع دستی در حال حاضر فقط تولید کننده هستند، اما تلاش می شود که کاربری هم داشته باشندکه در این راستا آموزش برای شاغالین صنایع دستی ضروری است تا بتوانند خودکفا باشند.

مریوانی با اشاره به اینکه با پرداخت تسهیلات صنایع دستی در استان برای ۸۰۱نفر اشتغالزایی شده است، افزود:کنترل تسهیلات در بخش گردشگری بسیار آسانتر است اما در صنایع دستی احتمال انحراف بیشتر است و بر همین اساس پرداخت تسهیلات صنایع دستی امسال با نظارت بیشتری انجام می شود.

وی از احداث مجتمع کارگاه تولیدی در محله تایله سنندج که بلااستفاده مانده است خبر داد و عنوان کرد: احداث این مجتمع علاوه بر تاثیر موثر بر حوزه صنایع دستی و معرفی آن برای گردشگران، می تواند برای ۱۰۰نفر نیز اشتغالزایی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کردستان خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد دبیرخانه خلاق با رویکرد ایجاد اشتغال برای ۲۰۰۰نفر از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی استان است.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار