gardeshban.ir

استان مازندران را با چه چیزی می‌شناسید؟ به سرسبزی، مردم صمیمی و مهمان ‌نواز، غذاهای خوشمزه، کشتی‌گیران دلاور و یا مهم‌تر از همه به دماوندش؟
کد خبر: ۲۹۹۴۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
مازندران یکی از محبوب‌ترین استان ایران است که هرساله میزبان گردشگران زیادی است. هر تکه از خاک این استان جاذبه‌ای را در بردارد که بازدید از آن بر همگان واجب است. دریاچه های بزرگ و کوچک این استان از جاذبه های طبیعی مازندران هستند. یکی از زیباترین این دریاچه ها، دریاچه فراخین است. خرید آنلاین بلیط هواپیما یکی از ساده‌ترین روش ها برای تهیه بلیط و سفر به استان مازندران است.

چرا بازدید از دریاچه فراخین پیشنهاد می‌شود؟

- در دل جنگل قرار دارد.

- از زیباترین و بکرترین دریاچه های ایران است.

- در نزدیکی جاذبه های طبیعی دیگری قرار دارد که می‌توانید از آنها هم بازدید کنید.

معرفی دریاچه فراخین

دریاچه فراخین یکی از زیباترین دریاچه های مازندران است که در توابع شهر نوشهر قرار دارد. این دریاچه در ارتفاع ۲۲۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. طول دریاچه فراخین ۱۳۰ متر و عرض آن ۳۵۰ متر است. فراخین با مساحت نیم هکتاری از دریاچه های کوچک مازندران محسوب می‌شود. آب این دریاچه از چشمه فراخین و آب برف و باران تامین می‌شود. دور تا دور دریاچه با درختان جنگلی احاطه شده است و تصویر درختان بر روی آب دریاچه یکی از زیبایی های دریاچه فراخین است.

دریاچه فراخین یا تالاب ارواح

به دریاچه فراخین به دلیل کوچک بودن و آب نسبتا کمی که دارد تالاب فراخین هم گفته می‌شود. ولی آیا می‌دانستید این دریاچه به تالاب ارواح معروف است؟ مسیر پر پیچ و خمی که باید برای رسیدن به دریاچه طی کنید و فضای مه آلود جنگل در کنار آبی که به دلیل سایه درختان انبوه، تیره به نظر می‌رسد فضای جذاب و وهم انگیزی ایجاد کرده‌اند که نام تالاب ارواح را برای دریاچه فراخین به ارمغان آورده است.

دریاچه فراخین در دل جنگل قرار دارد، بنابراین اولین و ساده‌ترین فعالیتی که می‌توانید در این محل انجام دهید پیاده‌روی است. اگر اهل شنا هستید باید بگوییم محل خوبی را انتخاب کرده‌اید. ولی جذاب‌ترین فعالیت در سفر به دریاچه فراخین همراه داشتن قایق بادی است. قایق سواری بر روی دریاچه در حال تماشای جنگل زیبا، جذابیت طبیعت گردی را دوچندان می‌کند. دریاچه فراخین یکی از مقاصد علاقمندان به دنیای عکاسی است، با همراه داشتن دوربین عکاسی می‌توانید کلی عکس زیبا از این طبیعت بکر بگیرید.

نکاتی درباره بازدید از دریاچه فراخین

برای رسیدن به دریاچه باید مسیری را پیاده بروید، پس بهتر است کفش مناسبی برای این منظور انتخاب کنید. همان طور که می‌دانید آب و هوای جنگل خنک و مرطوب است، حتما لباس گرم به همراه داشته باشید. اگر قصد اقامت دارید، چادر و کیسه خواب یادتان نرود. پیشنهاد می‌کنیم از آب دریاچه ننوشید و آب معدنی به همراه داشته باشید ولی اگر قصد نوشیدن آب دریاچه را داشتید اول آب را بجوشانید. یادتان نرود که طبیعت یکی از مهم‌ترین میراث انسان ها است، هنگام آتش درست کردن مواظب باشید به درختان آسیب نرسانید و بعد از اینکه کارتان تمام شد خاموشش کنید. حتما کیسه زباله به همراه داشته باشید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از دریاچه فراخین چه قدر است؟

دریاچه فراخین قطعه‌ای از طبیعت است و برای رفتن به آنجا نیازی به پرداخت هزینه نیست. زمانی که برای گذراندن در دریاچه اختصاص می‌دهید بستگی به برنامه سفرتان دارد. اگر فقط می‌خواهید از دریاچه دیدن کنید و به بقیه جاذبه های نزدیک سر نزنید، یک روز کافی است.

فصل مناسب برای بازدید از دریاچه فراخین چه زمانی است؟

فراخین در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد. در فصل بهار و تابستان دریاچه پر از آب است و سرسبزی جنگل به زیبایی آن اضافه کرده است. در فصل پاییز با اینکه آب دریاچه کم‌تر شده ولی رنگارنگ بودن برگ درختان در این فصل، از عاشقان فصل پاییز، دلبری می‌کند.

چگونه به دریاچه فراخین برویم؟

اگر اهل طبیعت گردی هستید، حتما خودتان بهتر می‌دانید که نیمی از زیبایی سفر، مسیر رسیدن به مقصد است؛ علی الخصوص اگر این مسیر از جاده چالوس بگذرد. برای رفتن به دریاچه بهتر است از یک راهنما کمک بگیرید یا اگر راهنمای تور به همراه ندارید حداقل جی‌پی‌اس تلفن همراه خود را روشن کنید. نزدیک‌ترین راه برای رفتن به دریاچه فراخین جاده چالوس است. پس از کمربندی چالوس به نوشهر ابتدا باید از روستای دلسم و سپس ویسر عبور کنید. پس از طی حدود ۴۰ کیلومتر به دریاچه خواهید رسید.

در نزدیکی دریاچه فراخین از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟

یکی از زیباترین جاذبه هایی که در نزدیکی دریاچه فراخین قرار دارد آبشار دارنو است که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید. روستاهای دلسم، ویسر و کندلوس نیز از روستاهای زیبایی هستند که طبیعت بکری دارند و نزدیک به دریاچه فراخین هستند. اگر زمان بیشتری برای سفر دارید، پیشنهاد ما اقامت در این روستاها است. با اقامت در این روستا ها و خانه های محلی امکان تهیه غذا هم برای شما فراهم خواهد بود.

دریاچه فراخین از زیباترین دریاچه های مازندران در آمل/عکس

دریاچه فراخین از زیباترین دریاچه های مازندران در آمل/عکس

دریاچه فراخین از زیباترین دریاچه های مازندران در آمل/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار