gardeshban.ir

«هاوانا» که زمانی به دلیل معماری زیبا، مراکز هنری پویا و شب‌های شلوغش به «پاریس کارائیب» مشهور بود، حالا برج ایفل خودش را دارد.
کد خبر: ۲۹۹۶۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

نسخه شبیه‌سازی‌شده چهار متری برج ایفل که توسط «جورج انریکه سالگادو» ـ آهنگر کوبایی ـ ساخته شده است منطقه جنوبی «هاوانا» پایتخت کوبا را چراغانی می‌کند.

«سالگادو» ۵۲ ساله که آهنگری را از پدرش آموخته می‌گوید هیچ گاه به پاریس سفر نکرده است، اما برج ایفل را در فیلم‌ها و عکس‌ها دیده و زمانی که پسرش از او خواسته تا آنتی را برای دریافت سیگنال وای فای بسازد ایده ساخت نسخه کوچکتر برج ایفل به ذهنش خطور کرده است.

دسترسی گسترده به اینترنت خانگی در «هاوانا» فراهم نیست، اما از سال ۲۰۱۵ سرویس وای فای عمومی در پارک‌ها و میادین مختلف شهر راه‌اندازی شده است.

در نهایت هدف از ساخت برج ایفل کوچک تغییر کرد و این آهنگر تصمیم گرفت آنتی بر روی آن نصب نکند تا به اثر هنری که ماه‌ها زمان صرف خلق آن شده بود آسیبی نرسد.

«سالداگو» در این زمینه بیان کرده است: «برای ساخت این اثر، پسرم نقشه‌ها، نمونه‌ها و جزئیات دیگری از برج ایفل را دانلود کرد. به این نتیجه رسیدم که برج ایفل اصلی با سر هم کردن قطعاتی که جداگانه ساخته شده بودند خلق شده است؛ بنابراین من هم همین کار را کردم.»

استقبال اطرافیان از این اثر سبب شده تا این آهنگر به فکر ساخت نمونه‌های کوچکتر از این برج به صورت انبوه باشد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار