gardeshban.ir

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دریافت قسط دوم حج برای خرید ارز از زائران صورت می پذیرد.
کد خبر: ۲۹۹۹۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
سازمان حج و زیارت در بهمن ماه، پیش از آنکه حج تمتع تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا لغو شود اعلام کرد که هزینه این سفر در دو قسط دریافت می شود. قسط نخست که مبلغ آن 25 میلیون تومان بود در اسفند از زائران گرفته شد. با لغو حج و ممانعت عربستان از حضور مسلمانان کشورهای دیگر، سازمان حج اعلام کرد که در تلاش است تا نرخ ارز را برای حج آینده ثابت نگه دارند و زائران در حج بعدی با افزایش هزینه های ارزی مواجه نشوند.

سهمیه حج ایران در سال 99 جمعیتی بالغ بر 87 هزار و 550 نفر بود که به گفته رئیس سازمان حج، 76 هزار و 828 نفر در کاروان ثبت نام کرده بودند و از آن تعداد 72 هزار و 914 نفر، قسط اول را که عددی بالغ بر 25 میلیون تومان بود، پرداخت کرده بودند و مجموعا رقمی بالغ بر 1822 میلیارد تومان جمع آوری شده بود که سازمان حج گفت عینا 1800 میلیارد تومان آن را برای خرید ارز به نرخ مصوب دولت، به حساب بانک مرکزی واریز کرده است.

اینک در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برای خرید باقیمانده ارز تخصیص یافته به زائران حج تمتع 99 و واریزمبلغ ریالی آن به حساب بانک مرکزی، مرحله دوم وجه ثبت نام از زائران دریافت می شود.

پایگاه اطلاع رسانی حج در گزارشی از این نشست یادآور شد: با توجه به موافقت هیأت دولت، ارز اختصاص یافته برای زائران حج 99 به صورت سپرده برای حج سال آینده حفظ خواهد شد.

قربان میرزایی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت نیز در همان نشست گفت: زائرانی که قسط اول را واریز کردند، با درنظر داشتن درجه کاروانی که انتخاب و نام نویسی کرده اند باید مبلغ باقیمانده را به عنوان قسط دوم و به صورت علی الحساب بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت نیز با توجه به نرخ ارز خریداری شده از بانک مرکزی، خواستار اطلاع رسانی دقیق دراین زمینه برای حفظ حقوق زائران حج آینده شد و تاکید کرد: این اقدام در شرایط کنونی به تثبیت هزینه ارزی سفر آنها در حج آینده منجر خواهد شد.

علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت به زائرانی که قسط اول هزینه ثبت نام در کاروان را پرداخته اند، توصیه کرد که قسط دوم را برای تکمیل خرید ارز مورد نیاز سفر واریز کنند.

وی افزود: درصورتیکه امکان ثبت نام از زائران جدید برای حج آینده فراهم شود، هزینه خرید ارز را باید به نرخی که تصویب خواهد شد، بپردازند.

سازمان حج و زیارت درباره زمان دریافت قسط دوم هزینه حج هنوز اطلاع رسانی نکرده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار