gardeshban.ir

غذاهای خیابانی توکیو به اندازه هویت فرهنگی شهر اهمیت دارند و به همان اندازه که به سراغ بهترین رستوران‌های آن هستید نباید از غذاهای خیابانی‌اش نیز غافل شوید. در ادامه شما را با بهترین غذاهای محبوب خیابانی توکیو آشنا می‌کنیم تا بتوانید طی سفرتان به این شهر آن‌ها را امتحان کنید.
کد خبر: ۲۹۹۹۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 22
گردشبان (gardeshban.ir) :

فرهنگ غذا و علم آشپزی ژاپنی‌ها به اندازه سایر زمینه‌هایشان پیشرفته و پر از جزئیات وسواس‌گونه است. در گذشته به معرفی برترین رستوران‌ ها و غذاهای معروف ژاپنی پرداخته‌ایم که می‌توانید به مقاله‌های اختصاصی‌شان سر بزنید. این بار غذاهای خیابانی توکیو را معرفی می‌کنیم تا بتوانید تجربه سفر خود به این شهر را هر چه بیشتر لذت‌بخش کنید. غذاهای خوشمزه که فقط در خیابان‌ های توکیو می بینید

۱. ایکایاکی

«ایکایاکی» (Ikayaki) یا همان ماهی مرکب گریل‌شده یکی از مهم‌ترین غذاهای خیابانی توکیو به شمار می‌رود. معمولاً این ماهی‌ها با سویا سس شیرین و مواد دیگر مزه‌دار شده و به صورت کامل به سیخ زده و کباب می‌شوند. این خوراکی لذیذ را می‌توانید در نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های محلی هم به وفور ببینید. البته پیدا کردن آن در هر زمانی از سال در جاهایی مثل بازار ماهی معروف شهر کار سختی نیست.

ایکایاکی

۲. تایاکی

«تایاکی» (Taiyaki) در تمام طول سال اسنکی محبوب بوده و می‌توانید آن را در دکه‌های سرتاسر شهر پیدا کنید. این خوراکی‌ها کیک‌های ماهی‌شکلی هستند که در گذشته از خمیر لوبیا قرمز یا «آنکو» (Anko) پر می‌شدند؛ اما امروزه هر چیزی از پنیر گرفته تا مواد شیرین مختلف را در آن به کار می‌گیرند. می‌توانید برای امتحان کردن بهترین تایاکی‌ها به برند «کوریکوان» (Kurikoan) اطمینان کنید.

تایاکی

۳. دانگو

«دانگو» (Dango) کوفته‌ای ساخته شده از آرد برنج است که به «موچی» (Mochi) شباهت زیادی دارد. این غذا بسیار رایج بوده و می‌توانید آن را از فروشگاه‌های خواربارفروشی هم تهیه کنید، اما برای امتحان کردن نمونه‌های خانگی آن که به ویژه در فستیوال‌ها بسیار محبوب هستند، می‌توانید به دکه‌های خیابانی هم رجوع کنید. دانگوی ویژه هانامی، در فستیوال شکوفه گیلاسِ رودخانه‌ی «مِگورو» (Meguro) یا دانگو‌های ذغالی کوهستانِ «تاکائو» (Takao) بسیار لذیذ هستند.

دانگو

۴. تاکویاکی

«تاکویاکی» (Takoyaki) کیکی گرد است که به طور خاصی طبخ می‌شود. این خوراکی پر از گوشت اختاپوس بوده و به کوفته اختاپوس هم شناخته می‌شود. تاکویاکی را همیشه می‌توانید در فستیوال‌ها و حتی مغازه‌های خواربارفروشی پیدا کنید. البته جدای از آن‌ها می‌توانید این غذا را از دکه‌هایی که غذای خیابانی می‌فروشند هم تهیه کنید. دستور پخت معروف تاکویاکی‌فروشی‌های «جینداکو» (Gindako) را هم نباید از دست داد.

تاکویاکی

۵. کرپ

کرپ‌های خوش عطر و رنگارنگ، تبدیل به نمادی از منطقه «هاراجوکو» (Harajuku) شده‌اند. بد نیست در خیابان «تاکِشیتا» (Takeshita) گشت‌و‌گذار کنید و در صف‌های طولانی خرید کرپ منتظر بمانید. در ژاپن و بسیاری از کشورها این صف‌های طولانی خبر از خوب بودن کیفیت چیزی که فروخته می‌شود می‌دهند.

کرپ

۶. اوکونومیاکی

«اوکونومیاکی» (Okonomiyaki) پنکیکی لذیذ است که با دو لایه خمیر پر شده با گوشت و سبزیجات (اغلب کلم) درست می‌شود. روی این خوراکی لذیذ را با سس و مایونز تزئین می‌کنند. اوکونومیاکی‌ها به سادگی آماده شده و هر منطقه شیوه خود را برای تهیه آن دارد. برای امتحان کردن اوکونومیاکی‌های خیابانی می‌توانید به فستیوال‌های محلی و رستوران‌های مخصوص آن بروید که در تمام سال آن را به مشتریان ارائه می‌کنند.

اوکونومیاکی

۷. کاسوترا

«کاسوتِرا» (Kasutera) کیک اسفنجی ساده و سبکی است که در دکه‌هایی که آن را به عنوان غذای خیابانی می‌فروشند به اندازه کوچک و زیبا درست می‌شوند. دستور تهیه کاسوتراها در قرن شانزدهم توسط پرتغالی‌ها به ژاپن آورده شد و همین که این همه قرن در غذاهای ژاپن باقی مانده، خبر از عطر و طعم لذیذش می‌دهد. می‌توانید آن‌ها را در فستیوال‌های محلی یا نمایشگاه‌های غذایی معمول پیدا کنید.
کاسوترا

۸. یاکیتوری

«یاکیتوری» (Yakitori) از کباب دل و جگر تا چیزهای گوناگون تشکیل شده و کمک می‌کند هیچ قسمتی از حیوان تلف نشود. کباب‌های یاکیتوری بخشی از منوهای «ایزاکایا» (Izakaya) بوده اما در فستیوال‌های عمومی هم به عنوان غذای خیابانی دیده می‌شود. می‌توانید یاکیتوری-بارهای کوچک زیادی را در سطح شهر پیدا کنید.

یاکیتوری

۹. کاکیگوری

«کاکیگوری» (Kakigori) یک غذای خیابانی تابستانی است. این خوراکی لذیذ از یخ شکل داده شده‌ای که با شربت‌های میوه‌ای تهیه می‌شود. در نمونه‌های مدرن‌تر آن از روکش کارامل و شکلات هم استفاده می‌کنند. کاکیگوری در فستیوال‌های تابستانی و نمایش‌های آتش‌بازی حضور پر رنگی دارد.

کاکیگوری


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار