gardeshban.ir

رئیس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پیشنهاد ما به ستاد ملی کرونا لغو طرح ترافیک و کاهش حضور کارکنان تا یک سوم تا پایان مرداد است که باید به تصویب و تایید ستاد برسد.
کد خبر: ۳۰۰۰۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 22
گردشبان (gardeshban.ir) :

حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه نشست این کمیته بیان کرد: مدیریت و کنترل هوشمند فاصله گذاری هوشمند در بیماری کرونا از محورهای نشست امروز بود؛ اعضا چند سامانه برای این موضوع معرفی کردند و در نهایت قرار شد در صورت تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، مرکز «دیتابیس» در نظر گرفته شود تا مدیریت و کنترل هوشمند بیماری کرونا را در این بستر تقویت کنیم و در کاهش این بیماری نیز تاثیرگذار باشیم.

وی افزود: امروز همچنین مقرر شد نهادها و سازمان‌ها تا حداکثر یک‌ماه برنامه یک‌ساله خود را با در نظر گرفتن کاهش بیماری کرونا ارائه کنند که این برنامه‌ها پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا در همه دستگاه‌ها لازم الاجراست. نهادها باید در برنامه پیشنهادی متولی سازمان متبوع برای پیگیری و اجرای برنامه‌ها را مشخص کنند.

رئیس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به گزارش جلسه، روند بیماری، اپیدمی و مرگ و میر در تهران در دو هفته گذشته روند کاهشی  داشته و پیشنهاد ما به ستاد ملی کرونا لغو طرح ترافیک و کاهش حضور کارکنان تا یک سوم تا پایان مرداد است که باید به تصویب و تایید ستاد ملی کرونا برسد.

ذوالفقاری گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 21 شهریور ماه امسال در 11 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود و ستاد ملی مقابله با کرونا با اصل برگزاری انتخابات موافقت کرد و در نهایت دستورالعمل چگونگی برگزاری انتخابات برای کاندیداها، ستاد تبلیغاتی و مجریان مشخص شد و کاندیداها، ستاد تبلیغاتی و مجریان باید ضوابط در نظر گرفته شده را رعایت کنند تا آسیبی به مردم نرسد. دستورالعمل حذف اثر انگشت در مرحله دوم  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست امروز کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و تصویب شد.

وی هم‌چنین به آسیب‌های متوجه مسائل اجتماعی و اصناف در ایام بیماری کرونا پرداخت و اظهار داشت: دستگاه‌های مسئول مأموریت یافتند تا ظرف یک هفته به طور کامل این موضوع را بررسی و گزارش دقیقی از سطح جامعه، مشاغل و اصناف تهیه کنند تا این گزارش برای ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شود.

معاون امنیتی وزارت کشور تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا اگر کارمندی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند در چهار مرحله با او برخورد می‌شود که از تذکر تا سه ماه انفصال از خدمت برای او در نظر گرفته شده است. در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی نیز به صنف خاطی در مرحله اول تذکر داده شده و درصورت تداوم این‌کار، آن واحد صنفی پلمب می‌شود. هم‌چنین کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی پیشنهاد کرد اگر مردم و مراجعه‌کنندگان به نهادها و سازمان‌ها شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند ماسک زدن را رعایت نکنند، ارائه خدمات به آنان ارائه نشود که این باید در ستاد ملی کرونا به تایید برسد.


تسنیم

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار