gardeshban.ir

بر اساس یک پژوهش جدید مشترک در مراکز رسمی آمار اروپا و بریتانیا، رشد فرار مغزها در بریتانیا پس از برگزیت افزایش یافته است؛ مهاجرت از بریتانیا به اتحادیه اروپا حدود ۳۰ درصد در مقایسه با قبل از برگزیت افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۰۰۳۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
 بر اساس یک پژوهش جدید مشترک که در مراکز رسمی آمار اروپا و بریتانیا انجام شده، رشد فرار مغزها در بریتانیا پس از برگزیت افزایش یافته است؛ این تحقیق با استفاده از ترکیبی از آمار رسمی از سراسر اتحادیه اروپا و مصاحبه با بریتانیایی‌هایی که در آلمان زندگی می‌کنند، تغییرات بزرگ در الگوهای مهاجرتی شهروندان انگلیس را از زمان همه‌پرسی سال 2016 تاکنون نشان می‌دهد و آن را با روند مهاجرت عمدتاً ثابت در بین اتباع 27 کشور باقی مانده در اتحادیه مقایسه می‌کند.

این پژوهش حاصل همکاری بین پروژه دانشگاه اکسفورد، چهار موسسه در برلین و مرکز علوم اجتماعی «دبلیو زد بی» در برلین است و «تغییر عمده» در تعداد شهروندان بریتانیایی خارج از این کشور را نشان می‌دهد؛ افرادی که قصد دارند پاسپورت یک کشور عضو اتحادیه اروپا را دریافت کنند. این نتایج همچنین نشان می‌دهد که چگونه رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا بسیاری از افراد را مجبور به تصمیم‌گیری درباره اهداف بلندمدت‌تر گرفته است.

رشد 30 درصدی مهاجرت اروپایی بریتانیایی‌ها پس از برگزیت

یورونیوز درباره شمار اتباع بریتانیا که پس از برگزاری رفراندوم برگزیت در سال 2016 به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کرده‌اند، بیان می‌کند: این آمار به 30 درصد افزایش یافته و نیمی از این افراد تنها سه ماه پس از این رفراندوم، تصمیم به ترک این کشور گرفته‌اند.

نتایج بررسی مشترک سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OECD) و اداره آمار اتحادیه اروپا(یورواستات) نشان می‌دهد که تعداد شهروندانی که در فاصله سال‌های 2015-2008 از بریتانیا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهاجرت می‌کردند، به طور متوسط سالانه 56 هزار و 832 نفر بوده اما این تعداد طی سال‌های 2018-2016 به سالانه 73 هزار و 642 نفر رسیده است.

بر این اساس، مهاجرت از بریتانیا به اتحادیه اروپا حدود 30 درصد در مقایسه با قبل از برگزیت افزایش یافته است؛ بریتانیایی‌های که در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند و تصمیم گرفته‌اند گذرنامه کشور عضو اتحادیه را دریافت کنند در مجموع 500 درصد و در آلمان تا 2 هزار درصد افزایش یافته است.

مهاجران بریتانیایی بیشتر شامل افراد تحصیل کرده و ماهر است که این خود گویای فرار مغزها شامل افراد بسیار مستعد و مولد از این کشور به قاره اروپا است؛ در آلمان مهاجران بریتانیایی، بالاترین درآمد را دارند و به طور متوسط در سال 2001 میلادی، 2 هزار و 812 پوند درآمد داشته‌اند؛ مهاجران اتریشی و آمریکایی در رده‌های بعدی قرار دارند.

حدود یک میلیون و 200 هزار شهروند بریتانیایی در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند که از این تعداد 120 تا 150 هزار نفر در آلمان سکونت دارند؛ در چهار سال بعد از همه‌پرسی برگزیت، به 31 هزار و 600 شهروند بریتانیایی تابعیت دوگانه آلمانی بریتانیایی اعطا شده است؛ تحقیق اخیر همچنین نشان داد نیمی از همه شهروندان بریتانیایی که در آلمان زندگی می‌کنند تا پایان سال 2020 تابعیت دوگانه می‌گیرند.

همچنین مصاحبه با شهروندان بریتانیایی که در آلمان کار و زندگی می‌کنند، حکایت از آن دارد که برگزیت افراد را برای پذیرش سطوح بالایی از خطر در نتیجه مهاجرت آماده کرده است.

نویسنده این تحقیق در گاردین گفت: ما شاهد پدیده جدیدی در مهاجرت اجتماعی و تعریف دوباره از آنچه که بریتانیایی ــ اروپایی توصیف می‌شود، هستیم؛ در سال 2019 بریتانیایی‌ها در رده دوم بعد از ترک‌ها برای دریافت شهروندی آلمان بودند که بسیار جلوتر از لهستانی‌ها، رومانیایی‌ها، عراقی‌ها یا سوری‌ها است؛ انتظار می‌رود اتباع این کشورها اشتیاق بیشتری برای دریافت شهروندی آلمانی اتحادیه اروپا داشته باشند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار