gardeshban.ir

با سفر به برگن، شهری زیبا در میان کوه‌ها و آبدره‌ها، تفریحات زیادی انتظار شما گردشگران را می‌کشد؛ از سفرهایی در دل طبیعت گرفته تا جاذبه‌های زیبای تاریخی.
کد خبر: ۳۰۲۹۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 30
گردشبان (gardeshban.ir) :

جاذبه‌های برگن (Bergen) علاوه بر طبیعت دیدنی‌اش، معماری ساختمان‌ها، موزه‌ها، بازار، قلعه‌ی تاریخی‌ برگن‌هاوس، میدان و اسکله‌ی زیبایش را هم شامل می‌شود.

دیدنی های برگن - نروژ

برگن را شهر کشتی‌ها در نروژ می‌دانند و زمانی بزرگ‌ترین شهر در کشورهای نوردیک به‌شمار می‌رفت. برگن در برخی از مهم‌ترین دوران تاریخی نروژ پایتخت این کشور بود. امروزه برگن دومین شهر بزرگ در نروژ است.

در زمان‌های گذشته، اولین دفتر پیمان هانزا (Hanseatic League) در برگن ساخته شد و امروزه این شهر در صنعت و فرهنگ نروژ نقش مهمی را ایفا می‌کند.

برگنِ زیبا بین هفت کوه و فلات‌های تماشایی قرار گرفته است. دیدنی‌های برگن را در سفر به نروژ نباید از دست داد.

جاذبه های دیدنی برگن - نروژ

از ساختمان های بریگن دیدن کنید

یکی از جذاب‌ترین مناظری که می‌توانید در سفر به برگن شاهد آن باشید، ساختمان‌های رنگارنگی هستند که با نام بریگِن (Bryggen) شناخته می‌شوند.

بریگن نام ساختمان‌های تجاری هانزا در نزدیکی بندر است. قدمت ساخت این بندر به قرن چهاردهم باز می‌گردد. این ساختمان‌ها از اهمیت اقتصادی و فرهنگی ویژه‌ای برخوردار هستند.

این سازه‌های چوبی پس از آتش‌سوزیِ سال ۱۷۰۲ بازسازی شدند. از آن زمان تاکنون به‌عنوان بخش مهمی از میراث فرهنگی برگن به‌شمار می‌روند.

اهمیت تاریخی و فرهنگی بریگن تنها به نروژ محدود نمی‌شود. این ساختمان‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده‌اند. اسکله‌ی قدیمیِ هانزا امروزه تعداد زیادی مغازه، رستوران، کافه و موزه را در خود جای داده است. بریگن یکی از مکان‌های محبوب گردشگران و مردم محلی به‌شمار می‌رود.

ساختمان های بریگن - برگن

سوار فونیکولار شوید و به قله کوه بروید

برگن به‌عنوان شهرِهفت‌ کوه شناخته می‌شود؛ پس تعجبی ندارد که گردشگران مشتاق بازدید از یکی از این کوه‌ها باشند. یکی از در دسترس‌ترین کوه‌های برگن کوه فلویِن (Fløyen) است که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. با یک فونیکولار (Funicular) یا قطار کابلی که با نام فلویبانِن (Fløibanen) شناخته می‌شود، می‌توانید به‌راحتی به این کوه بروید.

فونیکولار در کمتر از ۸ دقیقه شما را به قله می‌رساند. زمانی‌که به قله‌ی فلوین می‌رسید، مناظر شگفت‌انگیزی از طبیعت اطراف و شهر برگن را خواهید دید.

برای بازگشت به دامنه‌ی کوه سوار فونیکولار شوید و پس از رسیدن به دامنه، کمی در این منطقه‌ی زیبای کوهستانی قدم بزنید یا کوه‌پیمایی کنید.

قطار کابلی (فونیکولار) های برگن

سری به بازار ماهی برگن بزنید

نروژ دارای سواحل زیاد و وسیعی است. صنعت ماهیگیری قرن‌ها است که بخش مهمی از فرهنگ و اقتصاد نروژ به‌شمار می‌رود. شلوغ‌ترین بندر نروژ در شهر برگن قرار دارد؛ پس تعجبی ندارد که مردم برای خرید ماهی و دیگر غذاهای دریایی به این شهر بروند. اگر می‌خواهید از بازار ماهی برگن دیدن کنید، باید به مرکز شهر بروید.

در این بازار می‌توانید در محیطی سرزنده، انواع موجودات دریایی را ببینید. بازار ماهی برگن یکی از پر بازدیدترین جاذبه ‌های نروژ است. در این بازار انواع ماهی، صدف، میوه، سبزیجات و صنایع دستی به‌فروش می‌رسند. شما می‌توانید در بازار ماهی برگن خوراکی‌های مختلفی را امتحان کنید و یادگاری‌های زیبایی برای خود یا عزیزان‌تان بخرید.

بازار ماهی برگن

زیباترین گونه های دریایی را در آکواریوم برگن ببینید

اگر شگفتی‌های دریای شمال شما را مجذوب خود کرده‌ است، باید حتما سری به آکواریوم برگن بزنید. در آکواریوم برگن می‌توانید در بیش از ۵۰ آکواریوم مختلف، انواع گونه‌های زیبای دریایی را ببینید. مجموعه‌ای از ماهی‌ها، جلبک‌های دریایی، پنگوئن‌ها، شیرهای دریایی، کروکودیل‌ها و حتی میمون‌ها در این آکواریوم وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را از نزدیک ببینید.

در آکواریوم برگن انواع برنامه‌های زنده و سرگرم‌کننده، نمایش‌ها و رویدادهای متنوع برای بازدیدکنندگان اجرا می‌شود. این آکواریوم در طی ۵۰ سال، به بخش مهمی از فرهنگ و هویت محلیِ این شهر تبدیل شده است.

آکواریوم برگن

از موزه ترولدهاگن بازدید کنید

ترولدهاگِن (Troldhaugen) در سال ۱۸۸۵ ساخته شد. ترولدهاگن منزل سابق ادوارد گریِگ (Edvard Grieg)، آهنگساز و نوازنده‌ی نروژی و همسرش بود.

ادوارد گریگ یکی از افراد پیشگام در جنبش رمانتیسیزم (Romantic Movement) بود و نقش مهمی را در ایجاد هویت ملی در یک کشور تازه تاسیس ایجاد کرد.

امروزه ترولدهاگن یک موزه است تا مردم بتوانند با زندگی ادوارد گریگ بیشتر آشنا شوند. در این موزه همچنین می‌توانید اتاق  کوچکی که گریِگ برخی از برترین آثارش را در آن‌جا ساخت، از نزدیک ببینید.

از زمان خود استفاده کنید و در این خانه گشتی بزنید؛ پیانوی شخصی ادوارد گریگ را از نزدیک ببینید و سری به آرامگاه او بزنید. همچنین می‌توانید در سالن کنسرت این ملک برخی از آثار گریگ را هم بشنوید.

موزه ترولدهاگن - برگن

در موزه کود با هنر و فرهنگ نروژ آشنا شوید

کودِ (KODE) یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنر، طراحی و موسیقی در منطقه‌ی نوردیک است. این موزه مجموعه‌ای از خانه‌های هنرمندان و چندین ساختمان را در مرکز شهر برگن در خود جای داده است.

این ساختمان‌ها محل نمایش موقت آثار هنرمندان معاصر و مجموعه‌ای دائمی از آثار هنرمندانی چون ادوارد مونک (Edvard Munch)، یوهان کریستین دال (JC Dahl)، نیکُلای آستروپ (Nikolai Astrup) و چندین هنرمند دیگر است. در سفر به برگن حتما از این موزه دیدن کنید و با برخی از برترین آثار هنری و فرهنگی نروژ بیشتر آشنا شوید.

موز هنر KODE - برگن

از کلیسای چوبی فانتوفت دیدن کنید

یکی از نمونه‌های بارز میراث ملیِ نروژ را می‌توان در جزئیات دقیق کلیساهای چوبی این کشور دید؛ از کلیساهایی با ساختارهای ساده و پراکنده گرفته تا کلیساهایی با معماری‌های پیچیده.

کلیسای چوبی فانتوفت (Fantoft) در سال ۱۱۵۰ ساخته شد اما در سال ۱۹۹۲ به‌طور کامل در آتش سوخت. وارگ ویکِرنس (Varg Vikernes) خواننده‌ی نروژی این کلیسا را به طور عمدی آتش زد. او بعدها یکی از اعضای گروه موسیقی‌اش را هم به قتل رساند.

آنچه امروز از این کلیسا دیده می‌شود، بقایای بازسازی شده‌ی آن است؛ اما هنوز هم نمونه‌ی بارزی از هنر، طراحی و میراث نروژی است.

کلیسای چوبی فانتوفت - برگن

با کشتی کروز اوقاتی فراموش نشدنی داشته باشید

برگن با آبدره‌های زیادی احاطه شده است. کمپانی‌های کروز زیادی در این شهر وجود دارند که جاذبه‌های طبیعی نروژ را با سفرهای تفریحی با کشتی کروز به شما نشان می‌دهند.

یکی از کمپانی‌های کروز که سفرهای هیجان‌انگیز و جذابی را برای گردشگران ترتیب می‌دهد، هورتیگروتِن (Hurtigruten) است. این کروز از برگن آغاز می‌شود و در طول سواحل نروژ تا شمالی‌ترین قسمت آن ادامه دارد.

البته سفرهای ساده‌تری هم وجود دارند؛ برخی از کروزها از برگن به سوگنِفیوردن (Sognefjorden)، بزرگ‌ترین آبدره‌ی نروژ حرکت می‌کنند. برخی از کروزها هم به سمت بارونیت روسندال (Baroniet Rosendal)، کوچک‌ترین قلعه‌ی نروژ می‌روند.

همچنین می‌توانید کروزهایی را انتخاب کنید که شما را به دیدن آبدره‌های اطراف برگن و کوه‌ها می‌برند.

کشتی های کروز برگن

سری به موزه برگن قدیم بزنید

در قرن نوزدهم، برگن یکی از بزرگ‌ترین شهرهای اروپا محسوب می‌شد. این شهربه دلیل داشتن ساختمان‌های چوبی مستعد آتش‌سوزی‌های زیادی بود. موزه‌ی برگنِ قدیم به منظور حفظ میراث و خاطرات شهری ساخته شد که به‌سرعت در حال تغییر بود.

در خیابان‌های برگن با ساختمان‌های قدیمی و جذابش قدم بزنید و حال‌وهوای خیابان‌های بافت قدیمی شهر را به‌خوبی حس کنید. مغازه‌ها، کارگاه‌ها و جزئیات هر بخش نشان‌دهنده‌ی تاریخ این شهر هستند که انگار به دنیای امروز بازگشته‌اند.

برگن قدیم

بازدید از قلعه برگنهاوس را فراموش نکنید

قلعه‌ی برگنهاوس (Bergenhus Fortress) در سال ۱۲۴۰ ساخته شد. این بنا در قرون وسطی ساخته و در طول سال‌ها به بهترین شکل محافظت شده است. تا سال ۱۳۰۰ میلادی، زمانی‌که برگن پایتخت نروژ بود، این قلعه یک کاخ سلطنتی به‌شمار می‌رفت.

ساختمان‌های قدیمی و محافظت‌شده‌ی شهر مانند هاکونز هال (Hakkon’s Hall) و برج روسِنکرانتز (Rosenkrantz) در این قلعه واقع شده‌اند. امروزه همه‌ی مردم می‌توانند از این قلعه بازدید کنند.

برگنهاوس هر از گاهی میزبان رویدادها، کنسرت‌ها و مراسم شام است. اگر به برگن سفر می‌کنید، حتما از این قلعه بازدید کنید تا شاهد حوادث تاریخی و چگونگی تشکیل کشور نروژ باشید. به‌علاوه، با تاریخ این کشور و حاکمانش، از عصر وایکینگ‌ها گرفته تا به امروز بیشتر آشنا خواهید شد.

 قلعه برگنهاوس - برگن


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار