gardeshban.ir

از دست دادن وزن و یا حتی حفظ وزن سالم فعلی می تواند دشوار باشد. اما ممکن است این کار را ناخواسته برای خودتان سخت تر کنید!
کد خبر: ۳۰۳۲۷
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای اطلاع از ۵ نکته باور نکردنی که به احتمال زیاد باعث ایجاد اختلال در کاهش وزن و حتی به دست آوردن وزن بیشتر می شوند، این مقاله را مطالعه کنید.
 
نداشتن خواب کافی

در سال ۲۰۱۰ مروری بر مطبوعات پزشکی مربوط به محرومیت از خواب و افزایش وزن، تحقیقات زیادی را در اثبات ارتباط بین خواب خیلی کم یا خیلی زیاد با افزایش خطر چاقی نشان داد.دلایل زیادی از اختلال در سوخت و ساز بدن تا افزایش حساسیت به انسولین و افزایش اشتها به دلیل تولید هورمون هایی مانند لپتین و گرلین برای این رابطه وجود دارند.
 
  استرس داشتن

رسیدگی به لیستی از کارهای پرمشغله مثل مسئولیت های کاری، زندگی خانوادگی، فعالیت های اجتماعی و تلاش برای پرداخت به موقع صورتحساب ها می تواند عوارض شدیدی بر روی سلامتی کلی شما داشته باشد.
 
استرس داشتن به طور قابل توجهی باعث تولید هورمون های لپتین و کورتیزول می شود که باعث افزایش وزن شکمی و همچنین گرسنگی و میل به غذا می شود.
 
انتخاب دوستان

مطالعه ای در سال ۲۰۰۷ در مجله پزشکی نیوانگلند نشان داد افرادی که دوستانی داشتند که در یک دوره زمانی مشابه چاق شده بودند، ۵۷٪ شانس بیشتری برای چاق شدن داشتند.در حالی که مطالعات بعدی علیت این رابطه را زیر سوال بردند، بهتر است در مورد فعالیت ها و نگرش های دوستانتان، بیشتر فکر کنید.
 
به عنوان مثال، اگر دوستانی دارید که از رفتن به باشگاه لذت می برند، احتمالا شما نیز بیشتر به انجام این کار ترغیب خواهید شد. اما اگر دوستانتان ترجیح می دهند به تماشای بازی همراه با خوردن تنقلات بپردازند، احتمالا شما نیز به سمت همان شیوه زندگی کشیده می شوید.
 
 به اندازه کافی غذا نخوردن

بسیاری از رژیم ها محدودیت کالری را به عنوان اصول اولیه کاهش وزن اعلام می کنند. و قطعا این موضوع تا حدی درست است: به طور کلی، زمانی شاهد کاهش وزن خواهید بود که بدن شما کالری بیشتری نسبت به مقدار دریافتی طی روز از دست بدهد.
 
با این حال، محدود کردن بیش از حد کالری به این معنا است که بدن شما سعی خواهد کرد کمبود کالری مصرفی را با کاهش سوخت و ساز کلی خود (سرعت سوزاندن کالری) جبران کند.
 
 تنفس هوا آلوده

اگر تا به حال بدشانسی تنفس هوای دود آلود را داشته اید، می دانید که هوای آلوده بلای وحشتناکی سر ریه ها و کل سیستم تنفسی شما می آورد.
 
اما تنفس هوای آلوده می تواند بر سوخت وساز بدن شما نیز تأثیر بگذارد. آلودگی ذرات معلق، به ویژه بر روی موش ها بررسی شده است و نتایج حاصل از آن ممکن است شما را به یافتن هوایی با کیفیت بالا ترغیب کند!
 
محققان دریافتند که آلودگی هوا در موش هایی که به طور مداوم در معرض آن قرار دارند، مقاومت به انسولین را افزایش می دهد، به سطح تحمل گلوکز، التهاب و استرس اکسیداتیو آسیب می زند و ساختارهای سلولی را که به بدن شما کمک می کنند، غذا را به انرژی قابل استفاده تبدیل کند، تغییر می دهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار