gardeshban.ir

بازدید از جاذبه های تاریخی بخش مهمی از سفر هستند. تماشای این آثار به مثابه سفری در زمان است و ما را با فرهنگ پیشینیان آشنا می‌سازد.
کد خبر: ۳۰۳۲۸
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از بهترین شهرها برای بازدید از جاذبه های تاریخی بدون شک شهر کاشان است. این شهر قدیمی پر است از آثاری که هر یک در نوع خود منحصر به فرد هستند. حمام تاریخی سلطان امیر احمد از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه های کاشان است که بازدیدکنندگان را مبهوت خود می‌کند. برای بازدید از حمام تاریخی سلطان امیر احمد کافی است اقدام به خرید آنلاین بلیط هواپیما اصفهان نمایید.

حمام تاریخی سلطان امیر احمد؛ از جاذبه های زیبای کاشان/عکس

چرا بازدید از حمام سلطان امیر احمد پیشنهاد می‌شود؟


از زیباترین حمام های تاریخی ایران است.

در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

در نزدیکی بسیاری از جاذبه های تاریخی کاشان قرار دارد.

تاریخچه حمام تاریخی سلطان امیر احمد

حمام تاریخی سلطان امیر احمد از قدیمی‌ترین حمام های ایران است. گفته می‌شود قدمت این حمام به دوران سلجوقیان برمی‌گردد. زلزله مهیبی که در سال ۱۱۵۰ روی داده، موجب تخریب این بنا شده است. بنای کنونی حمام سلطان امیر احمد در دوران قاجار، سال ۲۱۵۴ بر روی بنای قدیمی ساخته شده است. این حمام زیبا در سال ۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

معماری حمام تاریخی سلطان امیر احمد

حمام سلطان امیر احمد در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع ساخته شده است و از زیباترین حمام های جهان است. آهک بری، گچ بری، کاشی کاری و سقف طاقی از تزئینات حمام و نمونه‌ای از معماری باشکوه ایرانی است. این حمام مانند بسیاری از حمام های تاریخی به دلیل حفظ گرمای بنا کمی پایین‌تر از سطح زمین ساخته شده است.

حمام تاریخی سلطان امیر احمد؛ از جاذبه های زیبای کاشان/عکس

بخش های مختلف حمام تاریخی سلطان امیر احمد

حمام سلطان امیر احمد از دو بخش اصلی کوچک و بزرگ تشکیل شده که هرکدام دارای قسمت های مختلفی هستند:

ورودی: اولین فضای حمام سلطان امیر احمد جلوخان است، این فضا به سردر می‌رسد. سردر یکی از قسمت های مهم در معماری حمام است. این قسمت حمام به کاشی کاری، گچ کاری و مقرنس کاری های ظریف آراسته شده است. پس از سردر یک فضای هشتی شکل قرار دارد که با یک راهروی پر پیچ و خم مراجعه کنندگان را به سمت سربینه راهنمایی می‌کند.

سربینه: سربینه در حقیقت همان رختکن امروزی است. بیشترین تزئینات حمام های سنتی در قسمت سربینه به کار برده می‌شود. گچ بری های زیبای این حمام بسیار چشم‌نواز هستند.

این قسمت حمام سلطان امیر احمد به شکل یک هشت ضلعی است که حوضی بزرگ در وسط آن قرار دارد. سکوهایی دورتادور حوض برای استراحت مراجعه‌ کنندگان قرار گرفته است.

گرم خانه: گرم خانه اصلی‌ترین بخش حمام و محل استحمام است. این بخش ساده‌تر از بخش های دیگر است. گرم خانه به وسیله ۴ ستون به ۳ بخش تقسیم شده است. بخش مرکزی به خزینه منتهی می‌شود و دو بخش کناری برای استحمام هستند و حوضی در مرکز خود دارند. یک گرم خانه کوچک‌تر در کنار خزینه قرار دارد که مورد استفاده اشراف بوده است.

بام حمام: جذاب‌ترین بخش حمام سلطان امیر احمد، بام آن است. گنبدهای روی بام آراسته به شیشه هایی از عدسی ‌های محدب هستند. این شیشه ها نور مورد نیاز حمام را تامین کرده و از طرفی مانع دید داخل می‌شوند. پشت بام چشم‌انداز جذابی از کاشان دارد و اگر به عکاسی علاقمند باشید این مکان شما را شیفته خود می‌کند.

حمام تاریخی سلطان امیر احمد؛ از جاذبه های زیبای کاشان/عکس

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از حمام سلطان امیر احمد چه قدر است؟

برای بازدید از این حمام تاریخی باید بلیط تهیه کنید، هزینه بلیط ۴۰۰۰ تومان است. با صرف حدود ۲ ساعت می‌توانید به طور کامل از حمام بازدید کنید.

فصل مناسب برای بازدید از حمام سلطان امیر احمد چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به کاشان فصل بهار و پاییز است. در این فصل ها هوای کاشان بسیار خنک و دلپذیر است. اگر دوست دارید در مراسم گلاب گیری شرکت کنید ماه های اردیبهشت و خرداد را انتخاب کنید.

چگونه به حمام سلطان امیر احمد برویم؟

حمام سلطان امیر احمد در خیابان علوی، کوچه سلطان امیر احمد قرار دارد. حمل و نقل عمومی برای رفتن به خیابان علوی در دسترس است و با خودروی شخصی نیز به راحتی می‌توانید به این مکان بروید.

در نزدیکی حمام سلطان امیر احمد از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟

خانه باکوچی: ۶۶ متر

مسجد امام: ۱۳۰ متر

خانه تاریخی عباسیان: ۲۳۰ متر

خانه تاریخی بروجردی ها: ۳۰۰ متر

آب انبار کوشک صفی: ۴۰۰ متر

خانه تاریخی غفاریان: ۵۰۰ متر

امامزاده سلطان امیر احمد: ۵۵۰ متر

مسجد آقا بزرگ: ۱ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی حمام سلطان امیر احمد برای اقامت وجود دارد؟

هتل آپادانا: ۱۸۰ متر

اقامتگاه سنتی اطلسی: ۲۴۰ متر

هتل سرای عامری ها: ۳۵۰ متر

اقامتگاه سنتی سنگ پلوی: ۳۵۰ متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به حکام سلطان امیر احمد هستند؟

رستوران تالار آینه: ۱۰۰ متر

رستوران سنتی عباسی: ۱۹۰ متر

رستوران سنتی مظفری: ۲۰۰ متر

رستوران خانه نقلی: ۷۰۰ متر

کافه رستوران هرنو: ۱.۲ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار