gardeshban.ir

استان های شمال کشورمان مملوء از جاذبه های طبیعی با مناظر بی نظیر هستند و بدین سبب در هر زمان از سال می توان تعداد زیادی از گردشگران داخلی را در هر نقطه از آن ها مشاهده کرد.
کد خبر: ۳۰۳۲۹
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
استان مازندران در بین دیگر استان های شمالی به دلیل مسافت کم و نزدیک بودن به استان تهران معمولا پر رفت و آمدتر است و با طبیعت زیبا و گیرایش همه را به سمت خود جذب می کند. 

یکی از جاذبه های بسیار زیبایی که در استان مازندران واقع شده و قعا ارزش بازدید دارد، ییلاق آغوزحال (Aghozhal Jungle) است. 

منطقه ییلاقی آغوزحال پیشینه بسیار جالب و جذابی دارد و مطمئنا پس از آشنایی با آن مقصد بعدی تان خواهد شد. 

قدمت آغوزحال به ۱۴۵ میلیون سال پیش، یعنی زمانی که دایناسورها به روی کره خاکی زندگی می کردند، برمی گردد. پس حدس بزنید که سفر به آن چقدر می تواند هیجان انگیز باشد.

ییلاق آغوزحال؛ز جاذبه های دیدنی مازندران/تصاویر

چرا از آغوزحال بازدید کنیم؟

شمال کشور ایران، قطب گردشگری طبیعی و سرسبز ایران نام دارد و هر نقطه از آن حال و هوای خاص و منحصر به فردی دارد. در فصل بهار و تابستان ازجمله بهترین مناطق برای سفر، مناطق ییلاقی هستند. 

یکی از زیباترین مناطق ییلاقی مازندران که چندان شناخته شده نیست و طبیعت بی نظیری دارد، ییلاق آغوزحال است. این ییلاق بسیار دنج، آرام و دلنشین بوده و از هیاهو و شلوغی ها دور است. قطعا کشف این منطقه ییلاقی در سفر به مازندران برایتان سورپرایز بزرگی خواهد بود. بنابراین، در صورت خرید بلیط هواپیما ساری حتما بازدید از ییلاق آغوزحال را در خاطرتان نگهدارید. 

اکثر اراضی منطقه ییلاقی آغوزحال در اختیار سازمان حفاظت از جنگل ها و مراتع قرار دارند. منطقه "رحیم آباد" که مرز گیلان و قزوین به حساب می آید، ییلاق های آغوزحال و جنگل دوهزار را در خود جای داده است.

ییلاق آغوزحال؛ز جاذبه های دیدنی مازندران/تصاویر


جنگل های سرسبز دوهزار آغوزحال

جنگل های سرسبز و زیبا دوهزار را در منطقه آغوزحال درختان هیرکانی، راش، چنار و ون تشکیل داده است. زیبایی و ترکیب رنگی این درختان در هر فصلی از سال خاص و منحصر به فرد بوده و چشم اندازهای زیبایی را خلق می کند. 

دره دوهزار بسیار سرسبز است و در جنوب تنکابن و ارتفاعات البرز غربی واقع شده و منطقه بسیار خوبی برای رشد انواع گونه های مختلف گیاهی است. کوهنوردان و طبیعت گردان بازدید از منطقه ییلاقی آغوزحال و جنگل های آن را بسیار دوست دارند. زیرا این منطقه به قدری دنج و بکر است که آرامش حاکم بر آن را در هیچ جای دیگری نمی توان یافت. سعی کنید در بازدید از منطقه آغوزحال ماشینتان را جایی پارک کرده و در جنگل های آن پیاده روی کنید.

ییلاق آغوزحال؛ز جاذبه های دیدنی مازندران/تصاویر

آبشار میلاش در آغوزحال

در بازدید از منطقه ییلاقی آغوزحال علاوه بر چشم اندازها و مناظر جذاب جنگل ها، می توانید از جاذبه شگفت انگیز آبشار میلاش نیز بازدید کنید. این آبشار در یک کیلومتری روستای میلاش قرار دارد و با طول ۲۵ متر بلندترین آبشار شمال ایران است. تابستان های گرم بهترین زمان بازدید از آبشار میلاش و آبتنی در آن هستند. اسنخر آبشار میلاش بیش از ۷۰ سانتی متر عمق ندارد و کف آن را سنگ های ریز و درشت پوشانده اند. برای بازدید از این آبشار می توانید با ماشینتان به روستای میلاش رفته و مسیر روستا تا آبشار را با پای پیاده طی کنید.

نشانی آبشار میلاش: شهرستان رودسر، بخش رحیم آباد، بالاتر از سفید آب، ۵ کیلومتر بعد از پردیس گردشگری همت، روستای میلاش

درختان راش ییلاق آغوزحال

منطقه ییلاقی آغوزحال به دلیل رطوبت و ارتفاع مناسب محل مناسبی برای رویش انواع گونه های گیاهی و درختان است. در مسیر دسترسی به منطقه آغوزحال مدام درختان بلند و سرسبز راش، هیرکانی و چنار مشاهده خواهید کرد که تماشای آن ها واقعا آرامش بخش و زیبا است. در این منطقه سرخس هایی می رویند که به پیش از تاریخ مربوط هستند و تنها در موزه های تاریخ طبیعی می توان از آن ها یافت کرد. منطقه ییلاقی آغوزحال مکان فوق العاده ای برای گذراندان روزهای تعطیلی در دل طبیعت است. سفر به یک محیط سرسبز و بکر، با خانه های چوبی و نهرهایی که از میان آن ها جریان دارند، فرصت بسیار خوبی برای گذراندن وقت با عزیزان و دور شدن از هیاهوی زندگی است.

ییلاق آغوزحال؛ز جاذبه های دیدنی مازندران/تصاویر

دشت دریاسر در آغوزحال

دشت دریاسر تنکابن در منطقه ییلاقی آغوزحال قرار دارد و پر از گل ها، جنگل های انبوه و قله های پوشیده از برف است. زیبایی دشت دریاسر در فصل بهار با رویش گل های بابونه زرد دوچندان می شود و دشت در زیبایی به بهشت می ماند. ماه اردیبهشت نیز بهترین زمان بازدید از دشت دریاسر است، زیرا در این ماه اتفاق هیجان انگیز طبیعی بیشتر ملموس می شود و بدین ترتیب آن را بهشت اردیبهشت ایران می نامند.

دشت دریاسر در آغوزحال بر فراز جنگل های انبوه دو هزار قرار دارد و پیاده روی در آن بسیار لذت بخش است. البته که فصل بهار موسم جان گرفتن طبیعت است و دشت دریاسر نیز در این فصل از سال حیاتی تازه گرفته و زنده می شود. آب و هوای دشت در این فصل واقعا استشمام و تنفس شدنی است.

ییلاق آغوزحال؛ز جاذبه های دیدنی مازندران/تصاویر

اقلام ضروری در بازدید از آغوزحال

در بازدید از منطقه ییلاقی آغوزحال مانند هر بازدید و سفر دیگری باید برخی اقلام ضروری را همراه داشته باشید. اقلامی چون لوازم شخصی، کارت شناسایی، دارو، حوله، قاشق، چنگال،زیرانداز، کفش پیاده روی مناسب، کوله، کیسه زباله، کیسه خواب، چراغ قوه، بادگیر، لباس گرم، لیوان در هر سفری ضروری هستند. اما داشتن برخی اقلام در سفر پیشنهاد می شوند و بهتر است فراموششان نکنید. مانند: دفترچه بیمه، دمپایی، قمقمه آب، کرم ضد آفتاب، کلاه نقاب دار.

چگونه به آغوزحال برویم؟

برای دسترسی به آغوزحال از تنکابن به سمت شیرود حرکت کنید. پس از ورود به خیابان شیرودی به سمت سه راهی سلیمان آباد بروید. این سه راهی تنها فرعی است که شما را به آغوزحال می رساند. جالب است بدانید، منطقه آغوزحال خارج از گردنه شهرهای شمالی کشور است.

در نزدیکی آغوزحال چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟

پارک جنگلی سه هزار: ۳۴ کیلومتر

منطقه حفاظت شده بلس کوه: ۳۹ کیلومتر

جنگل دالخانی: ۴۳ کیلومتر

دشت دریاسر: ۴۸.۶ کیلومتر

در نزدیکی آغوزحال چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟

هتل چالدره: ۳۱.۶ کیلومتر

هتل رادمهر: ۳۲.۱ کیلومتر

هتل لتر دریا: ۳۴.۸ کیلومتر

هتل تنکا پارسه: ۳۷ کیلومتر

هتل سیالان: ۴۰ کیلومتر

هتل سبلان سبز: ۴۲.۳ کیلومتر

در نزدیکی آغوزحال چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

رستوران شاه میگو: ۲۶ کیلومتر

رستوران شب های شمال: ۲۶.۸ کیلومتر

رستوران کلبه صبا تنکابن: ۲۸.۳ کیلومتر

رستوران دامان: ۲۸.۷ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار