gardeshban.ir

برج سرخ از شناخته شده ترین دژ های آلانیا است. امکان ندارد کسی بلیط هواپیما خریده و به آلانیا سفر کند اما برج سرخ آلانیا را نبیند.
کد خبر: ۳۰۳۶۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
این برج در قرن سیزدهم به عنوان سپر دفاعی شهر ساخته شد و تا دوران امپراطوری عثمانی ها کاربری خود را حفظ کرده بود. امروزه این برج موزه ای زیباست که به گردشگران این امکان را می دهد تا با تاریخ منطقه آشنا شوند. برج سرخ با توجه به این که در ارتفاعی ۸۲۰ فوتی قرار گرفته منظره بسیار زیبایی از دریا و شهر را پیش روی خود دارد و سوژه مناسبی برای عکس های پروفایل و آلبوم خاطرات است.

برج سرخ؛ جاذبه معروف و دیدنی آلانیا+تصاویر

چرا بازدید از برج سرخ پیشنهاد می شود؟

قدمت برج سرخ

معماری قدیمی برج سرخ

منظره فوق العاده رو به دریا

نزدیکی به سایر جاذبه ها

تاریخچه

برج سرخ در سال ۱۲۲۶ به دستور سلطان سلجوقیررعلاءالدین کی قباد اول ساخته شد. معمار اصلی بنا ابوعلی رها الکت از معماران هل حلب بود. وی نام خود را در بخش شمالی بنا بر روی کتیبه ای نوشته و جاودانه کرده است. دومین کتیبه متعلق به سلطان است که در بخش جنوبی بنا قرار گرفته و به مدح و ستایش سلطان به این گونه پرداخته است: حاکم ملل، شاه شاهان، برقرار کننده صلح، حاکم سرزمین و دو دریا و یاریگر مسلمانان.

برج سرخ نقش اصلی در خط دفاعی آلانیا به ویژه از سمت دریا داشته است. این برج از یک طرف از ورودی بندر و از سویی دیگر از دژ منطقه که در بالای تپه قرار داشت محافظت می کرد. گردشگر مشهور عثمانی، اولیا چلبی(محمد ظلّی) در سال ۱۶۷۱ از برج سرخ بازدید و از آن در نوشته های خود یاد کرده است. وی گفته که این برج در دوران محاصره توانایی حمایت و سکونت 2 هزار نفر را دارد. برج سرخ برای چندین قرن کاربری نظامی داشته و در قرن بیستم کاربری خود را به موزه ای دیدنی تغییر داد. برج بین سال های ۱۹۵۱ و ۱۹۵۳ تحت مرمت و بازسازی های فراوانی قرار گرفت و ب شکل امروزی در آمد.

برج سرخ؛ جاذبه معروف و دیدنی آلانیا+تصاویر
معماری برج سرخ

از نکات جالب معماری برج مصالح آن است. برج سرخ از سنگ، آجر و مرمر ساخته شده اما این مصالح نه از کوه ها و طبیعت که از ساختمان ها و بناهای قدیمی منطقه به دست آمده و به عنوان مصالح برج استفاده شد. برج سرخ دارای پلانی هشت ضلعی است که هر هشت دیوار آن پهنایی ۱۲٫۵ متری دارند. برج سرخ در ۵ طبقه بنا شده و گردشگران پس از بالا رفتن از ۸۵ پله به بالای برج خواهند رسید. برج علیرغم نمای ساده ای که دارد از معماری پیچیده ای در داخل خود دارد. هر طبقه ساختار داخلی متفاوتی دارد که کاملا منطبق با کاربری نظامی بنا بوده است. کل ساختمان حول محور ستونی داخلی تشکیل شده ست.

این ستون به صورت توخالی ساخته شده و به این صورت آب آشامیدنی مورد نیاز ساکنین دژ را تامین می کرد. طبقه پنجم و آخر برج همانند تراسی روباز ساخته شده که با دیوارهای مستحکمی احاطه شده است. هدف اصلی این طرح مهمات رسانی و دفاع از قلعه در برابر حملات و در دوارن محاصره بوده است. همچنین پیاده راهی در طبقات بالایی برج ایجاد شده که امکان راه رفتن دور تا دور برج را فراهم کرده است.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از برج سرخ چه قدر است؟

داخل برج سرخ اشیاء و وسیله های زیادی نیست اما منظره و معماری برج تماشایی است و شما را بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه محو زیبایی خود خواهد کرد. بازدید از برج سرخ شامل هزینه است و در بیشتر موارد به صورت پکیج با چند جاذبه دیگر به فروش می رسد.

برج سرخ؛ جاذبه معروف و دیدنی آلانیا+تصاویر

فصل مناسب برای بازدید از برج سرخ چه زمانی است؟

برج سرخ در شهر آلانیا ترکیه قرار گرفته و این شهر آب و هوای مدیترانه ای دارد. از این رو بهترین زمان سفر و بازدید از برج سرخ از ماه می تا نوامبر است. در این ایام هوا گرمای مطبوع و دلپذیری دارد و میزان بارش کم یا بدون بارش است.

چگونه به برج سرخ برویم؟

برج سرخ در جنوب ساحل کلئوپاترا قرار گرفته و یکی از تماشایی ترین جاذبه های آلانیا با چشم انداز فوق العاده ای رو به دریا است. برای رسیدن به آن می توان از اتوبوس ها و یا تاکسی هایی که به این مقصد حرکت می کنند استفاده کرد.

برج سرخ؛ جاذبه معروف و دیدنی آلانیا+تصاویر

در نزدیکی برج سرخ از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

قلعه آلانیا: ۳ کیلومتر

فانوس دریایی آلانیا: ۰٫۶ کیلومتر

مسجد قویولارونو: ۰٫۶ کیلومتر

غار داملاتاش: ۱٫۶ کیلومتر

مسجد سلیمانیه: ۲٫۲ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی برج سرخ برای اقامت وجود دارد؟

هتل کاپتان: ۱٫۳ کیلومتر

هتل مون باو بیچ: ۱٫۹ کیلومتر

هتل اکسپریا گرند بالی: ۲ کیلومتر

هتل ریویرا هتل اند اسپا: ۲٫۷ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به برج سرخ هستند؟

رستوران ماه پری: ۰٫۵ کیلومتر

رستوران ماهی و استیک لا لونا: ۰٫۶ کیلومتر

رستوران و کافه سان: ۱٫۵ کیلومتر

رستوران اسکی او: ۱٫۹ کیلومتر

رستوران هاس باشاران: ۳٫۶ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار