gardeshban.ir

گزارش/
مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری نحوه آمادگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دوران پساکرونا را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۰۳۷۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد قاسمی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روند فعالیت معاونت گردشگری وزارتخانه برای احیای صنعت گردشگری کشور در دوره پساکرونا را چنین تشریح کرد: در شرایطی که مرز‌های یک کشور به روی گردشگران بین‌المللی بسته می‌شود، اولین فکری که به ذهن یک فرد آگاه و دلسوز صنعت گردشگری خطور می‌کند لزوم تمرکز روی گردشگری داخلی با هدف سر پا نگه‌داشتن این صنعت است. سازمان جهانی گردشگری نیز در دستورالعمل‌ها و رهنمود‌هایش به نوعی به کشور‌ها توصیه کرده است که در شرایط فعلی برای احیای صنعت گردشگری روی گردشگری داخلی تمرکز کنند تا ضمن فراهم کردن زمینه‌های انجام سفر ایمن در سطح ملی، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنجیره تأمین خدمات گردشگری کشور در قالب یک برنامه اعتمادساز در سطح بین‌المللی عمل کنند.

او افزود: ما نیز بلافاصله بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا به این نتیجه رسیدیم که تا زمان بازگشایی مرز‌ها روی بازار‌های داخلی و گردشگری داخلی تمرکز کنیم. برای تقویت گردشگری کشور در شرایط فعلی، علاوه بر اقدامات حمایتی که بیشتر در قالب معافیت‌ها اعمال شده است، رویکرد «سفر هوشمند» با محوریت سفر‌های خانوادگی در دستور کارمان قرار گرفت. این مسئله پس از طرح در وبینار تخصصی کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با استقبال زیاد رئیس جلسه و کشور‌های شرکت‌کننده در وبینار مواجه شد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، تأکید کرد: منظور ما از ترویج سفر هوشمند داخلی با محوریت خانواده، جلوگیری از سفر‌های انبوه به مقاصد قرار گرفته در وضعیت قرمز است. هدف ما ترویج سفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب تور‌های کم‌تعداد ترجیحا با اعضای خانواده، در اقامتگاه‌های تحت نظارت وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به مقاصدی نزدیک به استان محل زندگی است.

قاسمی افزود: به طور قطع تأکید ما بر استفاده از زنجیره تأمین خدمات تحت نظارت وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به معنی داشتن سفر ایمن و در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود؛ چرا که همه تأسیسات گردشگری تحت پوشش این وزارتخانه اعم از دفاتر خدمات مسافرتی و اقامتگاه‌ها مشمول بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده از سوی مراجع ذی‌ربط خواهند بود و نظارت بر اجرای آن‌ها برعهده معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. در همین راستا معاونت گردشگری این وزارتخانه کلیپ تبلیغاتی را با تم آموزشی و در قالب موشن‌گرافی تهیه کرده است که فرهنگ سفر در دوران همزیستی با ویروس کرونا را به نمایش می‌گذارد. بدین ترتیب بینندگان این موشن‌گرافی با باید‌ها و نباید‌های یک سفر هوشمند آشنا می‌شوند.

او گفت: ما در راستای اجرایی کردن طرح سفر‌های هوشمند داخلی سلسله تور‌های آشناسازی با نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مکان‌های گردشگری استان‌های مختلف را برای خبرنگاران، قلم‌به دستان، افراد شاخص، آژانس‌داران استان‌های همجوارشان و... تعریف کردیم تا استان‌هایی که وضعیت بهداشتی مناسبی داشتند، به عنوان نقاط امن برای سفر، شناخته شوند. اصل اولیه در برگزاری این تور‌ها وضعیت بهداشتی استان‌ها بود که با استعلام از ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود. در همین راستا در فاز نخست یکسری تور‌ها اجرایی شدند و فاز‌های بعدی آن با توجه به اعلام وضعیت بهداشتی استان‌ها به مرحله اجرا خواهند رسید.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری گام بعدی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای احیای صنعت گردشگری کشور در عرصه بین‌المللی را در دستور کار قرار دادن تدوین یک پروتکل گردشگری کشوری برای ورود گردشگران بین‌المللی به ایران دانست.

قاسمی افزود: تدوین این پروتکل به معنای باز کردن مرز‌ها نیست. تدوین آن به این معنی است که کشور ما، کشوری است که به سلامت گردشگر خارجی و ورودی خود اهمیت می‌دهد و به محض باز شدن مرز‌ها، بلافاصله آمادگی پذیرش گردشگر را با توجه به پروتکل تعریف شده، دارد.

او بیان کرد: در پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به ایران وظایفی برای دستگاه‌های مختلف تعریف و تعیین شده است. هم‌اکنون پیش‌نویس این پروتکل برای بررسی در ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده است و به امید خدا در آینده نزدیک نهایی و ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: تدوین پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به ایران قبل از بازگشایی مرز‌ها به فرآیند اعتمادسازی در حوزه گردشگری کمک شایانی می‌کند. به طوری که فردی که قصد دارد به ایران سفر کند با مشاهده و مطالعه این پروتکل متوجه می‌شود که کشوری که به سلامت مردم خود و گردشگران بین‌المللی اهمیت می‌دهد، معتمد است؛ بنابراین انگیزه بیشتری برای سفر به آن کشور خواهد داشت.

قاسمی گفت: تولید ویدئو کلیپ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسافرت به کشور ایران یکی دیگر از اقدامات ما برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی است. محتوای این ویدئو کلیپ با همکاری شرکت‌های تبلیغاتی داخلی و با هدف اعتمادسازی تولید شده است.

او افزود: ویدئو کلیپ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسافرت کشور ایران پس از رونمایی، در آینده نزدیک برای اطلاع‌رسانی در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط در عرصه بین‌المللی از جمله سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران، رایزنان فرهنگی و بخش‌های خصوصی کشورمان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد:داز دیگر اقدامات در حال پیگیری، ایجاد زمینه‌های لازم برای برگزاری نشست‌های مشترک دولتی در قالب کمیته‌های فنی مشترک گردشگری و همچنین برگزاری نشست‌های تجاری آژانس‌داران ایرانی با آژانس‌داران خارجی در قالب وبینار و به صورت آنلاین است تا از یک سو مصوباتی که هم‌اکنون امکان بررسی حضوری آن‌ها وجود ندارد، پیگیری شوند و از سوی دیگر زنجیره ارتباطی صنعت گردشگری کشورمان با بازار‌های هدف قطع نشود.

قاسمی اعلام کرد: سازمان جهانی جهانگردی دائما در شرایط گسترش ویروس کرونا دوره‌های آموزشی مدیریت بحران، سفر در دوره کرونا، تعیین بازار‌های هدف براساس شرایط کرونا و چگونگی حمایت از بخش خصوصی را در قالب وبیناری و به صورت مجازی برگزار می‌کند و وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ما نیز با تعاملات خوبی که با اعضای این سازمان دارد، همواره سهمیه استفاده از دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های آموزشی آن را گرفته است و این موضوع از طریق تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی بخش خصوصی به زیرمجموعه‌هایشان اطلاع‌رسانی شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار